ABS, BRAKE ja TCS valo syttyy jarrua poljettaessa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Monikossa
"Hirsch"

Re: ABS, BRAKE ja TCS valo syttyy jarrua poljettaessa

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Mutkissa vauhdissa ihan missä vaan mitä nyt liikenteessä tullut vastaan.

Aina joka asiasta ihme vänkääminen kun ei ole omaa kokemusta.
Ranetusta sanoo henkilöt joiden autoharrastus jää omaan talliin siihen öljynvaihtoon, menkää sanomaan jonnekkin autotapahtumaan samaa :)

Btw.mites teillä ajo eroa esp/abs autolla kuin noin tiukille vetää, ajatteko esp:i hakaten joka paikkaan, entäs jos hyppäätte vieraan autoon ajatteko esp:i hakaten kun tiedätte sen olemassa olon kun omassa sitä ei ole? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

seurannut yhtään somea on porukka vaihellu osia repullisen kun älysano
En kylläkään suosittele vaihtelemaan autoon osia mitä valmistaja ei ole hyväksynyt tai suositellut, sen perusteella mitä kuultiin esson baarissa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1*
(*=ex) #2060#
Monikossa
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

9000CD23T kirjoitti: ↑
Ke Loka 07, 2026 07:22
seurannut yhtään somea on porukka vaihellu osia repullisen kun älysano
En kylläkään suosittele vaihtelemaan autoon osia mitä valmistaja ei ole hyväksynyt tai suositellut, sen perusteella mitä kuultiin esson baarissa.
Että mitenkä?
Bapsu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Sitä nyt ei varmaan kukaan tiedä onko tietyn my 9-5 abs boksissa espinkin elektroniikat sisällä, pitäisi availla lootat ja katsella. Saahan noi abs yksikötkin tekillä konffattua niin kai se softa on aikalailla muokattavissa, esp ei sinällään vaadi kummempaa tekniikkaa kuin abskään (pyöriä jarrutellaan)

Sinällään outoa kuvitella että tehtaalla tehtäisiin useampaa abs boksia, toiset ilman eps ja toiset sen kanssa. Varaosanumeroita tuntuu olevan aina kymmeniä, varsinkin kun femman ja og kolkin boksit sopii ilmeisesti ooppeleihinkin (vectraan muistaakseni).
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Henri S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Vielä oudompaa, mielestäni, on se että osilla ei mitään muuta eroa olis ko osanumero.
Monikossa kirjoitti: ↑
Ke Loka 07, 2026 04:07
Mutkissa vauhdissa ihan missä vaan mitä nyt liikenteessä tullut vastaan.

Aina joka asiasta ihme vänkääminen kun ei ole omaa kokemusta.
Ranetusta sanoo henkilöt joiden autoharrastus jää omaan talliin siihen öljynvaihtoon, menkää sanomaan jonnekkin autotapahtumaan samaa :)

Btw.mites teillä ajo eroa esp/abs autolla kuin noin tiukille vetää, ajatteko esp:i hakaten joka paikkaan, entäs jos hyppäätte vieraan autoon ajatteko esp:i hakaten kun tiedätte sen olemassa olon kun omassa sitä ei ole? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
Eli oletko kokeillut äkkinäisiä väistöliikkeitä kuten esim vaikka hirven nelistäessä eteen pyytämättä ja yllättäen väistöliikkeitä tehdään? Minulla on kokemusta ajonvakautuksen puuttumisesta tilanteeseen kaukaa tämän vuosituhannen alusta. Siihen asti olin vähän skeptinen koko systeemiä kohtaan koska Esson baarin puheet mutta tuon kokemuksen jälkeen mieli muuttui pysyvästi.
Olen saanut ensimmäiset palkat auton ajamisesta markkoina ja kokemusta tien päältä on ihan nokko, takapotku-Bemarista pölliautoon. Edelleen ajan töikseni, 84 tonnista tämän vuoden alusta. Kaikkia remontteja mitä eteen on tullut omissa vehkeissä (joskus työnantajienkin) olen itse tehnyt pois lukien hitsaukset ja ilmastoinnin täyttö. Onneksi saabeissakaan ei ole ihan kaikki koko ajan paskana niin ihan kaikesta ei tietenkään ole kokemusta mutta työkalut pysyy kädessä kyllä ja jonkinlainen käsitys autotekniikastakin on siinä sivussa kehittyny. En väitä olevani mikään guru mutta en myöskään "vänkää ilman omaa kokemusta".
Tuo viimeinen kappale menee kyllä yli hilseen mulla :D
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Vastaa Viestiin