2.3t vai 2.3T?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

[/quote] On kyllä hinnoiteltu kilpailukykysesti nyt toi 9-5 ja vielä farkkukin samaan hintaan...
Nyt vaan kova mainostus päälle, niin luulis kaupan käyvän :)[/quote]

Näin voisi kuvitella ja tekisi kutaa Saabille :D . Tuo markkinointi ja brändin rakentaminen ei vaan tunnu olevan Saabille se helpoin homma ja selvästi osaamista puuttuu ja rahaa tunnutaan säästettävän vääristä asioista :evil: . Samperi pitäisi ite mennä tekemään sinne parit kunnon mainoskamppikset :lol: .
miklaa
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 12:12
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja miklaa »

Olen samaa mieltä. Tein mielestäni hinta-laatu-tarve -suhteessa hyvän kaupan omastani, kun sain Xenonit+automaatin kaupan päälle+yritysalennus. Automaatti+Xenon valojen hinta olisi ollut 3600 eur eli samaa luokkaa, kuin nykyinen alennus, mutta auton hinta näyttää myöskin laskeneen muutama tuhat euroa ja jos tohon saa vielä alennuksen, niin Saabin omistajana ainakin ihmettelen, jos kauppa ei tuossa hintaluokassa käy.
Saabin maineessa lienee syy, mitä kyllä ihmettelen, kun kenenkään en ole kuullut minulle väittäneen Saabia huonoksi autoksi. Nämä Saab-mielipiteet tulee kai ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule hankkimaankaan Saabia tai edes volvoa tai audia. Jopa Saabin moottoriongelma ja sen ratkaisu saavat ainakin minut hymistelemään, kun miettii mersun nykymenoa ja miljoonaa takaisinkutsuttavaa autoa. Tosin jo pikkumersun kaatumisongelman aikana joku mainosmies sanoi aika hyvin, mikä on brändin ja tuotenimen ero. Harva muu merkki olisi kestänyt tuon mokan ja saanut vielä hyvin samoja autoja kaupaksi sen jälkeen.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nämä imago ja brandi asiat onkin tosi mielenkiintoinen juttu ja niissä mennään jo lähemmäksi psykologiaa kuin autotekniikkaa. Väitän että valtaosa ostajista ei ymmärrä autojen paremmuuksista tai huonommuuksista oikeastaan yhtään mitään ja näinollen ovat täysin markkinamiesten armoilla. Niinpä he valitsevat autonsa ihan sen perusteella millainen mielikuva autosta on ja usein sillä perusteella mikä he haluavat autonsa avulla viestittää itse olevansa. Siinä kilpailussa sellaiset myyntivaltit kiun turvallisuus tai hyvät talviajo-ominaisuudet eivät oikein ole kipailukykyisiä.
Saksalaiset ovat onnistuneet brandien luomisessa loistavasti. BMW tavoittaa ostajansa urheilullisten, (tai sellaisina itseään pitävien) maksukykyisten joukosta. Audi on Suomessa käsittämättömän arvostettu (vanhat rallisaavutukset?), kun taas keskieuroopassa sillä on suorastaan ongelma kun ostajat pitävät sitä aivan volkkarina, eli kansanautona. Saabin ongelma Suomessa taitaa olla vähän vastava, eli kansanauton maine. No, sitä nyt tuskin voi ongelmana täällä pitää kun markkinat ovat muutenkin täällä niin pienet. Mutta miksi Volvo on onnistunut siinä missä Saab on epäonnistunut? Sitä ei voi kyllä ymmärtää kun niissä autoissa ei ole mitään positiivista mikä Saabeissa ei olisi vielä parempaa.
Uutisten mukaan Saabin päämarkkina-alue tulee gm-kaudella olemaan entistä enemmän pohjois amerikassa. Kukapa tietää miten lisämarkkinoita avautuu keskieuroopassakin kun ainakin osa valmistuksesta siirtyy sinne. Toivottavasti niissä löytyy markkinoita niin mekin saamme täällä vielä pitkään ajella Oikeilla Saabeilla joka ainakin minusta on Suomen oloihin paras vaihtoehto.
9000CS 2,3
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Löysin saab.fi sivuilta 1.4.2005 voimaan tuleen business-hinnaston. Tarkempaan syventymiseen/vertailuun normaali hinnaston kanssa en ehtinyt mutta 2.3T mallista oli saatavilla vain Linear varusteltu bisness-hinnoiteltu versio, automaatilla. Nyt pitäisi tsekata paljonko tuon hinta on halvempi/kalliimpi verrattuna normaalimalliston 2.3T Linear+automaatti
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Eiliseksi sain Olarin länskäristä käyttööni 2.3T Linerarin automaatilla. En oikein meinaa saada vieläkään hymyä pois kasvoiltani. Suorituskyky verrattuna nykyiseen 144 hv 850 Volvoon oli varsin mykistävä.

Volvoista olen kokeillut V70 2.5T:n ja V50 T5 AWD:n Seitenkymppinen on matalapaine turbo ja suorituskyvyltään ei niin raju kuin 95 2.3T. Saba oli pikemminkin lähellä tuota pienempää Volvoa, niin ajotuntumaltaan kuin tehoiltaankin. Sabassa tietty tilaa huomattavasti paremmin. V70nen on jotenkin isomman tuntuinen, niinkuin istuis jonkun ruotsinlaivan komentosillalla.

Perjantaina saan alle 2.3t version, tarkoituksen kokeilla eroja käytännön suorituskyvyssä ja ajettavuudessa. Volvon vapaashengittävissä 144 ja 170 hv koneissa on melkein prikulleen samat vääntökäyrät ja tehoerosta huolimatta molemmat tuntuvat ihan yhtä "äkäisiltä". Saap nähdä miten Saabin osalta on.... 8O
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Munkka kirjoitti:Eiliseksi sain Olarin länskäristä käyttööni 2.3T Linerarin automaatilla. En oikein meinaa saada vieläkään hymyä pois kasvoiltani. Suorituskyky verrattuna nykyiseen 144 hv 850 Volvoon oli varsin mykistävä.
Perjantaina saan alle 2.3t version, tarkoituksen kokeilla eroja käytännön suorituskyvyssä ja ajettavuudessa. Volvon vapaashengittävissä 144 ja 170 hv koneissa on melkein prikulleen samat vääntökäyrät ja tehoerosta huolimatta molemmat tuntuvat ihan yhtä "äkäisiltä". Saap nähdä miten Saabin osalta on.... 8O
2.3T:stä saat helpolla päivitettyä saman verran tehoa irti kuin aero-myllystä. Itselläni on tämmöinen 274hp/434Nm automaattiwagon. Mukava ohitella motarilla :D
Munkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 13:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Munkka »

Fossiili kirjoitti:
2.3T:stä saat helpolla päivitettyä saman verran tehoa irti kuin aero-myllystä. Itselläni on tämmöinen 274hp/434Nm automaattiwagon. Mukava ohitella motarilla :D
Onko sinulla tietoa mitenkä se työsuhdeauton päivittely luonnistuu? Laittaako rahoitusyhtiö kampoihin jos alkaa lastuttamaan? Tämä vaikuttaa auton jäännösarvoon leasing sopimuksen päättyessä.
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Munkka kirjoitti: Onko sinulla tietoa mitenkä se työsuhdeauton päivittely luonnistuu? Laittaako rahoitusyhtiö kampoihin jos alkaa lastuttamaan? Tämä vaikuttaa auton jäännösarvoon leasing sopimuksen päättyessä.
Liisaripelistä en osaa sanoa, tuskin antavat lupaa. Itselläni auto on oman firmani nimissä ja teen siitä vaikka avomallin jos tuntuu siltä :P .

Eihän tästä päivityksestä tietenkään tarvitse kenellekään kertoa :wink: .
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Re: 2.3t vai 2.3T?

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Munkka kirjoitti:
Ei herneitä, mutta kuinkahan kauan siellä Trollhättanissa vielä nousee piipuista savua..... Sen jälkeen Saab on saksalaista laatua. 8)
Eikös GM sentään ole jenkkilästä lähtöisin? :lol:

http://www.gm.com:
The GM Group of global partners includes Fiat Auto SpA of Italy, Fuji Heavy Industries Ltd., Isuzu Motors Ltd. and Suzuki Motor Corp. of Japan, which are involved in various product, powertrain and purchasing collaborations. In addition, GM is the largest shareholder in GM Daewoo Auto & Technology Co. of South Korea. GM also has technology collaborations with BMW AG of Germany and Toyota Motor Corp. of Japan, and vehicle manufacturing ventures with several automakers around the world, including Toyota, Suzuki, Shanghai Automotive Industry Corp. of China, AVTOVAZ of Russia and Renault SA of France.

GM's automotive brands are Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn and Vauxhall. In some countries, the GM Group distribution network also markets vehicles manufactured by GM Daewoo, Isuzu, Fuji (Subaru) and Suzuki.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Vastaa Viestiin