venttiili ääntää?
venttiili ääntää?
Hei! tuli ajeltua tänään n,200 km ja kotiuduttuani käyttelin tyhjäkäynnillä muutaman minuutin ja kuulustelin konetta ja sieltä kuului venttiilin naputusta ,paikallistin äänen 1 pyttyyn,olen käyttänyt mobil esp 5w30 kokoajan koneremontin jälkeen voisiko olla öljy oikea näille kuumille ilmoille vai voisiko ketju jo naputtaa kopan kanteen .kone homman jälkeen on pyöritelty n 50000km ja ainoastaan E85 olen tankannut pääasiassa joitakin kertoja olen joutunut tankkaamaan bensaa kun ei ole ollut saatavilla E85 reissussa
Re: venttiili ääntää?
Kannattaisi varmaan aloittaa kurkkaamalla ketjunkiristimen tilanne, onko jo minkä verran tullut ketjuun venymää. Jos ei ole tuttu homma ennalta niin katso tarkkaan ohjeet että tulee laitettua takaisin paikoilleen oikein. Kyllä sen 5w30:sen pitäisi helteilläkin toimia ihan hyvin katuajossa jos nyt et ihan reikä päässä ajele. 
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: venttiili ääntää?
Kiitos vastauksesta Wespa ,nyt kun katselin wissiä tarkemmin sellainen ääni kuuluukin ihan normaalistikin pitkän ajon jälkeen .Nyt kun kävin vielä testaamassa niin ei mitään naputusta enää kuulunut.
Kaikki ok
Kaikki ok