Uusi tuulilasi ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Scarabee 9-5 Aero
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Uusi tuulilasi ?

Viesti Kirjoittaja Scarabee 9-5 Aero »



Tervehdys kaikille Saabisteille ja muillekin! :D

Tämä on ensimmäinen "kontaktini" tähän foorumiin ja ajattelinkin heti kiusata kyssärillä;
-MY2000 9-5 Aeroon olisi pian syytä vaihdattaa uusi "visori" vanhan rikkinäisen tilalle. Mitä väki on mieltä hinnoittelusta eteläsuomessa (Vantaa-Hki-Espoo) moisesta remontista, valtuutettu jälleenmyyjä kun ottaa kuitenkin tuplat € :ssa!? Vanhassa ei tietääkseni ole sadetunnistimia.

Scar

historia:
ensimm. autoni sähkönsin. Saab 96 vm.-71 alias penkkapulkka -vuonna 1987
Saab 9-5 Aero org. kaikilla rääppeillä -currently
Välissä olleita ei viitsi edes muistella :!:
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi tuulilasi ?

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Scarabee 9-5 Aero kirjoitti:

Tervehdys kaikille Saabisteille ja muillekin! :D

Tämä on ensimmäinen "kontaktini" tähän foorumiin ...]
Tervehdys vaan Scarabee 9-5 Aero ja Tervetuloa ! :D ( Kait sinä olet jo liittynyt Saab Clubi ry:hyn -kin ?)

Minulla ei ole tuulilasin vaihto tullut vielä ajankohtaiseksi, mutta sitten kun vaihdatutat sen, niin kerro missä sen teetätit ja mitä maksoit siitä.
Minullakin saattaa nääs tulla asia ajankohtaiseksi tätämenoa parin vuoden sisällä... ) :(
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Scarabee 9-5 Aero
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 16:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi tuulilasi ?

Viesti Kirjoittaja Scarabee 9-5 Aero »

saabisti2 kirjoitti:
Tervehdys vaan Scarabee 9-5 Aero ja Tervetuloa ! :D ( Kait sinä olet jo liittynyt Saab Clubi ry:hyn -kin ?)

Minulla ei ole tuulilasin vaihto tullut vielä ajankohtaiseksi, mutta sitten kun vaihdatutat sen, niin kerro missä sen teetätit ja mitä maksoit siitä.
Minullakin saattaa nääs tulla asia ajankohtaiseksi tätämenoa parin vuoden sisällä... ) :(
Kiitos! En ole vielä tutustunut liittymisriitteihin, mutta ... omien "opintojen" ja ysiviitosen kannalta lienee hyväksi liittyä. Olis tietty ihan mukava kuulla myös teidän kokeneiden mielipiteitä mm. tyhjäkäyntirohinoista, joita luulosairaana höristelen (ei ole autotallia, jossa voisi itse hääräillä osien murusteltua :cry: ) . Ja ollaan palstoilla, jahka saan laskun maksettua '8O'.
Mimmi kirjoitti:Minä vaihdatin viimeisimmän lasini Rengaslasi oy:ssä, joka löytyypi Itäväylän varrelta Mellunmäen pelastusaseman vierestä. Tonnarin 2-värinen lasi turvaurilla maksoi 235e, vuonna 2002.
Kiitti, itselläni onkin jo rengaslasin poijjiista positiivisia kokemuksia. Edellisessä keksinnössämme oli heidän myymät Nokian Q:t, sekä juuri ennen pelin lihoiksi lyömistä uusittu lasi harmaalla yläosalla. Hintaa lasilla oli 215,-(vw golf-02) ja ei mitään huomauttamista hyvästä työstä.

-Pete
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Moi !

Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Myyntifirma vaihtoi lasin ennenkauppaa, mutta en tiedä päljonko makso ..

Onko siinä sadetunnistinkin ? En ole kyllä tässä "uudessa" huomannut.

Onko sulla SID I eli vain 4 tietoriviä (ei enempää taida tarvitakaan) ?

Onko tässä tosiaan 230hv ?

Kaikki ok , akun ostoon täytyy mennä.

Voiko akkua ladata paikallaan autossa ilman johtojen irroittamista ?

Tosi hieno auto,

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Kiitos tiedosta !

Jotain siinä hieman epäilyttikin ...

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Mullon ja vuosimalli 2000 Aero, käyttöön 11/99.

Kyllä siinä pitäisi olla 230 hv, ei sadetunnistinta ja omassa on SID2:nen eli kahdeksan tietova. Kun vanhan mittariin sai 240, nin kait siellä aika lähellä se 230 hv on.
JK
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

Moi taas !

Onko kaikilla 2000 mallin Aerossa SID2 ?
Onko se varustustasosta riippuvainen ?
Ostaessani autoa (aj.67000) autossa oli SID 1 ,mietin vain että pitäisikö olla SID 2 . Jostain luin että SID 1 on vakio. Jospa se on korjattu ja tullut 1 tilalle .... :roll:

Tässä on nahkat, tupla ikkunavisoorit, liikkuva kyynärtuki mutta eipä paljon muuta.
Auto siis italiasta ostettu, voi olla varustetasossa erilaisuuksia.


NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Olen kuullut puhuttavan että vaikka vanhemmissa on ilmoitettu tehoksi 230 hv, niin siitä löytyy samat palikat ja tehot kuin uudemmista, joille ilmoitettu 250 hv.

Edellisessä autossani (-00 Aero) oli myös SID2.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

anttipa kirjoitti:Olen kuullut puhuttavan että vaikka vanhemmissa on ilmoitettu tehoksi 230 hv, niin siitä löytyy samat palikat ja tehot kuin uudemmista, joille ilmoitettu 250 hv.
Tuota väitettä tukee myös BSR:n mittaamat tehot ennen virityksiä, eli molemmista mitattu 252hv ja 401nm. Myös molemmissa versioissa Steg1 tuo samat tehot, saattaa olla täysin samat palikat molemmissa.
BMW 320dA Coupe LCI
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Tämähän tietysti hivelisi vanhan mopon omistajaa, mutta miksi olisivat pitäneet 00-01 mallin tehoilmoituksen todellista pienempänä ? Eikö yleinen markkinointitapa ole pikemminkin päin vastoin, jotta luvut eivät vastaa ihan todellisuutta ?

Sitä vissiin tarvittee sittenkin mennä dynoon, jos nuo pääkaupunkiseudun pojat saa moisen session aikaiseksi.
JK
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

NeroSaab kirjoitti:Moi !
Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.
Myyntifirma vaihtoi lasin ennenkauppaa, mutta en tiedä päljonko makso ..
Onko siinä sadetunnistinkin ? En ole kyllä tässä "uudessa" huomannut.
Tosi hieno auto,
NeroSaab
Terve.
Piti heittää jotain, mikä tuntu hienolta näin ensi kerroilla, kuten toi sadetunnistin. En itseasiassa edes tiedä, että onko niitä näissä keksinnöissä. VW:llä on jossain luxor-mallissa sellaiset tunnistimet.

Tuli mieleen kysymyksestäsi tehoista, jotta noissahan ahtojen käyrä painuu sitä mukaa, mitä korkeammalle Garda- järven rannoilla kipuaa!? Varsinki jos lotraa tankiin alle 95 oktaanista, kun suositus täysille suorituksille löytyy merenrajassa 98 oktaanista tankkaamalla 8)

Ja Onnittelut myös ilmeisen hyvästä autovalinnasta !
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

NeroSaab kirjoitti:Moi !

Mulla sama vuosimalli 9/2000 Aero SW täällä Italiassa.

Onko sulla SID I eli vain 4 tietoriviä (ei enempää taida tarvitakaan) ?
Tosi hieno auto,

NeroSaab
Ciao!
Hieman kesti, mutta kyllä, on 4 tietoriviä. Saimme tänään lopultakin omaksi saabin, josta tovin ollaan haikeiltu. Eikä neljä vuotta vanha (04/2000) auto vielä liian vanha ole, eihän? Muistelen jälleen tosi vanhaa *hymähtää* ysikutosta, jolla heti kortin saatuani luu-ulkona kurvailin. Silloin vapaa kytkin oli luksusta, nykyään SID kiteineen ja S- nappi .

Arvailin gardaa jo aiemmin, mutta taitaa aerosi olla etelämmässä?
Vastaa Viestiin