Saabi huollolle täysi 10
Saabi huollolle täysi 10
Toin 9-5 farkun vuosimallia 01 saksasta pari kuukautta sitten. Etsin sellaisen yksilön johon oli ns iso huolto (110tkm) tehty. No sellainen löytyi ajettu 120 tuhatta ja eikun saksan maalle muutaman puhelun/kuvan jälkeen autoa lähemmin tarkistelemaan. Auto oli ja on todella hyvässä kunnossa. Ollut koko elämänsä samassa kaupungissa jonka paikallisessa saab liikkessä tehty kaikki huollot, MUTTA moottori piti ihmeellistä ääntä ketjun/hihnojen paikkeilta kävimme myyjän kanssa näyttämässä sitä paikallisessa merkkihuollossa ja joku sakemanni huoltomies sitä kuunteli ja meinasi että vika on vain käyttöhihnoissa no enpä tätä "insinööriä" uskonut ja otin puhelun Suomeen merkkihuoltoon... ja täältä sain kuulla etä vika voi myös olla syvemmällä ja silloin onkin vähän isompi huolto tulossa... No muutaman kirosanan ja kovan miettimisen jälkeen päätimme ruvetaan tinkimään hinnasta pois mahdollisesti tulevan huollon hintaa (olimme jo saaneet pienen hinnan kevennyksen ennen tätä ) myyjä tiputti vielä hintaa ja laskeskelimme että vaikka se 1000-2000€ huolto tulisikin niin voitolle jäädään vielä... no rahat tiskiin ja kestotesti saksasta suomeen 1800km hyvin toimii ääntä lukuunottamatta... Nyt asiaan: Menin suomessa sitten Saabin merkkihuoltoon näyttämään autoa ja todella ammattitaitoisen oloinen huoltoneuvoja tuli autoa katsomaan/kuuntelemaan ja oli heti sitä mieltä mitä itsekin vähän olin pelännyt: ääni tulee ketjusta... hänen kommenttinsa taisi olla: valitan... No siinä rupesin sitten ihmettelemään , että jos tuo 110tkm huolto on tehty ja siinähän vaihdetaan ketjuun tarvittavat osat miten 8000 km jälkeen voi olla vikaa? Huoltoneuvoja ihmetteli tätä itsekkin ja sitten koko jutun huipennus! huoltoneuvoja otti huoltokirjasta kopion, teki paperille asiasta selvityksen ja faksasi nämä Saksaan Saabin tekniseen keskukseen ja vielä samana iltapäivänä tuli vastaus AUTO KORJATAAN TAKUUTYÖNÄ. Nyt auto on huollettu ja verotkin maksettu. Auto toimii kuin junanvessa ja voitollekkin jäin muutaman vuoden bensa rahojen verran. Eli siis haluan vain sanoa ( näin lyhyesti) että saabin huolto toimi todella hyvin kaikella tapaa ja jos menette autoa hakemaan ulkomailta niin huoltokirja jossa merkkihuollon leimat on näköjään aika kova sana... lyhyessä virsi kaunis vai miten se nyt meni
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
Saisivat vaihtaakin nuo "ketjupaketit" tavallisesti 110 tkm:n huollossa
Mikäs sieltä oli mennyt, jakoketju kulunut? Vaihtavat usein kaiketi moniurahihnan rullineen tuossa huollossa, jos sekoitit siihen? No hyvä jos tulee takuun piikkiiin kuntoon, toivottavasti saavat selville mikä on syönyt ketjun jo noin alhaisilla kilometreillä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mikäs sieltä oli mennyt, jakoketju kulunut? Vaihtavat usein kaiketi moniurahihnan rullineen tuossa huollossa, jos sekoitit siihen? No hyvä jos tulee takuun piikkiiin kuntoon, toivottavasti saavat selville mikä on syönyt ketjun jo noin alhaisilla kilometreillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No sitten jos asia noin on niin aina vaan parempi juttu... mutta mitä ymmärsin niin koku ketjun tasapainoratas tai joku vastaava siellä kirrasi ja 110 huollossa ilmeisesti tuo olisi pitänyt huomata/vaihtaa...??? paha sanoo minä vaan ajelen autoilla en todellakaan korjaa niitä...
"Saappi: mukana pöytä ja kaappi"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Veikkaisin, että tuo "tasapainoratas" on käyttöhihnan ohjainlaakeri, tai kiristinrulla. Ne kuuluvat 110:n huoltoon. No mutta, se ei ole oleellista, vaan se, että olet tyytyväinen uuten hankintaasi!thmd kirjoitti:No sitten jos asia noin on niin aina vaan parempi juttu... mutta mitä ymmärsin niin koku ketjun tasapainoratas tai joku vastaava siellä kirrasi ja 110 huollossa ilmeisesti tuo olisi pitänyt huomata/vaihtaa...??? paha sanoo minä vaan ajelen autoilla en todellakaan korjaa niitä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30