9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
laurisui
"Koeajolla"

Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika

Viesti Kirjoittaja laurisui »

Mulla sellainen tilanne MY03 2.3t manuaalin kanssa, että TCS/ABS-valot, jarrujen huomiovalo sekä punainen kolmiovalo syttyvät välillä mittaristoon ja saattavat muutaman päivän jälkeen taas itsestään sammua, yleensä siinä tilanteessa kun lähtee liikkeelle. Valojen syttyminen saattaa tapahtua liikkeellelähdössä, paikallaan ollessa tai kesken ajon eli ei juuri logiikkaa. Nopeusmittari/matkamittari toimivat

Icarsoft antaa koodiksi C2465-8 "Pump motor incorrect", WISsin mukaan koodi generoituu kun pinni 16 ei ole maissa. Mittasin tuon johtimen ehjäksi maadoituspisteeseen G30, joka on siinä etusisälokasuojassa. Maapiste on myös putsattu.

Auto on tullut minulle abs boksivikaisena, auton alkuperäinen ohjainlaite generoi koodin C1540. Edellisen omistajan mukaan boksia on yritetty korjata mutta ei onnistunut. Tällä risaksi tuomitulla boksilla sytyttää myös nuo yllämainitut valot, nopeusmittari toimii myös, eli vika on sinänsä identtinen kuin toisellakin boksilla

Nyt autossa paikoillaan oleva boksi on MY02 manuaalista samalla numerolla, 578 loppuinen. Tällä boksilla kerkesin ajelemaan ehkä muutaman sata kilometriä/kuukauden pari kunnes sytytti ekan kerran nämä valot. Olen tällä kyseisellä boksilla varustettua autoa ajanut 10tkm ilman mitään ylläm. Vikoja, joten tuntuisi melkoiselta sattumalta että tämä boksi hajoaisi melkein heti toisessa autossa.

Olisiko kenelläkään ajatuksia mistä lähtisi vikaa etsimään? Vai viittaako tuo C2465 siihen, että boksi on tosiaan särkynyt?
Monikossa
"Viggen"

Re: 9-5: ABS:n ohjainlaitteen vika

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Tech2 kiinni, lue koodit, nollaa koodit, koeajolle jossa seuraa pyörien nopeutta täsmääkö kaikki, lue koodit->lisää selvittelyä.
Tech2 antaa tässä tapauksessa varmemman koodin mistä lähtee vikaa paikallistamaan.

Yksi ensimmäinen tarkistuskohde uudessa abs viallisessa autossa, onko kaikki renkaat ja vanteet saman kokoiset.
Vastaa Viestiin