Aero vs typer

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Sinänsä kyseinen vertailu on turhaa, kun 200km/h nopeudessa matkustusmukavuudessa on varmasti "hieman" eroja :D

Jo hintojenkin perusteella autot ovat eri tarkoituksiin tehdyt, tehokkaita molemmat, mutta vain toinen voi olla ylellinen näistä :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Hinnoissa on muuten yllättävän pieni ero kun katsoo käytettyjä autotalli.com:sta.

TypeR vm. 2002 ajettu 140tkm, 21t€.
9-5 Aero vm. 2000 ajettu 127tkm, 23t€.

No okei, pari vuotta toki ikäeroa, mutta ainakaan mun ei tarvi miettiä kumpaan tuon reilun 20 tonnia laittaisin. Myös potentiaali liki 300 tehoihin on aikas erilainen.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

mikan kirjoitti:Hinnoissa on muuten yllättävän pieni ero kun katsoo käytettyjä autotalli.com:sta.

TypeR vm. 2002 ajettu 140tkm, 21t€.
9-5 Aero vm. 2000 ajettu 127tkm, 23t€.

t. Mika
Tuossa Aerossa mihin viittaat on ilmeisesti hieman tekniset tiedot metsässä, kun väitetään, että siinä 184kW ja A5-laatikko... Eiköhän siinä kuitenkin ole 169kW ja 4-portainen automaagi. Halpa on silti, jos vain huoltokirja on kunnossa ja moottoritakuu voimassa...

Eski
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Testattu: Saab 900i 16v -92 vs. Honda Civic TypeR -04 80-120km/h 4. ja 5. vaihteella, joista nelosella Saab vei ja viitosella tasapeli. Typerähän olisi lähtenyt heti 120km/h jälkeen karkuun. Ei siis mitään älyttömiä menijöitä noi "urheiluautot".
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Typerässähän on kierroskone, erittäin toimiva sellainen vieläpä. Joten jos mitataan miten se kiihtyy niin kierrokset yli 6500 ja jos tuollainen kone ei miellytä niin sitten jättää väliin. Typerä ei yritäkään tarjota mahtavia vääntöjä. Kuitenkin se vetää yllättävän kivasti myös alakierroksilla, joten normiajossa voi käyttää isoja vaihteita.

Itse olen kerran kisannut tyhjällä 95 farkku automaatilla (2002, eli 250hp luvattu) uudenkarheaa typerää vastaan, missä istui kaksi ihmistä. Typerällä oli ajettu vasta 500km, mutta sisäänajot riittivät ;)

Ja se kyllä jäi 100 jälkeen kokoajan, mutta vähäiset kilsat varmasti vaikuttivat tuohon.

Niin ja ei se 95:nen kovin vakuuttavasti rajotinta lähene 220 jälkeen jolloin mennään vitosella. Ja kun heittää 18" BBS:ät alle menettää 10 huipuista, KÄÄK! :roll:
STCF #3
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa :twisted:

Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...

Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan. :lol:

Sinä yönä nukuin hyvin :wink:
9-5 Aero Nordic -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

pete2410 kirjoitti:Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa :twisted:

Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...

Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan. :lol:

Sinä yönä nukuin hyvin :wink:
Toivottavasti oli välillä Porvoo-Koskenkylä kun tossa vanhalla osalla on aika riskaapeliä vetää yli 2markkaa. (tai pitää ainakin olla alusta tosi kunnossa). :)
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Joo, olet erittäin oikeassa. Homma alkoi n. 5km. ennen Porvoon liittymää, siis pohjoiseenpäin mentäessä. Niin ja alusta on kondiksessa, iskarit ja etujouset meni toukokuussa vaihtoon.
9-5 Aero Nordic -00
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

pete2410 kirjoitti:Joo, olet erittäin oikeassa. Homma alkoi n. 5km. ennen Porvoon liittymää, siis pohjoiseenpäin mentäessä. Niin ja alusta on kondiksessa, iskarit ja etujouset meni toukokuussa vaihtoon.
Eiks tuo kulje lännestä itään. :?: (tai toistepäin miten haluaa) :) Tai sit ton mun navikointiohjelman kodinaatit on hiukan sekaisin. :)
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Täysin oikea havainto ilmansuunnista, koordinaatit on näköjään hallussa 8)
9-5 Aero Nordic -00
AEROFAN
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 19:51
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja AEROFAN »

pete2410 kirjoitti:Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa :twisted:

Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...

Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan. :lol:

Sinä yönä nukuin hyvin :wink:
Minä olen muutaman kerran joutunut kirimään moottorin tien rampilla kun Vulva,- Audi-, Merzedes-, Paskat- (Ei kun siis Passat), tai joku muu TDI häiriintynyt on ruvennut peippaamaan Motarille siirymistä kiihdyttämällä rinnalle (Kirkkaanpunainen Aero on kuin punainen huivi härälle, aina hyökkää:)) ja yrittämällä tukkia tien, mutta huonolla menestyksellä :twisted: Aina kun on Aeroa polkassut, Vulvat ja TDI:t on jääneet katselemaan perävaloja... ja sen jälkeen vaikka ajaa kuinka hiljaa, eivät enää kehtaa pyrkiä ohi :wink: Eiköhän perusteteta viestiketju tiputettujen Vulvien, Audien ja muiden kotteroiden kúnniaksi.
t. AEROFAN
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mulla on mustassa aerossa ten spoke vanteet ja rosterivaimentimen päässä ruosteinen 3 tuuman käyrä alas, ei turhaa provoilua :twisted: :!:

Pitäisi vielä hankkia 2.2 TID logot :!:
96 M75 i12 5-speed ;)
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ansis kirjoitti:Mulla on mustassa aerossa ten spoke vanteet ja rosterivaimentimen päässä ruosteinen 3 tuuman käyrä alas, ei turhaa provoilua :twisted: :!:

Pitäisi vielä hankkia 2.2 TID logot :!:
Toi on parasta tuunausta :lol: 8)

Yhdellä Volvolandiassa kirjottelevalla on kanssa S80 T6 vähän kutiteltuna ja perässä lukee 2.4D :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

en tiedä mikä näissä saabeissa on, kun todella usein riittää kokeilijoita. Vieläköhän yleisesti luullaan et saabien suorityskyky on 70-luvun tasolla vai mistä moinen johtuu. VAG-tuotteiden kuljettajat on melko innokkaita, erityisesti klonkswagenilla ajavat. Jos tieolosuhteet on hyvät, niin silloin tällöin pitää näyttää perävaloja... ihan jo brandin imagon vuoksi.
Aika innokkaita on myös Mazzta 6-kuskit, vaikka varsinkaan sillä riisikupilla olkoonkin vaikka oikein 2.3:nen ole kauheesti saumaa.

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin