Käytössä on siis 9-5 2.3t vuosimalli 2000. Haettu Saksasta, ajettu 79000. Käynnistymisen kanssa on ollut viimeisen kuukauden ongelmaa. Startti pyörii, saattaa käynnistyä kertalaakista tai vaatia minuutinkin starttaamisen, yleensä lyhyemmän jonka aikana yrittää käyntiin useaankin kertaan. Sitten kun käynnistyy ei mitään ongelmia ole. Pieni polttoaineen haju voi starttaamisen jälkeen tuntua.
Kunhan kone käy ei mitään käyntihäiriöitä ole, kierrokset eivät vaella, kone ei röpötä, tehot ovat tallessa, kone ei sammahtele esim liikennevaloihin. Mitään erityistä logiikkaa en ole huomannut milloin käynnistyy hyvin tai huonosti, tosin lämpöisenä kone käynnistyy keskimääräistä heikommin. Varotusvalot eivät ole palaneet.
Vaihdoin akun, käytin huollossa, siellä tietysti käynnisti joka kerta hyvin, eikä muistista mitään vikakoodia löytynyt. Syytä ei siis löytynyt.
Onko kenelläkään käsitystä mikä vikana. Di-boksia olen tietysti epäillyt, mutta olisikohan se kuitenkin syytön kun vain käyntiinlähdössä ongelma, vai ovatko nämä DI-boksin hajoamisen ensioireet?
9-5 2.3t -00 käynnistymisongelma
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 15:03
Minulla oli joskus vastaavia oireita, mutta ne johtuivat akusta.
Akun jännitteet oli ihan hyvät käynnissä ja topissa mitattuna, mutta starttaus vaiheessa akku notkahti kuormaan ja jännite putosi niin ettei auto käynnistynyt.
Yritin jopa ladata akkua (happomittari näytti akun olevan ok!) ja kokeilin jopa apustarttivirralla, mutta ei.
Joten jos sinulla on hyvä akku saatavilla, niin kokeile myös sitä.
Akun jännitteet oli ihan hyvät käynnissä ja topissa mitattuna, mutta starttaus vaiheessa akku notkahti kuormaan ja jännite putosi niin ettei auto käynnistynyt.
Yritin jopa ladata akkua (happomittari näytti akun olevan ok!) ja kokeilin jopa apustarttivirralla, mutta ei.
Joten jos sinulla on hyvä akku saatavilla, niin kokeile myös sitä.