Vakuuttakaa minut nyt, että kannattaa hankkia wagon mallinen 9-5:n
Olen ajatellut -02 mallista 2.0t:tä. Kiinnostaisi lähinnä, että mitä tuollainen syö, eli bensan kulutus kaupunki- ja maantie ajossa. Millaisia tyyppivikoja on olemassa, mihin kannatta kiinnittää huomio ostettaessa. Millainen esp on.
Olen ajatellut hankki auton Ruotsista, omien laselmien mukaan hintaa tulisi tuollaiselle n. 50tkm ajeteulle hyvin varustellulle yksilölle noin 27t€, Missä lukemissa todelliset hinnat suomessa liikkuvat? Tarjontaa ei kovin paljon ole, varsinkaan jos haluaa esim. nahkapankit!
Perheessämme on kaksi lasta ja kummatkin istuvat vielä turvaistuimessa, miten auton takapenkille sopii kaksi turvaistuinta ja aikuinen?
Muita vaihtoehtoja ovat A6 1.8T ja V70 170Hv, saab kuitenkin houkuttaa eniten. Audikin menisi..
Miten muuten saabin jälleenmyynti arvo?
Ostaakko 9-5
-
- "Hölösuu"
Re: Ostaakko 9-5
Varmaankin suurimmat viat saat selville lukemalla foorumin aikasempia viestejäka_0593 kirjoitti:Vakuuttakaa minut nyt, että kannattaa hankkia wagon mallinen 9-5:n
Olen ajatellut -02 mallista 2.0t:tä. Kiinnostaisi lähinnä, että mitä tuollainen syö, eli bensan kulutus kaupunki- ja maantie ajossa. Millaisia tyyppivikoja on olemassa, mihin kannatta kiinnittää huomio ostettaessa. Millainen esp on.
Olen ajatellut hankki auton Ruotsista, omien laselmien mukaan hintaa tulisi tuollaiselle n. 50tkm ajeteulle hyvin varustellulle yksilölle noin 27t€, Missä lukemissa todelliset hinnat suomessa liikkuvat? Tarjontaa ei kovin paljon ole, varsinkaan jos haluaa esim. nahkapankit!
Perheessämme on kaksi lasta ja kummatkin istuvat vielä turvaistuimessa, miten auton takapenkille sopii kaksi turvaistuinta ja aikuinen?
Muita vaihtoehtoja ovat A6 1.8T ja V70 170Hv, saab kuitenkin houkuttaa eniten. Audikin menisi..
Miten muuten saabin jälleenmyynti arvo?

Itse ainakin sai karvaasti kokea sen, ettei Saab ole kovin haluttu vaihtoauto. Sai lähes joka paikasta huonoa hyvitystä, eli omien kokemusten perusteella Saabissa ei arvo pysy kovinkaan hyvin....
Ei kannata harkita V70:ä tolla turbottomalla koneella, se vie koko autolta luonteen...

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Mulla on 2005 mallinen 2,0t wagon automaattivaihteisena (Sentronic - rattivaihteet mukana). Tilattuani auton syksyllä sain odotusajaksi käyttöön 2,3t sedanin (samanlaisella vaihteistolla), ja yllättäen 2,3t kulutti täysin samanlaisessa ajossa n. 1-1,5 l/100 km vähemmän. Yksi reipasvauhtinen Helsinki-Oulu -väli 2,3 litraisella kulutus oli 7,2 l/100km (moottoritiellä 129km/h GPSllä mitattua todellista nopeutta, muualla 109 km/h tai 89 km/h nopeusrajoituksesta riippuen). Kulutus on siis SUUREMPI 2,0 litraisessa - myös kaupunkiajossa.
Takapenkille mahtuu kaksi turvaistuinta (Britax Römer Kid ja HTS besafe baby) ja mummo, mutta mummo ei kovin mukavasti ja nippa nappa.
Bi-Xenon ajovaloihin olen ollut erityisen tyytyväinen, ja haluan sellaiset ehdottomasti myös seuraavaan autooni. Samoin ESP on ollut toimiva ja hyvä - parantaa muutenkin hyvää talviautoa vielä entisestään. Autoa ilman automaattivaihteistoa en enää osta.
Jälleenmyyntiarvo ei ole kovin hyvä, mutta itselläni on työsuhdeauto, joten mulle se ei ole ongelma. Hinnat Suomessa eivät käytetyille Saabeille ole kovin korkeita. Itsellänikin Volvo oli vaihtoehtona, mutta kyllä Saabilla oli niin paljon kivempi ajaa ja voimaa on enemmän, että lopulta valinta oli helppo.
Takapenkille mahtuu kaksi turvaistuinta (Britax Römer Kid ja HTS besafe baby) ja mummo, mutta mummo ei kovin mukavasti ja nippa nappa.
Bi-Xenon ajovaloihin olen ollut erityisen tyytyväinen, ja haluan sellaiset ehdottomasti myös seuraavaan autooni. Samoin ESP on ollut toimiva ja hyvä - parantaa muutenkin hyvää talviautoa vielä entisestään. Autoa ilman automaattivaihteistoa en enää osta.
Jälleenmyyntiarvo ei ole kovin hyvä, mutta itselläni on työsuhdeauto, joten mulle se ei ole ongelma. Hinnat Suomessa eivät käytetyille Saabeille ole kovin korkeita. Itsellänikin Volvo oli vaihtoehtona, mutta kyllä Saabilla oli niin paljon kivempi ajaa ja voimaa on enemmän, että lopulta valinta oli helppo.
7,4 menee kun maantiellä nätisti ajelee. Kaupunkiajossa hörppii iloisesti 12 litraa satasella. Sekalaisessa ajossa 11 litran tietämissä. Autossani myös Saabin oma virityssarja. Bensana 98 okt.ajokoira kirjoitti:2.0 t Saabin omalla virityssarjalla: tietsikan mukainen keskikulutus viimeisellä n. 2200 km:llä 7.1 l ysikasia sadalle.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind