Saabi huollolle täysi 10

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
thmd
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:26
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Saabi huollolle täysi 10

Viesti Kirjoittaja thmd »

Toin 9-5 farkun vuosimallia 01 saksasta pari kuukautta sitten. Etsin sellaisen yksilön johon oli ns iso huolto (110tkm) tehty. No sellainen löytyi ajettu 120 tuhatta ja eikun saksan maalle muutaman puhelun/kuvan jälkeen autoa lähemmin tarkistelemaan. Auto oli ja on todella hyvässä kunnossa. Ollut koko elämänsä samassa kaupungissa jonka paikallisessa saab liikkessä tehty kaikki huollot, MUTTA moottori piti ihmeellistä ääntä ketjun/hihnojen paikkeilta kävimme myyjän kanssa näyttämässä sitä paikallisessa merkkihuollossa ja joku sakemanni huoltomies sitä kuunteli ja meinasi että vika on vain käyttöhihnoissa no enpä tätä "insinööriä" uskonut ja otin puhelun Suomeen merkkihuoltoon... ja täältä sain kuulla etä vika voi myös olla syvemmällä ja silloin onkin vähän isompi huolto tulossa... No muutaman kirosanan ja kovan miettimisen jälkeen päätimme ruvetaan tinkimään hinnasta pois mahdollisesti tulevan huollon hintaa (olimme jo saaneet pienen hinnan kevennyksen ennen tätä ) myyjä tiputti vielä hintaa ja laskeskelimme että vaikka se 1000-2000€ huolto tulisikin niin voitolle jäädään vielä... no rahat tiskiin ja kestotesti saksasta suomeen 1800km hyvin toimii ääntä lukuunottamatta... Nyt asiaan: Menin suomessa sitten Saabin merkkihuoltoon näyttämään autoa ja todella ammattitaitoisen oloinen huoltoneuvoja tuli autoa katsomaan/kuuntelemaan ja oli heti sitä mieltä mitä itsekin vähän olin pelännyt: ääni tulee ketjusta... hänen kommenttinsa taisi olla: valitan... No siinä rupesin sitten ihmettelemään , että jos tuo 110tkm huolto on tehty ja siinähän vaihdetaan ketjuun tarvittavat osat miten 8000 km jälkeen voi olla vikaa? Huoltoneuvoja ihmetteli tätä itsekkin ja sitten koko jutun huipennus! huoltoneuvoja otti huoltokirjasta kopion, teki paperille asiasta selvityksen ja faksasi nämä Saksaan Saabin tekniseen keskukseen ja vielä samana iltapäivänä tuli vastaus AUTO KORJATAAN TAKUUTYÖNÄ. Nyt auto on huollettu ja verotkin maksettu. Auto toimii kuin junanvessa ja voitollekkin jäin muutaman vuoden bensa rahojen verran. Eli siis haluan vain sanoa ( näin lyhyesti) että saabin huolto toimi todella hyvin kaikella tapaa ja jos menette autoa hakemaan ulkomailta niin huoltokirja jossa merkkihuollon leimat on näköjään aika kova sana... lyhyessä virsi kaunis vai miten se nyt meni
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saisivat vaihtaakin nuo "ketjupaketit" tavallisesti 110 tkm:n huollossa :lol:
Mikäs sieltä oli mennyt, jakoketju kulunut? Vaihtavat usein kaiketi moniurahihnan rullineen tuossa huollossa, jos sekoitit siihen? No hyvä jos tulee takuun piikkiiin kuntoon, toivottavasti saavat selville mikä on syönyt ketjun jo noin alhaisilla kilometreillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
thmd
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 22:26
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja thmd »

No sitten jos asia noin on niin aina vaan parempi juttu... mutta mitä ymmärsin niin koku ketjun tasapainoratas tai joku vastaava siellä kirrasi ja 110 huollossa ilmeisesti tuo olisi pitänyt huomata/vaihtaa...??? paha sanoo minä vaan ajelen autoilla en todellakaan korjaa niitä...
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

thmd kirjoitti:No sitten jos asia noin on niin aina vaan parempi juttu... mutta mitä ymmärsin niin koku ketjun tasapainoratas tai joku vastaava siellä kirrasi ja 110 huollossa ilmeisesti tuo olisi pitänyt huomata/vaihtaa...??? paha sanoo minä vaan ajelen autoilla en todellakaan korjaa niitä...
Veikkaisin, että tuo "tasapainoratas" on käyttöhihnan ohjainlaakeri, tai kiristinrulla. Ne kuuluvat 110:n huoltoon. No mutta, se ei ole oleellista, vaan se, että olet tyytyväinen uuten hankintaasi!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

9-5T kirjoitti:Taisivat tarkoittaa tasapainoakselin ratasta joista hampaat haipyy.
Eikö Saabi ole saanut kymmenessä vuodessa sen vertaa aikaan, että ne hampaat alkaisivat pikku hiljaa kestää? Eli vieläkö 2000-luvun autoissakin esiintyy näitä ratasongelmia?
Vastaa Viestiin