Ostanko Aeron?
Ostanko Aeron?
Terve!
Kiikarissa olisi vm.2000 9-5 Aero wagon. Löytyisikö vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
-tyyppiviat?
- huoltokustannukset ja huoltovälit?
Autolla ajettu 125tkm mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Kuluttaako yli 15l/100km sekalaisessa ajossa?
kiitti jo etukäteen vastauksista!
Kiikarissa olisi vm.2000 9-5 Aero wagon. Löytyisikö vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
-tyyppiviat?
- huoltokustannukset ja huoltovälit?
Autolla ajettu 125tkm mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
Kuluttaako yli 15l/100km sekalaisessa ajossa?
kiitti jo etukäteen vastauksista!
saabisti?
Terve!
Haulla löytyy tyyppiviosta aika paljon juttua.
Tässä nyt muutama mitä tulee mieleen:
-Rattiakselin napsutus
-C-pilarin ja katon välisen sauman kitin/maalin lohkeilu
-Ainakin perusmalleissa etujarrulevyjen kierous(Aerosta ei tietoa)
-Iskunvaimentimet lyhyt ikäisiä
-Turboissa valmistusvikoja(ei vissiin Aeroissa)
-Ajotietokoneen näytöstä katoavat pikselit(Helpponakki korjata)
-Kirsikkana kakun päällä konevikoja, mutta Aerot taitavat poissa siltä listalta.
Huomiota varmasti kannattaa kiinnittää ajotuntumaan ja yleiseen kuntoon. Jos autolla on oikeasti ajettu 125k niin ei pitäisi näkyä eikä tuntua vielä sen ihmeemmin. Muut voivat jatkaa tätä listaa. Onko muuten tuonti auto? Jos on niin päähuomion voit kiinnittää siihen että autolla on oikeasti ajettu se 125k. Varmaksihan sitä ei sano kukaan, mutta jos auto tuntuu kivalta niin eikai siinä sitten mitään. Omaa autoa ostaessa ajattelin, että jos auto kerran istuu käteen ja tuntuu ja kuulostaa kilometrien mukaiselta niin nimi alle vaan....
Kulutus on ainakin omassa autossa tosi pientä mielestäni näin isolle autolle. Matka-ajossa pienimmät lukemat 7.5litraa ja suurimmat melkein täydellä kaupunkipyörityksellä 12.7litraa. Työmatkaa noin 18km suuntaansa, jolloin tolpasta lähdettäessä vie 8.2litraa sadalla. Nämä ajot on kaikki talviajoa, auto on ollut vasta välipäivistä asti ja kaduttanut ei ole hetkeäkään. Kaikenkaikkiaan hieno auto ajaa ja omistaa....
Haulla löytyy tyyppiviosta aika paljon juttua.
Tässä nyt muutama mitä tulee mieleen:
-Rattiakselin napsutus
-C-pilarin ja katon välisen sauman kitin/maalin lohkeilu
-Ainakin perusmalleissa etujarrulevyjen kierous(Aerosta ei tietoa)
-Iskunvaimentimet lyhyt ikäisiä
-Turboissa valmistusvikoja(ei vissiin Aeroissa)
-Ajotietokoneen näytöstä katoavat pikselit(Helpponakki korjata)
-Kirsikkana kakun päällä konevikoja, mutta Aerot taitavat poissa siltä listalta.
Huomiota varmasti kannattaa kiinnittää ajotuntumaan ja yleiseen kuntoon. Jos autolla on oikeasti ajettu 125k niin ei pitäisi näkyä eikä tuntua vielä sen ihmeemmin. Muut voivat jatkaa tätä listaa. Onko muuten tuonti auto? Jos on niin päähuomion voit kiinnittää siihen että autolla on oikeasti ajettu se 125k. Varmaksihan sitä ei sano kukaan, mutta jos auto tuntuu kivalta niin eikai siinä sitten mitään. Omaa autoa ostaessa ajattelin, että jos auto kerran istuu käteen ja tuntuu ja kuulostaa kilometrien mukaiselta niin nimi alle vaan....
Kulutus on ainakin omassa autossa tosi pientä mielestäni näin isolle autolle. Matka-ajossa pienimmät lukemat 7.5litraa ja suurimmat melkein täydellä kaupunkipyörityksellä 12.7litraa. Työmatkaa noin 18km suuntaansa, jolloin tolpasta lähdettäessä vie 8.2litraa sadalla. Nämä ajot on kaikki talviajoa, auto on ollut vasta välipäivistä asti ja kaduttanut ei ole hetkeäkään. Kaikenkaikkiaan hieno auto ajaa ja omistaa....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Itse olisin eniten huolissani ettei moottori näytä tältä:
http://www.mitt-eget.com/saab/images/Motorras_003.jpg
Mutta en kyllä tiedä miten sitä voisi tarkistaa ilman koneen avausta...
Huoltokirjan öljynvaihdoista olisin hyvin kiinnostunut.
Jos siinä joku pettää niin suorasytytys, jos on alkuperäinen kiinni, rupeaisin vainoharhaisena pitämään varaosaa mukana.
http://www.mitt-eget.com/saab/images/Motorras_003.jpg
Mutta en kyllä tiedä miten sitä voisi tarkistaa ilman koneen avausta...
Huoltokirjan öljynvaihdoista olisin hyvin kiinnostunut.
Jos siinä joku pettää niin suorasytytys, jos on alkuperäinen kiinni, rupeaisin vainoharhaisena pitämään varaosaa mukana.
Tuohon tepsii varmastikin forte-käsittely, tosin omassani ovat öljyt pysyneet ilahduttavan puhtaina kolmen lähes peräkkäin (kaikki 500km:n sisään) suoritetun vaihdon jälkeen.TuuSaR kirjoitti:Itse olisin eniten huolissani ettei moottori näytä tältä:
http://www.mitt-eget.com/saab/images/Motorras_003.jpg
Mutta en kyllä tiedä miten sitä voisi tarkistaa ilman koneen avausta...
Huoltokirjan öljynvaihdoista olisin hyvin kiinnostunut.
Jos siinä joku pettää niin suorasytytys, jos on alkuperäinen kiinni, rupeaisin vainoharhaisena pitämään varaosaa mukana.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
miksi pitää turvatyyny saada pois päältä?
loppujen lopuksi siellä on kuitenkin paukut sisällä ?
mitäs jos turvatyyny kaikesta huolimatta laukee vaikka oikosulusta tai muusta vastaavasta häiriöstä?
ainoa oikea vaihtoehto on purkaa koko systeemi pois mitä ei vissii laki salli?
on käyty keskustelua aikaisemminkin asian tiimoilta.
aero sinänsä ihan kiva (mulla -00 combi) ja sytkä poksi meni 62000 ajettuna ei muuta vikaa ollut nyt jo 80000 mittarissa ja suomi auto
kulutus aivan mitätöntä ottaen huomioon auton koon.
kulutusosat ovat tietty hieman kalliimpii ku aivan vakio malleissa( renkaat ym)
loppujen lopuksi siellä on kuitenkin paukut sisällä ?
mitäs jos turvatyyny kaikesta huolimatta laukee vaikka oikosulusta tai muusta vastaavasta häiriöstä?
ainoa oikea vaihtoehto on purkaa koko systeemi pois mitä ei vissii laki salli?
on käyty keskustelua aikaisemminkin asian tiimoilta.
aero sinänsä ihan kiva (mulla -00 combi) ja sytkä poksi meni 62000 ajettuna ei muuta vikaa ollut nyt jo 80000 mittarissa ja suomi auto
kulutus aivan mitätöntä ottaen huomioon auton koon.
kulutusosat ovat tietty hieman kalliimpii ku aivan vakio malleissa( renkaat ym)
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Ostanko Aeron?
Huoltoväli 20000km.annamari kirjoitti: - huoltokustannukset ja huoltovälit?
Edes yrittämällä ei pääse 15l kulutukseen sekalaisessa ajossa, eikä käytännössä kaupunkiajossakaan.annamari kirjoitti: Kuluttaako yli 15l/100km sekalaisessa ajossa?
Vain täysin matelunopeudella tapahtuvassa kaupunkiajossa voi päästä yli15litran, mut tarpeeksi matelemalla kun edetään niin 1,1litraiset pikkuautotkin pystyvät samaan.
Yhteenvetona- Jos löytämäsi yksilö vaikuttaa kaikin puolin kunnossaolevalta niin osta siitä itsellesi UPEA auto ja ota samalla "allekirjoituksestasi" kysymysmerkki pois!
Jos saa kysyä niin mistä merkistä (ehkä) siirryt Saabiin?
Katso huoltokirjasta aikaisemmat huoltopaikat ja hae niiltä huoltohistoria, joskus saa hyvinkin mielenkiintoista tietoa. Jos autoon on uusittu paljon osia vaikka takuuseen niin siitä ei kannata huolestua, todennäköisesti autoa on silloin käyttänyt keskivertoa tarkempi nihilisti.
Mulla tulee kohta aeroni mittariin 200 000, tyyppivikojen lisäksi meni lämppärin moottori. Kyllä aero on kuitenkin mainettaan parempi auto.
Mulla tulee kohta aeroni mittariin 200 000, tyyppivikojen lisäksi meni lämppärin moottori. Kyllä aero on kuitenkin mainettaan parempi auto.
96 M75 i12 5-speed
Osta pois vaan, jos tuntuu asialliselta. Noista huolloista sen verran, että vaikka huoltoväli onkin tuo 20 000km, niin öljyt+suodatin kannattaa todellakin vaihtaa 10 000km välein. Mullakin Aero -00, ajettu 180tkm ja koko historiikin aikana aina 10tkm välein öljynvaihto. Ei pidä jakopään hilut mitään ylimääräisiä ääniä. Lämppärin moottori kanssa vaihdettu+di-kasetti.
9-5 Aero Nordic -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
9-5 aero on autoksi upea liikkumaväline. Kyllä taaskin hymyilytti kun kävin pölyt karistelemassa kesärenkaista. Luulen että vain lähestyvä mp kausi esti taas ajamasta korttia hyllylle
Hintapyynti olisi kiva tietää jos haluat kommenttia siltäkin kantilta. Ehkä linkki myynti-ilmoitukseen? Raati kertonee kyllä sitten nopeasti kannattaako ko. yksilö vai ei..
Paljon vähemmänkin ajettuja aeroja on kaupan. Itse ostaisin (olen suunnilleen aina ostanut) 60-70t ajetun. Semmoinen on hyvin pidettynä vielä ihan uutta vastaava. Kaikki huoltoleimat pitäisin ehdottomana vaatimuksena, varsinkin kun nyt on tuo tehtaan moottoritakuu hommeli ollut viime aikoina tapetilla. Loppu on sitten sitä taistelua jäitä hatussa vs. hirveä autokuume.. Ota saabisti mukaan kaupoille jos mahdollista.
höh, enhän minä vastannut edes kysymykseen..
Hintapyynti olisi kiva tietää jos haluat kommenttia siltäkin kantilta. Ehkä linkki myynti-ilmoitukseen? Raati kertonee kyllä sitten nopeasti kannattaako ko. yksilö vai ei..
Paljon vähemmänkin ajettuja aeroja on kaupan. Itse ostaisin (olen suunnilleen aina ostanut) 60-70t ajetun. Semmoinen on hyvin pidettynä vielä ihan uutta vastaava. Kaikki huoltoleimat pitäisin ehdottomana vaatimuksena, varsinkin kun nyt on tuo tehtaan moottoritakuu hommeli ollut viime aikoina tapetilla. Loppu on sitten sitä taistelua jäitä hatussa vs. hirveä autokuume.. Ota saabisti mukaan kaupoille jos mahdollista.
höh, enhän minä vastannut edes kysymykseen..
9000CS 2,3
turvatyynyn poiskytkentä
Mulla kytkettiin turvatyyny pois Konalan Laakkosella. Homma ei käynyt
ihan softalla vaan Saabilta tuli joku "kitti". Kitin sisällöstä en tarkemmin
tiedä, ainakin siinä oli tarra . Ja syy poiskytkentään oli neljä kappaletta kuskattavia lapsia, joista vanhin 7vuotta.
Seitsemän paikkaiset saabit on vähän jo vanhempaa kalustoa.
ihan softalla vaan Saabilta tuli joku "kitti". Kitin sisällöstä en tarkemmin
tiedä, ainakin siinä oli tarra . Ja syy poiskytkentään oli neljä kappaletta kuskattavia lapsia, joista vanhin 7vuotta.
Seitsemän paikkaiset saabit on vähän jo vanhempaa kalustoa.
9-5 Aero Wagon 2002