Saab 9-5 parhaiten korroosiota kestävä
Saab 9-5 parhaiten korroosiota kestävä
Ruotsalainen korroosiotutkimus:
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
"Audi A4, Volvo 70-sarja ja Saab 9-5 osoittautuivat parhaiten korroosiota kestäviksi vuosimallien 1998-1999 joukossa."
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
"Audi A4, Volvo 70-sarja ja Saab 9-5 osoittautuivat parhaiten korroosiota kestäviksi vuosimallien 1998-1999 joukossa."
Raportista on luettavissa, että vuosimallissa 2001 on alettu nuukailla sinkityksessä (kynnyskotelot).
Tämä olikin tiedossa:
Till skillnad från exempelvis Volvo V70, där vissa utsatta detaljer är gjorda av helt rostfria material, är Saab 9-5 Kombi helt byggd av plåt. (Vibilägare.se)
Tämä olikin tiedossa:
Till skillnad från exempelvis Volvo V70, där vissa utsatta detaljer är gjorda av helt rostfria material, är Saab 9-5 Kombi helt byggd av plåt. (Vibilägare.se)
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Off-topicia osin, tästähän on oma ketjukin, mutta:TuuSaR kirjoitti:Taitaa se Audi olla kuitenkin ykkönen ruostesuojauksessa.
Laitatin tohon omaan vaunuumme pari vuotta sitten alustan kattavan ruostesuojauksen, sehän ei vaadi mitään porailuja tai vastaavaa. Kynnyskoteloihin ei siis porailtu reikiä, mutta minne massaa saatiin niin sinne sitä laitettiin. Lisäbonuksena auto hiljeni jonkin verran.
Paikka oli Espoon Olari, ja kustannus muistaakseni ns "siedettävä". Ajattelin että onpahan sitten viimeistään eteenpäin myydessä mahdollista laittaa pieni premium-honta joka toisi massauksen hintaa takaisin.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tectyl massauksessa oli aikoinaan 9000 ja tänä keväänä myin sen. Saabi oli alustaltaan moitteettomassa kunnossa (vuosimalli 1989). Tectyl pysyi hyvin auton pohjassa. Ennen massausta täytyy ruostekohdat poistaa!
Massautin juuri tuon ysivitosen Tectylillä. Purin Saabista ovien sisäverhoilun ja sisälokasuojat ja moottorin edestä muovilevyt. Työn jälki OK!
Linkki massaus firmaan, joka toimii täällä pääkaupunkiseudulla. Linkistä voi lukea lisää asiaan liittyvää.
http://www.novasti.com/frame2_thumbit.html
Massautin juuri tuon ysivitosen Tectylillä. Purin Saabista ovien sisäverhoilun ja sisälokasuojat ja moottorin edestä muovilevyt. Työn jälki OK!
Linkki massaus firmaan, joka toimii täällä pääkaupunkiseudulla. Linkistä voi lukea lisää asiaan liittyvää.
http://www.novasti.com/frame2_thumbit.html
Hintaa en valitettavasti enää muista, mutta paikka oli Olarin Ruosteenesto, kyseessä oli Finikor -alustakäsittely, ja hinta muistaakseni 2000 mk - 2500mk.Saappi Kuski kirjoitti:Mikä firma oli missä teetit ja olisko arviota työn laadusta..?nipa kirjoitti: Paikka oli Espoon Olari, ja kustannus muistaakseni ns "siedettävä".
Tämä oli 2001, jolloin tosiaan mummonmarkat olivat vielä voimissaan.
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower