Voikos tuon linkin http://www.saab9000.com/procedures/exha ... stadj.html ohjetta soveltaa 9-5 2,3t:n peruspaineen säätöön, lähinnä kiinnostaa tuon taulukon paikkaansapitävyys.
Jos haluan nostaa liian alhaisia peruspaineita (esim. 0,35bar) tuonne 0,4-0,43bar hujakoille, niin montako kierrosta tankoa arvaa kerralla lyhentää?
Paineiden tarkistusta varten on tarjolla vain AutoGaugen halpismittari, riittääkö tuossa tarkkuus moiseen säätöhommaan.
Varsinaisena ongelmana on matalat maksimiahdot Maptun Stege ykkösen kanssa, 1-1,1bar olosuhteista riippuen.
Peruspaineen säätö
Peruspaineen säätö
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Terve!
WIS:n mukaan peruspaine säädetään pumppaamalla painetta kelloon painepumpulla. letkussa on kiinni painemittari.
Kun tanko alkaa liikkumaan niin luetaan paine mittarilta.
Se on peruspaine.
Jos se liikkuu liian aikaisin niin kiristetään vähäsen ja
kokeillaan uudelleen jne.
WIS:n mukaan peruspaine säädetään pumppaamalla painetta kelloon painepumpulla. letkussa on kiinni painemittari.
Kun tanko alkaa liikkumaan niin luetaan paine mittarilta.
Se on peruspaine.
Jos se liikkuu liian aikaisin niin kiristetään vähäsen ja
kokeillaan uudelleen jne.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Tuota pumppaamisjuttua olen harkinnut käyttää, mitä käytännön ongelmia siinä on? Tietty tarttis löytää mittari, joka on tarkka alle 0,5 bar paineilla.9-5T kirjoitti:Toi pumppaaminen on aika hankalaa käytännössä, kierrä kierros ja käy koittamassa riittikö.
Eihän tuolla AutoGaugella tosiaan tee mitään peruspaineen säädössä, ois pitänyt käydä autossa kurkkaamassa sen asteikkoa, ennen tuota ekaa kysymystä

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ei siinä pumppaamis jutussa ole mitään vaikeata jos olisi oikeat vehkeet.
Olen yrittänyt kattoa noista tarvikeliikkeistä semmoista käsi paine-/alipainepumppu jossa on paine mittari pumpusssa, ei ole vielä löytynyt.
Jos olisi semmoinen pumppu voisi testata "dumppi" venttiilin toiminnan myöskin.
Polkupuörän pumpulla saa helposti tarpeeksi painetta, jos on iso pumppu niin ehkä yksi pumppaus riittää ettei tarvitse venttiiliä väliin.
Toinen keino on paineilmapistoolilla hitaasti painetta letkuun.
Olen yrittänyt kattoa noista tarvikeliikkeistä semmoista käsi paine-/alipainepumppu jossa on paine mittari pumpusssa, ei ole vielä löytynyt.
Jos olisi semmoinen pumppu voisi testata "dumppi" venttiilin toiminnan myöskin.
Polkupuörän pumpulla saa helposti tarpeeksi painetta, jos on iso pumppu niin ehkä yksi pumppaus riittää ettei tarvitse venttiiliä väliin.
Toinen keino on paineilmapistoolilla hitaasti painetta letkuun.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Asia selvä, säädetään viikonloppuna "kiristys ja koeajo" - periaatteella 

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
En sitten malttanu olla varovainen, 2 kierrosta piti heti tempaista tankoa lyhyemmäksi. Nyt sitten loimottaa "Check Engine" - valo
Pirun hukkaportti pääsi lipsahtamaan takalukkoon, vaikka sitä varoinkin. Siitä hermostuneena päätin hoitaa ruuvaamisen kerralla, kun downpipekin piti käyttää irti, että sai tuon hukkiksen normaaliasentoon. Ei passais hosua ei...

Pirun hukkaportti pääsi lipsahtamaan takalukkoon, vaikka sitä varoinkin. Siitä hermostuneena päätin hoitaa ruuvaamisen kerralla, kun downpipekin piti käyttää irti, että sai tuon hukkiksen normaaliasentoon. Ei passais hosua ei...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen