vihdoinkin takaisin saabistiksi !
vihdoinkin takaisin saabistiksi !
Nyt vihdoinkin olen päässyt takaisin oikealle polulle. Tänään siirtyi omistukseeni -00 9-5 Wagon. 2.3t ja automaatti, väriltään musta, beige nahkasisustus sekä jalopuut. Ainoa mikä puuttuu on ettei perässä lue Aero.
Kuvia: http://bette.1g.fi/saappi/
Valitettavasti huomasin kuitenkin että ilmeisesti takapään puslat saattavat olla hajalla koska kuskin puolelta takaa kuuluu aikamoinen kolina. Turun Metroautossa ensimmäinen aika meni kahden viikon päähän. Uskaltaako tuolla kuitenkin ajella vaikka kolisee?
Muutenkin kaikenlaista pientä kulumaa osui päivän mittaan silmään vaikkakaan ei mitään suurempaa. Pikkuhiljaa...
Rupeen keräilemään listaa korjauksista mitä mieleen matkan varrella tuli. Yksi eniten silmiinpistävistä oli että kuskin peilistä oli lohjennut muovi joka luultavasti pitää vaihtaa. Mahtaakohan peilin osaa saada erillisenä vai pitääkö koko peili vaihtaa?
/marko
Kuvia: http://bette.1g.fi/saappi/
Valitettavasti huomasin kuitenkin että ilmeisesti takapään puslat saattavat olla hajalla koska kuskin puolelta takaa kuuluu aikamoinen kolina. Turun Metroautossa ensimmäinen aika meni kahden viikon päähän. Uskaltaako tuolla kuitenkin ajella vaikka kolisee?
Muutenkin kaikenlaista pientä kulumaa osui päivän mittaan silmään vaikkakaan ei mitään suurempaa. Pikkuhiljaa...
Rupeen keräilemään listaa korjauksista mitä mieleen matkan varrella tuli. Yksi eniten silmiinpistävistä oli että kuskin peilistä oli lohjennut muovi joka luultavasti pitää vaihtaa. Mahtaakohan peilin osaa saada erillisenä vai pitääkö koko peili vaihtaa?
/marko
Re: vihdoinkin takaisin saabistiksi !
Mainiota, tervetuloa Marko Saabien kiehtovaan maailmaan, kuten olet varmasti huomannutkin, palstan ilmapiiri on melkoisen miellyttävä, jossen sanoisi addiktoivakin Muistan sinun kirjoittaneen jotain Nissanista, eli nyt paluu AUTOJEN maailmaan on tapahtunutmollanke kirjoitti:Nyt vihdoinkin olen päässyt takaisin oikealle polulle. Tänään siirtyi omistukseeni -00 9-5 Wagon. 2.3t ja automaatti, väriltään musta, beige nahkasisustus sekä jalopuut. Ainoa mikä puuttuu on ettei perässä lue Aero.
Kuvia: http://bette.1g.fi/saappi/
Valitettavasti huomasin kuitenkin että ilmeisesti takapään puslat saattavat olla hajalla koska kuskin puolelta takaa kuuluu aikamoinen kolina. Turun Metroautossa ensimmäinen aika meni kahden viikon päähän. Uskaltaako tuolla kuitenkin ajella vaikka kolisee?
Muutenkin kaikenlaista pientä kulumaa osui päivän mittaan silmään vaikkakaan ei mitään suurempaa. Pikkuhiljaa...
Rupeen keräilemään listaa korjauksista mitä mieleen matkan varrella tuli. Yksi eniten silmiinpistävistä oli että kuskin peilistä oli lohjennut muovi joka luultavasti pitää vaihtaa. Mahtaakohan peilin osaa saada erillisenä vai pitääkö koko peili vaihtaa?
/marko
Mukava lukea tälläisistä paluumuuttotapauksista muutamien "rintamakarkuritapausten" jälkeen
Autamme ja neuvomme niin paljon kuin voimme ja enemmänkin.
Ettei olisi jompikumpi takaiskareista sökö? Jos ostit autosi liikkeestä niin menee normaalin takuun piikkiin, eli kannattaa kerätä kattava lista vikakohteista
Edit: Olipas hieno tuo sun saabikas, ja tyylikkään väriset verhoilut
Onkos tuo puu/nahkaratti jokin lisävaruste, määkin tahdon tommosen
Viimeksi muokannut ng900aero, To Elo 04, 2005 00:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
En ostanut liikkeestä vaan yksityiseltä. Hänellä auto ei kuitenkaan ole ollut kauan ja siinä on voimassa vielä parin tuhannen kilometrin ajan Laakkosen vaihtoturva (en nyt muista oliko tarkka nimi tuo). Sen pitäisi ilmeisesti korvata jotain mutta ei esimerkiksi kuluvia osia?
Ajattelin huomenna soittaa Laakkoselle ja pyytää tietoja auton koko huoltohistoriasta niin tarvinnee samalla kysellä tuota takuuta. Mutta epäilen että sanovat koko homman johtuvan kuluvista osista enkä jaksa uskoa että ilmaiseksi suostuvat korjaamaan....
Ajattelin huomenna soittaa Laakkoselle ja pyytää tietoja auton koko huoltohistoriasta niin tarvinnee samalla kysellä tuota takuuta. Mutta epäilen että sanovat koko homman johtuvan kuluvista osista enkä jaksa uskoa että ilmaiseksi suostuvat korjaamaan....
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
Onnittelut! Upea auto rattia myöten Tumma väri on näyttävä. Itsellä on tuollainen punainen kuin 9-5 foorumin oikeassa yläkulmassa näkyvä, ja hieno on sekin varsinkin nyt kun on viimeisen päälle kestovahattu.
Hieman asian vierestä: kun kuvaa autoa kannattaa ottaa reilusti etäisyyttä ja käyttää zoomia. Näin välttää laajakulman aiheuttaman perspektiivivääristymän. Tästä on hyötyä erityisesti suorissa sivukuvissa, auto ei näytä "vääntyneeltä". Toisaalta viistokuvissa perspektiivivääristymää voi käyttää tehokeinonakin (ks. jälleen oikean yläkulman keulakuva).
Hieman asian vierestä: kun kuvaa autoa kannattaa ottaa reilusti etäisyyttä ja käyttää zoomia. Näin välttää laajakulman aiheuttaman perspektiivivääristymän. Tästä on hyötyä erityisesti suorissa sivukuvissa, auto ei näytä "vääntyneeltä". Toisaalta viistokuvissa perspektiivivääristymää voi käyttää tehokeinonakin (ks. jälleen oikean yläkulman keulakuva).
Tarvinnee tuota kolinaa tutkia vielä enempi kun odottelee Metroautoon pääsyä.
Ratti taitaa tosiaankin olla lisävaruste koska en kovin monessa ehdokkaassa ole sitä nähnyt. Alkaa kuitenkin olla jo hieman kuluneen oloinen joten ehkäpä sellaisen vois jossain vaiheessa tilata uuden. En vain ole missään niitä nähnyt. Sitä jalopuista vaihteenvalitsinta löytyi kyllä partsforsaabilta ja jos jossain vaiheessa sattuu rahaa tippumaan taivaalta niin sellainen olisi mukava täydennys tuon ratin kanssa.
Beiget nahat ovat kyllä mukavat ja muutoin ihan hyvässä kunnossa. Kuskin penkki nyt alkaa olemaan kuluneen oloinen. Onkos jonkinlaista nahkis kimppatilausta kenties tulossa jossain vaiheessa? Toisaalta, sdcc:llä näytti olevan Beiget Aeron nahkajakkarat myynnissä...
Maalipinta on ok, mutta kuitenkin kuluneen oloinen ja pieniä naarmujakin löytyy. Kävikin mielessä että josko myllytys auttais saamaan pintaa paremman näköiseksi. Jollain tietoa että mikä firma noita Turun seudulla tekisi?
Ratti taitaa tosiaankin olla lisävaruste koska en kovin monessa ehdokkaassa ole sitä nähnyt. Alkaa kuitenkin olla jo hieman kuluneen oloinen joten ehkäpä sellaisen vois jossain vaiheessa tilata uuden. En vain ole missään niitä nähnyt. Sitä jalopuista vaihteenvalitsinta löytyi kyllä partsforsaabilta ja jos jossain vaiheessa sattuu rahaa tippumaan taivaalta niin sellainen olisi mukava täydennys tuon ratin kanssa.
Beiget nahat ovat kyllä mukavat ja muutoin ihan hyvässä kunnossa. Kuskin penkki nyt alkaa olemaan kuluneen oloinen. Onkos jonkinlaista nahkis kimppatilausta kenties tulossa jossain vaiheessa? Toisaalta, sdcc:llä näytti olevan Beiget Aeron nahkajakkarat myynnissä...
Maalipinta on ok, mutta kuitenkin kuluneen oloinen ja pieniä naarmujakin löytyy. Kävikin mielessä että josko myllytys auttais saamaan pintaa paremman näköiseksi. Jollain tietoa että mikä firma noita Turun seudulla tekisi?
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Re: vihdoinkin takaisin saabistiksi !
On siinä kuitenkin aeron vanteet... ja hieno sisusta.mollanke kirjoitti:Ainoa mikä puuttuu on ettei perässä lue Aero.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Onnea vain uudelle autolle ja tervetuloa takaisin oikealle polulle Itse hommasin muutama viikko sitten muuten ihan samanlaisen laitteen, mutta Aero-merkeillä varustettuna. Aero-merkit eiväti näissä vanhemmissa ole perässä vaan sivuvilkun alla
Jos haluat tutkia johtuuko kolinat takapuslista, niin nosta auton takapää ilmaan ja kokeile tuntuuko takapyörissä välyksiä. Tarkista myös ettei pyöränpultit ole löysällä...
Eski
Jos haluat tutkia johtuuko kolinat takapuslista, niin nosta auton takapää ilmaan ja kokeile tuntuuko takapyörissä välyksiä. Tarkista myös ettei pyöränpultit ole löysällä...
Eski
jep, ne pyöränpultit menee kyllä vaihtoon muutenkin koska ovat ruosteiset!
ilmeisesti edellinen omistaja on käyttänyt entisten peltivanteiden pultteja alujen kiinnilaittamiseen. Tarvinnee varmaan tilata samantien lukkopultit niihin. Ovat muutenkin 17" aerot saaneet vähän kaltoin kohtelua, on raavittu hieman kivetystenreunoja vasten ja tulikin heti mieleen että niille vois jotain tossa talven aikana tehdä. Tuttu joskus vei alunsa johonkin muovikuulapuhallukseen (?) jonka jälkeen ne maalattiin ja lakattiin uudelleen. Siihenkin hommaan tarttisi taas löytää joku firma turun seudulta joka tekisi.
Noita aeroja saa kyllä ruotsista 3000-6000 kruunun hintaan joten voi olla että uudelleen kunnostus tulee kalliimmaksi.
ilmeisesti edellinen omistaja on käyttänyt entisten peltivanteiden pultteja alujen kiinnilaittamiseen. Tarvinnee varmaan tilata samantien lukkopultit niihin. Ovat muutenkin 17" aerot saaneet vähän kaltoin kohtelua, on raavittu hieman kivetystenreunoja vasten ja tulikin heti mieleen että niille vois jotain tossa talven aikana tehdä. Tuttu joskus vei alunsa johonkin muovikuulapuhallukseen (?) jonka jälkeen ne maalattiin ja lakattiin uudelleen. Siihenkin hommaan tarttisi taas löytää joku firma turun seudulta joka tekisi.
Noita aeroja saa kyllä ruotsista 3000-6000 kruunun hintaan joten voi olla että uudelleen kunnostus tulee kalliimmaksi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
ja ng900aero kirjoitti: "Mukava lukea tälläisistä paluumuuttotapauksista muutamien "rintamakarkuritapausten" jälkeen."Griffin#01 kirjoitti:Ks. postaus yllä ("vakavasti harkinnassa"). Pakko se oli ostaa - once in the lifetime opportunity. Kyllä Saab on meikäläisen auto ja tämä on NIIN hieno...anteeksi nyt tämä ylitse vuotava tyytyväisyys, mutta kun en muuta voi!
Minäkin olin rintamakarkuri (...vieläpä Opel...hamarapuolella ja ei kasvoihin, kiitos...), mutta Saab oli taas saatava.
Viimeksi muokannut Griffin#01, To Elo 04, 2005 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
soitin laakkoselle ja piti pyytää koko huoltohistoria paperilla mutta eivät suostuneet antamaan vaan sanoivat että edellisen/edellisten omistajan/omistajien pitää ne sieltä pyytää... en jaksa uskoa että jaksavat nähdä vaivaa jos pyydän.
Pyörän pulttien vaihtamisesta ei tiennyt mitään. Sanoi vaan että pelti- ja aluvanteille on samat pultit... Tarvinnee varmaan metroautosta tuota sitten kysyä.
Pyörän pulttien vaihtamisesta ei tiennyt mitään. Sanoi vaan että pelti- ja aluvanteille on samat pultit... Tarvinnee varmaan metroautosta tuota sitten kysyä.
Saab 9-3 SC 1.9 TiDS 6v Man -07
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85
Saab 9-5 SC 2.0 Aut -04
EX - Saab 9-5 2,3t Aut Wagon -00
EX - Saab 9000 CDE 2.0 aut -90
EX - Saab 900 Turbo 5d -85