Apua kaivataan.....9-5 matalapaineversiossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Apua kaivataan.....9-5 matalapaineversiossa

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Tänään kun katsoin nokkapellin alle niin huomasin että tuo isäni -99 vuoden 9-5 Saab 2.3t näyttäisi vuotavan öljyä jostakin moottorin yläpäästä, mutta ei sitä ainakaan mittatikun mukaan häviä yhtään.

:arrow: Eikös jossain joskus sanottu että Saabin kone näyttää aina siltä että se vuotaa öljyä vaikka todellisuudessa ei mitään häviäkkään. :lol: Voi olla että muistan väärinkin....


Toinen mitä huomasin niin on ehkä pieni tehottomuus esim. risteyksestä paikaltaan kiihdyttämään lähtiessä.

Eikös tässä -99 vuoden mallissa ole, joku Garrettin ahdin vai mikä? Lisäksi sen verran kun siitä suojapellin (lue: pelti joka peittää turbon ja pakosarjan) sivusta sain katottua niin oli tullut ihan kuin jotain valkoista maalia siitä jostain tiivisteen välistä.


:arrow: Olisiko vika DI-kasetissa? Auto ei kyllä ole mitenkään oireillut siihen suuntaan. Ja ajettu on hiukan yli 180 000 km ja autossa automaattilaatikko.

PS. Edellisestä huollosta ei kauaa ole aikaa....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Samaa veikkaan minäkin, uudelleenkiristys autaanee, tai ainakin helpottaa ongelmaa, ei varmaan maksa teetettynäkään paljoa, 30-45 min homma.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mikäs niiden kannenpulttien momentti on? Vaikuttaakos tuo muka kanssa kiihdytys laiskuuteen?

No seuraava huolto pian edessä, saavat siellä viimeistään kiristää.... 8) 8) jollen itse kerkiä ensin. :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuha kirjoitti:Mikäs niiden kannenpulttien momentti on? Vaikuttaakos tuo muka kanssa kiihdytys laiskuuteen?

No seuraava huolto pian edessä, saavat siellä viimeistään kiristää.... 8) 8) jollen itse kerkiä ensin. :lol: :lol:
Kiristysjärjestys:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10

Vaihe1: 40Nm
Vaihe2: 60Nm
Vaihe3: Kulmakiristys 90 astetta

Eli jokainen pultti yksitellen ensin auki->1 vaiheen kiristys tuon kiristysjärjestyksen mukaisesti, sitten samassa järjestyksessä vaiheet 2 ja 3 joka pultille.
Venttiilikopassakin on oma kiristysjärjestyksensä, etsi se jostain kuvista, kiristysmomentti on muistaakseni 15Nm.
Kyllähän löysä sylinterikansi aiheuttaa vaikka mitä oireita.

Samalla kun nappaavat venttiilikopan auki niin melko varmasti joko ehdottavat moottorin puhdistusta kaikesta öljymönjästä/ karstasta tai jos korjaamolla on töitä liikaa niin kiristävät äkkiä kannen ja vihellellen lyövät äkkiä venttiilikopan kiinni :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin