Autoni takaturvavyöt kelautuvat erittäin huonosti takaisin. Onko mahdollista itse säätää ripeämmiksi? Miten? Mistä rullamekanismi löytyy ja miten sinne pääsee? Länsiautossa totesivat, että kaikissa sama ongelma??
<---- Auto siis Wagon-mallinen ysivitonen vm 2003.
Laiskat turvavyöt
Laiskat turvavyöt
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Tyyppivika, ja kallis sellainen
01-wagonin kuljettajan vyö ei lopulta jaksanut kiristää itseään lainkaan, käsin syöttämällä sai välillä tiukaksi, välillä ei. Länsiauton huollossa olivat koittaneet voidella, mutta ei auttanut. Ei muuta kuin uutta tilaamaan.
Ensinnäkin sen uuden vyön saanti kesti yli kuukauden
koska vyössä on räjähdepanos, eli se kiristin. Ei voinut kuulemma laittaa tavallisen postin mukaan, eikä varmaan voikaan. Mutta synkkää oli "laatuauton" kanssa ajaa kuukausi, välillä vyö tiukalla, välillä ei.
Ja takuuseen ei enää mennyt, kun oli yli kolme vuotta vanha auto. Eikun vaihtoon ja isolla rahalla sitten, tässä tammikuussa. Hintaa tuli töineen mustaakseni yli 200 egeä kevyesti, ettei ollut lähempänä 300... Viitsi edes tarkistaa kuitista, niin paljon otti päähän. Kuitti on kyllä tallessa, eli jos aikoinaan siitten uutta Saabia hakemaan, niin siinä vaiheessa kun molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä hintaan, niin kaivan kuitin esille ja vaadin sen 300 egeä vielä ylimääräistä alennusta.
Sitä minä vaan tässä itse asiassa olen sanomassa, että sama juttu molempien takavöiden kanssa, joissa lapset kulkeneet. Ei kyllä huvita enää maksaa latin latia, joten jos vinkkiä löytyy niin kiitollisuudella otetaan vastaan
Länsiauto levitteli avaamisen osalta käsiään juuri tämän räjähdepanoksen takia...
Off topic: Huomasin muuten että Haynesilta oli tullut 9-5 korjauskäsikirja, onko kukaan ostanut? Onko hintansa väärti? Ja olisiko siinä peräti näistä turvavöistä jotain?

01-wagonin kuljettajan vyö ei lopulta jaksanut kiristää itseään lainkaan, käsin syöttämällä sai välillä tiukaksi, välillä ei. Länsiauton huollossa olivat koittaneet voidella, mutta ei auttanut. Ei muuta kuin uutta tilaamaan.
Ensinnäkin sen uuden vyön saanti kesti yli kuukauden

Ja takuuseen ei enää mennyt, kun oli yli kolme vuotta vanha auto. Eikun vaihtoon ja isolla rahalla sitten, tässä tammikuussa. Hintaa tuli töineen mustaakseni yli 200 egeä kevyesti, ettei ollut lähempänä 300... Viitsi edes tarkistaa kuitista, niin paljon otti päähän. Kuitti on kyllä tallessa, eli jos aikoinaan siitten uutta Saabia hakemaan, niin siinä vaiheessa kun molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä hintaan, niin kaivan kuitin esille ja vaadin sen 300 egeä vielä ylimääräistä alennusta.

Sitä minä vaan tässä itse asiassa olen sanomassa, että sama juttu molempien takavöiden kanssa, joissa lapset kulkeneet. Ei kyllä huvita enää maksaa latin latia, joten jos vinkkiä löytyy niin kiitollisuudella otetaan vastaan

Off topic: Huomasin muuten että Haynesilta oli tullut 9-5 korjauskäsikirja, onko kukaan ostanut? Onko hintansa väärti? Ja olisiko siinä peräti näistä turvavöistä jotain?
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower