9-5 Aero Wagon koeajossa...
Siis se pieni mötikkä joka sijaitsee venakopalta lähtevän ohuen alipaineletkun välissä, löytyy varmaankin sen imusarjan päällä sijaitsevan muovisuojan alta. Jos saat uuden turbon niin kannattaa siinä yhteydessä puhdistaa varmuuden vuoksi ne huohotusletkut ja öljyloukko, sekä turbolta öljypohjaan menevä öljynpaluuputki, oli meidän omassa aika sotkuinen.
Eikös Aeron turbon pitäisi kestää huomattavasti paremmin?
Eikös Aeron turbon pitäisi kestää huomattavasti paremmin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ok, eli karstaantumisvaaran vuoksi nyt loppui tuolla "hipsuttelu"
Entäs sitten kierrosalue, tuo kun vääntää aika nöyrästi alhaalta asti, eli tulee ehkä vedätettyä turhaan, ja kun välityksetkin ovat kohtalaisen pitkät niin minkä kierrosluvun alle ei kannattaisi juurikaan päästää, 2000, 2200 tms?
Entäs sitten kierrosalue, tuo kun vääntää aika nöyrästi alhaalta asti, eli tulee ehkä vedätettyä turhaan, ja kun välityksetkin ovat kohtalaisen pitkät niin minkä kierrosluvun alle ei kannattaisi juurikaan päästää, 2000, 2200 tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kysyin vaan, että mikä maksaa puslaremontissa 800 euroa Helsingissä, kuten täällä foorumissa on raportoitu, niin siihen kaveri vastasi, että se kun kaikissa korjaamoissa eivät osaa vaihtaa puslia lyömällä ne irti, vaan purkavat koko taka-akseliston... Ymmärtääkseni Wagon syö niitä puslia enemmän kuin sedan.ng900aero kirjoitti: Meinasko korjaaja että kaikki takapuslat saisi tunnissa vaihdettua, osa näyttäisi olevan vähän työläämmät askarrella? Tossa meidänkin 9-5:ssä on puslat kunnossa, minkälaisissa olosuhteissa ajettaessa noita puslia on ylipäätään mennyt, luulisi että esm. mukulakivikadut söisivät niitä?
Ihan ammattitaitoinen kaveri tuntui olevan JKL Laakkosella, täytyy vähän harkita uskallanko huoltaa tuon Wagonin PCS:llä vai pitäisikö hakea merkkihuollon leimat vihkoon moottoritakuun varmistamiseksi. Osat voi ostaa PCS:ltä ja öljykannun marketista ja teettää pelkän työn Laakkosella Vielä kun menee vierestä seuraamaan huollon suorittamisen, niin eivät voi laskuttaa ylitunteja... Toinen vaihtoehto on Äänekosken merkkihuolto Santa. Siellä tuli joskus käytyä kun PCS:ää ei vielä ollut. Siellä on Saab-klubin jäsen Rauno Järvikallio töiden vastaanotossa ja ainakin aikaisemmin ihan päteviä mekaanikkojakin.
Eski
Ehdottomasti merkkihuollossa, sunkin aerossasi sitä kun on vielä yli 3 vuotta jäljellä, en itse ainakaan ottaisi riskiä koneen laukeamisesta, vaikka PCS varmasti onkin maineensa veroinen, niin aina mukavampi kun ei tarvitse tapella GM:n kanssa huoltomerkinnöistä. Joo mene ihmeessä hoputtamaan viereen ja vie tarvikkeet mukanasi, jos siihen vaan suostuvat, eivät pääse "rokottamaan"
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kunhan huolto tehdään oikein, oikeilla osilla ja öljyillä yms. ei takuun pitäisi raueta vaikka huoltoja ei olisi tehty merkkiliikkeessä. PCS käyttää pääsääntöisesti orggisosia, löytyy Tech2 ja Saabin kurssit käynyt mekaanikko, joten kunhan voi todistaa, että homma on tehty huolto-ohjelman mukaisesti, niin pitäisi kelvata...
Olen joskus aikaisemmin (aikana ennen PCS:ää) vienyt omia osia Laakkoselle huoltoon, mm. raitisilmasuodattimen ja omat öljyt ja kyllä suostuivat tekemään ja laittoivat leiman vihkoon Periaatteesta en maksa jostain moottoriöljystä kolminkertaista hintaa
Eski
Olen joskus aikaisemmin (aikana ennen PCS:ää) vienyt omia osia Laakkoselle huoltoon, mm. raitisilmasuodattimen ja omat öljyt ja kyllä suostuivat tekemään ja laittoivat leiman vihkoon Periaatteesta en maksa jostain moottoriöljystä kolminkertaista hintaa
Eski
Oikea periaate. Koeta käydä neuvottelemassa valtuutetun huoltopaikan/jälleenmyyjäliikkeen kanssa ja pyydä vaikka mustaa valkoisella asiasta niin ei tarvitse sitten tapella asiasta jos moottorivaurio syntyy. En epäile hetkeäkään etteikö PCS olisi takuulla asiantunteva huoltopaikka.Eski kirjoitti:Kunhan huolto tehdään oikein, oikeilla osilla ja öljyillä yms. ei takuun pitäisi raueta vaikka huoltoja ei olisi tehty merkkiliikkeessä. PCS käyttää pääsääntöisesti orggisosia, löytyy Tech2 ja Saabin kurssit käynyt mekaanikko, joten kunhan voi todistaa, että homma on tehty huolto-ohjelman mukaisesti, niin pitäisi kelvata...
Olen joskus aikaisemmin (aikana ennen PCS:ää) vienyt omia osia Laakkoselle huoltoon, mm. raitisilmasuodattimen ja omat öljyt ja kyllä suostuivat tekemään ja laittoivat leiman vihkoon Periaatteesta en maksa jostain moottoriöljystä kolminkertaista hintaa
Eski
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Ok, eli karstaantumisvaaran vuoksi nyt loppui tuolla "hipsuttelu"
Entäs sitten kierrosalue, tuo kun vääntää aika nöyrästi alhaalta asti, eli tulee ehkä vedätettyä turhaan, ja kun välityksetkin ovat kohtalaisen pitkät niin minkä kierrosluvun alle ei kannattaisi juurikaan päästää, 2000, 2200 tms?
Käyttöohjekirjassa on mainittu vaihtamisnopeudet, ainakin minä olen niitä noudattanut.
96 M75 i12 5-speed
Viitsisikö joku referoida noita käyttöohjekirjan vaihtamisnopeuksia, voisin esittää ne ainakin muijalle, hän kun tuolla enimmäkseen ajelee? Ei ole vieläkään tullut GM:ltä opuksia ja italialaiset taisivat mennä muiden romujen kanssa pohjanmaalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Paljonko pitää lisätä öljyä 30K vaihtovälillä?9-5T kirjoitti: Tyylistä tuli jo mutta lisätään vielä että ilman lohkolämppäri ja aina tehtaan suosittelemalla öljynvaihtovälillä 20000/30000km, öljynä ollut Mobil 1:stä paitsi kerran Nesteen ja silloin huohotin tukkeutui ja jäätyi.
Kuulin tänään, että Saabilta olisi tullut uusi huohotinpäivitys, joka sisältää myös uuden öljyloukon! Tarkempaa tietoa ei ollut korjaamolle vielä tullut, mutta sarjan hinta on 9 euroa.
Eski
Eikös siitä ollutkin jo juttua aiemmin, eli se on ihan se originaali systeemi ennen päivityksiä, eli alkuperäinen pänikkä ja putket eli kaikista huonoin, suosittelen kaikille melkein varauksetta mod2 -päivitystä.Eski kirjoitti:
Paljonko pitää lisätä öljyä 30K vaihtovälillä?
Kuulin tänään, että Saabilta olisi tullut uusi huohotinpäivitys, joka sisältää myös uuden öljyloukon! Tarkempaa tietoa ei ollut korjaamolle vielä tullut, mutta sarjan hinta on 9 euroa.
Eski
Nehän lupaili joskus loppusyksystä ratkaisevansa ongelman -uskoo ken tahtoo.
Nyt pelaa hiton hyvin tuo mod2 jonka putket korvasin motonetistä ostamillani putkilla, ovat reilusti paksummat ja jäykemmät kuin ne alkuperäiset lörpöt.
En suosittelisi sijoittamaan 50 mummomarkkaa noin turhaan hommaan, ne liejut lähtevät pänikästä liuottimella.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sun pitäis järjestää meille ajokoulutus kuinka otetaan ysivitkasta karstat pois9-5T kirjoitti:Pisaraakaan en ole lisännyt eikä milliäkään ole vajonnut. Jos autoon tarvii lisätä öljyä, vaihdan merkkiä(ensin öljyn ja sitten auton) tämän takia en uskalla ostaa dieseliä.Eski kirjoitti: Paljonko pitää lisätä öljyä 30K vaihtovälillä?
Eski
Näyttäis olevan aika pitkälle käyttäjästä kiinni tuo homma.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eikun ymmärsin, että se päivitys olisi tullut TÄNÄÄN ja siinä öljyloukossa olisi ollut jotain eroakin vanhaan verrattuna... Katsotaan nyt, kun saadaan jotain ohjeita.ng900aero kirjoitti:Eikös siitä ollutkin jo juttua aiemmin, eli se on ihan se originaali systeemi ennen päivityksiä, eli alkuperäinen pänikkä ja putket eli kaikista huonoin, suosittelen kaikille melkein varauksetta mod2 -päivitystä.Eski kirjoitti: Kuulin tänään, että Saabilta olisi tullut uusi huohotinpäivitys, joka sisältää myös uuden öljyloukon! Tarkempaa tietoa ei ollut korjaamolle vielä tullut, mutta sarjan hinta on 9 euroa.
Eski
Nehän lupaili joskus loppusyksystä ratkaisevansa ongelman -uskoo ken tahtoo.
Nyt pelaa hiton hyvin tuo mod2 jonka putket korvasin motonetistä ostamillani putkilla, ovat reilusti paksummat ja jäykemmät kuin ne alkuperäiset lörpöt.
En suosittelisi sijoittamaan 50 mummomarkkaa noin turhaan hommaan, ne liejut lähtevät pänikästä liuottimella.
Pitänee tutkia tuosta Aerosta tuo öljyloukko, jos se pääsee kerran tukkoon, se myös pysyy tukossa ja sitä kautta öljynpaineet kampikammiossa kasvavat niin suureksi, että öljyä tulee läpi myös ahtimesta...
Eski