Aloitin uuden keskustelun, koska en huomannut tätä varsinaisesti käsitellyn. Aihe on tärkeä, koska autoni Saab 9-5 Aero automaatti vm. 2004 on parhaillaan korjaamolla, koska mittaristossa paloivat varoitukset jarruille, ajonvakautukselle, abslle ja yleisvaroituskolmio.
Sanovat, että kaikki muu toimii, mutta ABS-ohjausyksikkö ei toimi. Uutta ei saa kuulemma mistään Suomesta eikä Ruotsista, eikä myöskään käytettyjä. Suomessa oli kolme firmaa, jotka noita korjaavat, ja ne olivat ilmoittaneet, että ei tuota saa kuntoon.
Kyse ei ole siitä tyypillisemmästä ongelmasta, jossa jotain liitäntöjä juotetaan uudelleen. Puhuivat jostain releestä siellä sisällä, ja olisivatko pohtineet muutakin vaihtoehtoa.
Saksaan voi ilmeisesti lähettää, ja siellä on firma, joka ehkä(!) osaa sen korjata, mutta eivät lupaa, ja selvittäminen rahteineen on jotain kolmensadan euron luokkaa, pari sataa lisää, jos saavat kuntoon.
Olisiko kellään tuollaista myydä? Tai tietoa mistä saisi? Tai tietoa miten korjata?
Ohjaimen malli on Bosch 0273004701, ja kolme viimeistä numeroa ovat korjaamon mukaan ratkaisevat. Koitan laittaa linkin kuvaan https://drive.google.com/file/d/1nES3FX ... sp=sharing .
Mietin itse, että kun minulla on auto, jossa on ajonvakautus, ja on myös vaihtoehto, jossa on luistonesto, niin sopisiko jälkimmäisen osa autooni? Selviäisi varmaan muutoskatsastuksella, koska samaa ratkaisua joka tapauksessa myydään samaan automalliin. Sekin ilmeisesti vaikuttaa osaan, että auto on automaatti, joten käsivalintaiseen sopiva ei toimine tässä.
Saab 9-5 Aero ABS/traction ohjausyksikkö
Re: Saab 9-5 Aero ABS/traction ohjausyksikkö
Tuossa yksi ketju.:
viewtopic.php?t=204612
Siihen käy muutkin kuin juurikin tuo ja kun laittaa uuden paikalleen tarvii tekillä ohjelmoida paitsi jos luovuttaja auto on identtinen kohdeauton kanssa.
Tuossa toinen:
viewtopic.php?f=14&t=173712&p=1352255&h ... p#p1352255
"Espilliseen autoon -04 vaihdettu poksi jossa ei esp stanssia pumpussa vaan abs eikä esp nappia, luovuttaja -02.
Esp -701, abs -578.
Toimii ilman koodeja ja valoja kuivalla pinnalla, ei tietoa herjaako kun pyörät irtoo pinnasta.
Ei mitään poikkeavaa eikä vikakoodeja"
viewtopic.php?t=204612
Siihen käy muutkin kuin juurikin tuo ja kun laittaa uuden paikalleen tarvii tekillä ohjelmoida paitsi jos luovuttaja auto on identtinen kohdeauton kanssa.
Tuossa toinen:
viewtopic.php?f=14&t=173712&p=1352255&h ... p#p1352255
"Espilliseen autoon -04 vaihdettu poksi jossa ei esp stanssia pumpussa vaan abs eikä esp nappia, luovuttaja -02.
Esp -701, abs -578.
Toimii ilman koodeja ja valoja kuivalla pinnalla, ei tietoa herjaako kun pyörät irtoo pinnasta.
Ei mitään poikkeavaa eikä vikakoodeja"