Stop Engine: vuosi aikaa, kilometrejä 30.000 takana
- varustelu suomen oloihin + 1200€
- ilmastointilaite hajosi heti alkumetreillä..näyttöpaneli uusittiin myös
- käynnistyksen esto iski menohaluhin - vikaa etsittiin viikon verran
- uudet takaiskarit ..+300 €
- uusi DI boksi + 300€
- jakopään hihnan ohjainpyörät uusiksi - koneremontti todella lähellä
+ 400€ jne..
- kaksi isoa huoltoa á 500€
- bensa 1,40 / litra
Alkoi kypsyttämään ja askarruttamaan..olisiko vaihtoehtoa?
Nyt on sitten vm. 02/03 Volvo V70 D5 163 hv alla! Lähtö km 120.000
Takana vasta 2000 km, joten potentiaaliset ongelmat ovat edessäpäin.
Löböä kului Ilman isoa vaunua 4,9 l/100km ja vaunun kanssa 7,1 l/100km - siis aivan uskomattoman vähän - matkanopeus 90 -140 km/t. Nivomaticilla vaunusta ei tiennyt mitään. Liikkuu kuin (jopa paremmmin) tehokas bensakone, farmarin hyvät tilat, nätin näköinen mukavalla varustepaketilla..aah..tässäkö se nyt on..
Molemmissa 70 l tankki - Griffinillä pääsi 600 km Volvolla 1200 km.
Ennen päätöstä kokeiltiin vielä muutama samanikäinen ja nuorempi 9-5 Farkku pienimmillä kilometreillä, ja täytyy valitettavasti todeta, että Saab ei mahdu samalle viivalle Volvon kanssa (tuossa gatekoriassa).
Griffinissä oli kuitenkin sitä jotain joka kestää vertailun "autona" Volvoonkin, mutta ei juuri muut 9-5:t...sääli vain että näin on.
Nyt sitten vaan odottelemaan millaisia kyytejä Volvo tarjoaa.
Heippa Vaan!
ps. väri ja valmistusmaa pysyi samana ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)