Virityksestä ja vähän muustakin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ruotsinrauta
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 15:32
Paikkakunta: helsinki

Virityksestä ja vähän muustakin

Viesti Kirjoittaja ruotsinrauta »

Arvoisat kanssa saabeilijat toivottavasti tästä saadaan vilkas keskustelu.Eli virityksestä ois kyse :roll:.Asiaa on jo puitu foorumin sivuilla monta kertaa,tiedetään :twisted: ,mut otetaan asia esille uudesta näkökulmasta eli, jos laitetaan saabin perään n 1400 kg painoinen asuntovaunu jonka aisapaino on n 80 kg, niin uskaltaako 2.0t konetta virittää ilman että mitään hajoa,toisaalta alla on vakijouset mikä niiden kesto on?


1)saabin viritys asuntovaunun vetoa varten (sais olla hätäsempi myös ilman vaunua) eli paljonko uskaltaa lisätä tehoja ja minkä valmistajan palikoita suosittelette 8)

2)Kestääkö vakijouset vaunun vetoa, mitä jousia suosittelette ja kannattaako edes harkita madallus sarjan asentamista :?:

3)Mitkä renkaat mahtuvat pyörimään alla ennen ja jälkeen madalluksen
(nyt alla 215/60/16) mut isompaa tekis mieli :twisted:

Saabia on kehuttu hyväksi vetojuhdaksi mut onko teillä omakohtaista/kokemusta asiasta :?:

Kyseinen auto on 9-5 SE 2,0t sedan vm 2001 manuaali ja n 136.000 km pyöritetty.

Odottavin kevät tervisin Ruotsinrauta Helsinki (ja toivotan samalla hyvää kevättä kaikille kanssa saabisteille)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sanoisin että nappaa venttiilikopan kansi auki ennen minkäänmoiseen viritykseen ryhtymistä, jos on sitä öljyliejua/pikeä/karstaa niin kone on puhdistettava ja huohotusjärjestelmä tehtävä toimivaksi, sitäkin suuremmalla syyllä jos tehoja meinataan nostaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Karavaanari, karavaanari on kaikkien kaveri.

Miksi pitää vetää jäähallia perässä?

Viritykset + vaunu = Kone kestää, laatikko NO!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itellä on H&R:n -30mm jouset ja hyvin mahtuu pyörimään 224/40 18" rengastus. Takana ottaa kaariin kiinni hieman isommalla kuormalla, mikä johtuu siitä kun noilla säädettävillä puslilla saattin renkaat suoraan, eikä yläreuna ole sisempänä, kun alareuna(eli camber on n. -0.5)

ET on vanteissa 42!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Omassani on 2,3t kone, Maptun steg1 ja tehtaan alustasarja. Rengastus on 225/45-17.
1100 kg:n Solikka kulkee perässä kohtuullisen keveästi. Vedän kesäisin n. 3-4tkm eikä vetoautossa ole moittimista.
Voimansiirto on sama 2,3:ssa ja 2,0:ssa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Frostgrey kirjoitti:Itellä on H&R:n -30mm jouset ja hyvin mahtuu pyörimään 224/40 18" rengastus. Takana ottaa kaariin kiinni hieman isommalla kuormalla, mikä johtuu siitä kun noilla säädettävillä puslilla saattin renkaat suoraan, eikä yläreuna ole sisempänä, kun alareuna(eli camber on n. -0.5)

ET on vanteissa 42!
Oletko varma, että renkaat on 224 leveät eikä esim. 225? :P :lol:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nää on erikoistilauksella tehty 8O







Ei kai, kats painovirhepaholainen :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

:lol: No roblem! :wink:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin