Saab 9-5 parhaiten korroosiota kestävä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pnusu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:47

Saab 9-5 parhaiten korroosiota kestävä

Viesti Kirjoittaja pnusu »

Ruotsalainen korroosiotutkimus:

http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf

"Audi A4, Volvo 70-sarja ja Saab 9-5 osoittautuivat parhaiten korroosiota kestäviksi vuosimallien 1998-1999 joukossa."
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Raportista on luettavissa, että vuosimallissa 2001 on alettu nuukailla sinkityksessä (kynnyskotelot).

Tämä olikin tiedossa:

Till skillnad från exempelvis Volvo V70, där vissa utsatta detaljer är gjorda av helt rostfria material, är Saab 9-5 Kombi helt byggd av plåt. (Vibilägare.se)
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Taitaa se Audi olla kuitenkin ykkönen ruostesuojauksessa.
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

TuuSaR kirjoitti:Taitaa se Audi olla kuitenkin ykkönen ruostesuojauksessa.
Off-topicia osin, tästähän on oma ketjukin, mutta:

Laitatin tohon omaan vaunuumme pari vuotta sitten alustan kattavan ruostesuojauksen, sehän ei vaadi mitään porailuja tai vastaavaa. Kynnyskoteloihin ei siis porailtu reikiä, mutta minne massaa saatiin niin sinne sitä laitettiin. Lisäbonuksena auto hiljeni jonkin verran.

Paikka oli Espoon Olari, ja kustannus muistaakseni ns "siedettävä". Ajattelin että onpahan sitten viimeistään eteenpäin myydessä mahdollista laittaa pieni premium-honta joka toisi massauksen hintaa takaisin.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

nipa kirjoitti: Paikka oli Espoon Olari, ja kustannus muistaakseni ns "siedettävä".
Mikä firma oli missä teetit ja olisko arviota työn laadusta..?
9000CS 2,3
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Itse olen viemässä Finikor-alustansuojaukseen hinta 530 EUR
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Tectyl massauksessa oli aikoinaan 9000 ja tänä keväänä myin sen. Saabi oli alustaltaan moitteettomassa kunnossa (vuosimalli 1989). Tectyl pysyi hyvin auton pohjassa. Ennen massausta täytyy ruostekohdat poistaa!
Massautin juuri tuon ysivitosen Tectylillä. Purin Saabista ovien sisäverhoilun ja sisälokasuojat ja moottorin edestä muovilevyt. Työn jälki OK!
Linkki massaus firmaan, joka toimii täällä pääkaupunkiseudulla. Linkistä voi lukea lisää asiaan liittyvää.

http://www.novasti.com/frame2_thumbit.html
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Saappi Kuski kirjoitti:
nipa kirjoitti: Paikka oli Espoon Olari, ja kustannus muistaakseni ns "siedettävä".
Mikä firma oli missä teetit ja olisko arviota työn laadusta..?
Hintaa en valitettavasti enää muista, mutta paikka oli Olarin Ruosteenesto, kyseessä oli Finikor -alustakäsittely, ja hinta muistaakseni 2000 mk - 2500mk.

Tämä oli 2001, jolloin tosiaan mummonmarkat olivat vielä voimissaan.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Vastaa Viestiin