2.3t vai 2.3T?
2.3t vai 2.3T?
Olen etsimässä työsuhdeautoa ja huomasin että Saabin isoon farkkuun saa kunnon turbo pannun huomattavsti edukkaammin kuin Volvoon.
Kyselen nyt hiukan että kuinka merkittävä ero käytännössä on 185 hv vs 220 hv? Onko hinnan väärti maksaa enemmän tuosta 2.3T versiosta. En ole vielä edes koeajanut ysifemmaa mutta Volvo V70 olen kokeillut.
Osaisko joku sanoa miten nämä ruotsalaiset isot farkut eroavat toisistaan?
Kyselen nyt hiukan että kuinka merkittävä ero käytännössä on 185 hv vs 220 hv? Onko hinnan väärti maksaa enemmän tuosta 2.3T versiosta. En ole vielä edes koeajanut ysifemmaa mutta Volvo V70 olen kokeillut.
Osaisko joku sanoa miten nämä ruotsalaiset isot farkut eroavat toisistaan?
Ratkaisu on helpompi kuin luuletkaan
! Eilisessä Ilta-Sanomissa oli Saabin mainos (siis aikuisten oikeesti näin Saabin mainoksen
), jossa tarjotaan 35hv 'samaan hintaan' eli 2.3T (220hv) malli lähtee samaan hintaan kuin 2.3t (185hv). En nyt muista kuinka kauan tarjous on voimassa, mutta soitto diilerille auttaa.
Volvoon verrattuna Saabin yksi parhaita valtteja on ketteryys! Volvo on melkoisen kankea peli kaupungissa. Myös Saabin muotoilu on paljon tyylikkäämpi omasta mielestäni enkä ole oppinut tykkäämään Volvon tyylistä vaikka olen jopa yrittänyt
. Koeajo ratkaisee paljon ja uskon, että päädyt coolimpaan Saabiin
.
Vuoden 2006 9-5 on muuten tulossa facelift, josta ei ole ainakaan vielä virallisia kuvia, mutta odottavan aika on pitkä, kun on kyseessä autot...


Volvoon verrattuna Saabin yksi parhaita valtteja on ketteryys! Volvo on melkoisen kankea peli kaupungissa. Myös Saabin muotoilu on paljon tyylikkäämpi omasta mielestäni enkä ole oppinut tykkäämään Volvon tyylistä vaikka olen jopa yrittänyt


Vuoden 2006 9-5 on muuten tulossa facelift, josta ei ole ainakaan vielä virallisia kuvia, mutta odottavan aika on pitkä, kun on kyseessä autot...
Re: 2.3t vai 2.3T?
Ei herneitä, mutta kuinkahan kauan siellä Trollhättanissa vielä nousee piipuista savua..... Sen jälkeen Saab on saksalaista laatua.Risto kirjoitti:Itsehän tuossa juuri selvitit ruotsalaisten isojen farkkujen keskinäisen eron. Volvohan on belgialainen ajoneuvo.Munkka kirjoitti:Kyselen nyt hiukan että kuinka merkittävä ero käytännössä on 185 hv vs 220 hv? Onko hinnan väärti maksaa enemmän tuosta 2.3T versiosta.
Osaisko joku sanoa miten nämä ruotsalaiset isot farkut eroavat toisistaan?

Kyllä entistäkin vahvemimmin alkaa tuntua siltä että siirryn vollesta takaisin saabiin. Tuo tarjous on kyllä hyvä. Nyt vaan pitäis saada käyntiin palkkaneuvuttelut jotta tietäis millä koneella ja varustelulla saabi otetaan.Hirschman kirjoitti:Löysin ilmoituksenkin ja sen verran tarkennusta yllä olevaat tekstiin:
* 150hv (2.0t) hinnalla saa 185hv (2.3t) Saabin.
* 185hv (2.3t) hinnalla saa 220hv (2.3T) Saabin.
Etu taisi 3400 egeä ja voimassa kesäkuun loppuun asti.
Onko näin että Saabissa automaattivaihteisto on aina maksullinen lisävaruste?
2.3T se kannattaa hankkii ni ei jää jalkoihin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
[Onko näin että Saabissa automaattivaihteisto on aina maksullinen lisävaruste?[/quote]
Yleensä näin se valitettavasti on kampanjaetuja lukuun ottamatta. Omaani sain veloituksetta, kun se oli kampanjaetuna viime toukokuussa, mutta nyt taitaa kamppisetuna olla kesäkuun loppuun asti tämä +35 konia pellin alle. Hyvä kuitenkin näin, sillä etuna se on suurempi autonostajalle. Facelifti on tosiaan tulossa syksyn 06 -malleihin, joka voi antaa neuvoteluvaraa varusteista ja hinnasta.
Toivottavasti päädyt Saabiin ja laitahan viestiä miten homma etenee
.
Yleensä näin se valitettavasti on kampanjaetuja lukuun ottamatta. Omaani sain veloituksetta, kun se oli kampanjaetuna viime toukokuussa, mutta nyt taitaa kamppisetuna olla kesäkuun loppuun asti tämä +35 konia pellin alle. Hyvä kuitenkin näin, sillä etuna se on suurempi autonostajalle. Facelifti on tosiaan tulossa syksyn 06 -malleihin, joka voi antaa neuvoteluvaraa varusteista ja hinnasta.
Toivottavasti päädyt Saabiin ja laitahan viestiä miten homma etenee

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: 2.3t vai 2.3T?
V70:iä tehdään myös Ruotsissa!Risto kirjoitti:Itsehän tuossa juuri selvitit ruotsalaisten isojen farkkujen keskinäisen eron. Volvohan on belgialainen ajoneuvo.Munkka kirjoitti:Kyselen nyt hiukan että kuinka merkittävä ero käytännössä on 185 hv vs 220 hv? Onko hinnan väärti maksaa enemmän tuosta 2.3T versiosta.
Osaisko joku sanoa miten nämä ruotsalaiset isot farkut eroavat toisistaan?
Täysin Belgialaisia on S60,S40N ja V50

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Itse olin samassa tilanteessa viime syksynä. Koeajoin samana päivänä 9-5 wagon 2.3t:n ja Volvo 2.5T:n (Saabi oli hiljaisempi ja mukavampi ajaa ja paljon paremman näköinen). Saab 2.3T ja 2.3t:tä en vertaillut. Volvo on jotenkin Fiat Pandamainen muotoilultaan. Tavaratila on saman kokoinen, vaikka Volvossa näyttää isommalta. (Ratkaisevaa oli, että lastenvaunut menee molempiin pituussuunnassa sisään). Muotoilultaan Saab on paremman näköinen esim. takarenkaiden osalta. Kuvat hämää, kun renkaan ja korin iso väli Volvossa on värjätty mustaksi.
Ostin sitten 2.3T:n, samoilla varusteilla tuli halvemmaksi kuin 2.5T, kun automaatin sai vastaavana tarjouksena kuin nyt tuo 35 hv. Näin puoli vuotta omistaneena voisin kuvitella, että 185 hv:täkin riittäisi minulle. Jotenkin vaan hivelee, että noista kahdesta mallista on se vähän isompi itsellä (kun Aeroon ei ollut varaa). Kaupunkiin tullessa ei tarvi huolehtia liikennevaloissa, että ehtiikö johonkin väliin, varmaan 185:lläkin pääsee ja normaali ajossa ihan riittävästi. Valinta automaatin + 35 hv:n välillä kallistuisi automaatin puoleen.
Eli summattuna voisin nyt ottaa 150 + 35 hv + automaatin (=2.3t aut), mutta edelleen se iso T perässä taitaa olla harvinaisempi.
Ostin sitten 2.3T:n, samoilla varusteilla tuli halvemmaksi kuin 2.5T, kun automaatin sai vastaavana tarjouksena kuin nyt tuo 35 hv. Näin puoli vuotta omistaneena voisin kuvitella, että 185 hv:täkin riittäisi minulle. Jotenkin vaan hivelee, että noista kahdesta mallista on se vähän isompi itsellä (kun Aeroon ei ollut varaa). Kaupunkiin tullessa ei tarvi huolehtia liikennevaloissa, että ehtiikö johonkin väliin, varmaan 185:lläkin pääsee ja normaali ajossa ihan riittävästi. Valinta automaatin + 35 hv:n välillä kallistuisi automaatin puoleen.
Eli summattuna voisin nyt ottaa 150 + 35 hv + automaatin (=2.3t aut), mutta edelleen se iso T perässä taitaa olla harvinaisempi.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
On kyllä hinnoiteltu kilpailukykysesti nyt toi 9-5 ja vielä farkkukin samaan hintaan...9-5T kirjoitti:En näkisi uutta hintaa kampanjaetuna, ei taida muuttua ennenkuin uudistettu malli tulee myyntiin.Hirschman kirjoitti:Löysin ilmoituksenkin ja sen verran tarkennusta yllä olevaat tekstiin:
* 150hv (2.0t) hinnalla saa 185hv (2.3t) Saabin.
* 185hv (2.3t) hinnalla saa 220hv (2.3T) Saabin.
Etu taisi 3400 egeä ja voimassa kesäkuun loppuun asti.
185hv maaliskuun hinnalla saa nyt 220hv.
Nyt vaan kova mainostus päälle, niin luulis kaupan käyvän

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
[/quote] On kyllä hinnoiteltu kilpailukykysesti nyt toi 9-5 ja vielä farkkukin samaan hintaan...
Nyt vaan kova mainostus päälle, niin luulis kaupan käyvän
[/quote]
Näin voisi kuvitella ja tekisi kutaa Saabille
. Tuo markkinointi ja brändin rakentaminen ei vaan tunnu olevan Saabille se helpoin homma ja selvästi osaamista puuttuu ja rahaa tunnutaan säästettävän vääristä asioista
. Samperi pitäisi ite mennä tekemään sinne parit kunnon mainoskamppikset
.
Nyt vaan kova mainostus päälle, niin luulis kaupan käyvän

Näin voisi kuvitella ja tekisi kutaa Saabille



Olen samaa mieltä. Tein mielestäni hinta-laatu-tarve -suhteessa hyvän kaupan omastani, kun sain Xenonit+automaatin kaupan päälle+yritysalennus. Automaatti+Xenon valojen hinta olisi ollut 3600 eur eli samaa luokkaa, kuin nykyinen alennus, mutta auton hinta näyttää myöskin laskeneen muutama tuhat euroa ja jos tohon saa vielä alennuksen, niin Saabin omistajana ainakin ihmettelen, jos kauppa ei tuossa hintaluokassa käy.
Saabin maineessa lienee syy, mitä kyllä ihmettelen, kun kenenkään en ole kuullut minulle väittäneen Saabia huonoksi autoksi. Nämä Saab-mielipiteet tulee kai ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule hankkimaankaan Saabia tai edes volvoa tai audia. Jopa Saabin moottoriongelma ja sen ratkaisu saavat ainakin minut hymistelemään, kun miettii mersun nykymenoa ja miljoonaa takaisinkutsuttavaa autoa. Tosin jo pikkumersun kaatumisongelman aikana joku mainosmies sanoi aika hyvin, mikä on brändin ja tuotenimen ero. Harva muu merkki olisi kestänyt tuon mokan ja saanut vielä hyvin samoja autoja kaupaksi sen jälkeen.
Saabin maineessa lienee syy, mitä kyllä ihmettelen, kun kenenkään en ole kuullut minulle väittäneen Saabia huonoksi autoksi. Nämä Saab-mielipiteet tulee kai ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule hankkimaankaan Saabia tai edes volvoa tai audia. Jopa Saabin moottoriongelma ja sen ratkaisu saavat ainakin minut hymistelemään, kun miettii mersun nykymenoa ja miljoonaa takaisinkutsuttavaa autoa. Tosin jo pikkumersun kaatumisongelman aikana joku mainosmies sanoi aika hyvin, mikä on brändin ja tuotenimen ero. Harva muu merkki olisi kestänyt tuon mokan ja saanut vielä hyvin samoja autoja kaupaksi sen jälkeen.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)