9-5 aero 01 hajos apua tarvitaan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9-5T kirjoitti:
white9-5 kirjoitti:Tuosta kasettien väristä heräsi kysymys että onkos mulla väärä kasetti autossa? Auto on 9-5 2,3t -98 käyttöön otto tammikuun alussa(eli ensimmäisiä) ja kasetti on punainen. Toimii kylläkin
Väärä on, suosittelen vaihtoa vaikka toimiikin.
Eikö noissa -98 -99 malleissa ole trionic 5 ohjaus ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9-5T kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Väärä on, suosittelen vaihtoa vaikka toimiikin.
Eikö noissa -98 -99 malleissa ole trionic 5 ohjaus ?
Ei
Oletko varma ? :D Mietin siksi että 900 ja 93 malleissa oli trionic 5 ennen 01 mallia siihen siten tuli T7n. En intä vaan tiedustelen :lol: ...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaikki 9-5:t ovat Trionic 7:lla alusta alkaen (98->).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

simmeh kirjoitti:Minulta hajosi laatikko toistamiseen. Auto on 9-5 aero -00 80000km. Ensimmäisen kerran hajosi kahden vuoden päästä ostosta, ja toisen kerran kaksi viikkoa sitten. Alkaa slörssi kasvaa otsassa... Ei varoittanut yhtään. 300€ merkkihuollossa. Sanoivat että on kahden vuoden takuu laatikolla. Pitää varautua 2-3 vuoden kuluttua hinaamaan autoa taas. Taitaa olla viimeinen Saabi alla.
Toi on oikeastaan miltei kuluva osa. Vituttaahan se tiellejäänti noin miljoona, mutta jos ainut vika niin ei paha. Olen sivusta seurannut muun merkkisten "premium"-autojen mitä ihmeellisempiä vikoja. Jos itselläni olisi DI, niin olisi todennäköisesti myös varakasetti. Maantiellä kun ajelen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Eli vois päätellä että tosiaankin tuon kasetin pitäis olla musta.
Kai sen voi jostain tarkistaa tuosta autosta onko T5 vai T7?
Ihan jo mielenkiinnosta 8O
Tex Willer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
Paikkakunta: Teksas

Viesti Kirjoittaja Tex Willer »

Jos haluaisi heittäytyä yltiöpositiiviseksi niin voisi sanoa että ainakin se kasetti on helppo vaihtaa. Potuttaisi jos joku hieman hankalammassa paikassa oleva osa olisi yhtä altis hajoamaan. Jostakin vain soisi löytyvän hieman edullisemman paikan hankkia noita kasetteja, luulisi jonkun värkkäävän uusia sisuskaluja vanhoihin kuoriin.

Tuli tuossa viikonloppuna nimittäin vähän aikaa ähistyä kun se syylärin alanurkassa oleva vaihteistoöljynjäähdyttimen pultti alkoi vuotamaan eikä siihen meinannut mitenkään päästä käsiksi. Pelkän prikan vaihtamiseksi jouduin nostamaan mm. flektit pois edestä. Hauskaa homma kun on 38 astetta hellettä. Varmaan pelkkä kiriminenkin olisi riittänyt mutta kun ei sinne saanut mitenkään avainta mitään kautta. Jos tuohon hommaan on joku helpompi konsti niin en halua kuulla sitä enää.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti: BMW diesel kuskeilla tarvii olla muovinen imusarja takakontissa.
Mun pomo ajaa c-sarjan mersulla. (joskus, harvoin tosin, nolottaa ajaa paremmalla autolla kuin omalla pomolla on, mutta tunne menee yleensä nopeasti ohi :) ) Edellinen sellainen jätti herran kolme kertaa tielle ja vaihtoi vielä samanlaiseen uuteen,,, että saabismiko se muka on sairaus :)

DI kasettia ei muuten tarvi olla kontissa kun ottaa Tapiolan kaskon. Silloin saa hinauttaa auton yhtiön piikkiin korjaamolle. Sitä paitsi kun DI kasetin takuuaika lähtee kuitenkin juoksemaan ostopäivästä, niin siellähän sekin menee peräkontissa yleensä...
9000CS 2,3
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Kiitos kaikille nopesta palautteesta. :D
Täältä löytyy onneksemme aktiivista ja asiantuntevaa porukkaa.
Jatketaan samaan malliin ja nautitaan lämpimästä kesästä 8)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti: Meistä moni pitää kasettia varalla ettei matka keskeydy....
Muunmuassa minä, tämän foorumin myyntipalstaltahan sen kohtuullisella hinnalla onnistuin hankkimaan :D

Ja sitten päästäänkin sulavasti offtopicin puolelle: Mulla tuo kasetti on alkuperäisessä pahvilootassa ihan irrallaan kontissa, eikä se kyllä ole mitenkään järkevä säilytysratkaisu.
Mietinkin tässä joskus, että jos laittais kasetin nippusiteillä kiinni kontin hattuhyllyn peltiin, tulppien kontaktit alaspäin.

Ei kenelläkään ole sattumalta parempia ideoita kasetin kuskaamiseen?
Viimeksi muokannut Termos, To Heinä 07, 2005 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saabguru
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 17:49

Sytkykasetti

Viesti Kirjoittaja saabguru »

:D 98 ja 99 on omansa ja 2000 - omansa.Elikkä T5 on punainen, T7 musta. Ja eroja on: erilaiset sytyspuolat, liipaisusignaali erilainen, nakutussignaali erilainen ja lataus ja purkauspiiri erilaiset.
saabguru
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 17:49

Kasetti

Viesti Kirjoittaja saabguru »

Joo, mustiahan ne on kumpikin 9- 5 :ssa, mutta vanhemmissa on oma kasettinsa ja 2000 jälkeisissä omansa. Ja näkyy hintaeroakin olevan kohtuullisesti.
Vastaa Viestiin