Jo hintojenkin perusteella autot ovat eri tarkoituksiin tehdyt, tehokkaita molemmat, mutta vain toinen voi olla ylellinen näistä
Aero vs typer
Hinnoissa on muuten yllättävän pieni ero kun katsoo käytettyjä autotalli.com:sta.
TypeR vm. 2002 ajettu 140tkm, 21t€.
9-5 Aero vm. 2000 ajettu 127tkm, 23t€.
No okei, pari vuotta toki ikäeroa, mutta ainakaan mun ei tarvi miettiä kumpaan tuon reilun 20 tonnia laittaisin. Myös potentiaali liki 300 tehoihin on aikas erilainen.
t. Mika
TypeR vm. 2002 ajettu 140tkm, 21t€.
9-5 Aero vm. 2000 ajettu 127tkm, 23t€.
No okei, pari vuotta toki ikäeroa, mutta ainakaan mun ei tarvi miettiä kumpaan tuon reilun 20 tonnia laittaisin. Myös potentiaali liki 300 tehoihin on aikas erilainen.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Tuossa Aerossa mihin viittaat on ilmeisesti hieman tekniset tiedot metsässä, kun väitetään, että siinä 184kW ja A5-laatikko... Eiköhän siinä kuitenkin ole 169kW ja 4-portainen automaagi. Halpa on silti, jos vain huoltokirja on kunnossa ja moottoritakuu voimassa...mikan kirjoitti:Hinnoissa on muuten yllättävän pieni ero kun katsoo käytettyjä autotalli.com:sta.
TypeR vm. 2002 ajettu 140tkm, 21t€.
9-5 Aero vm. 2000 ajettu 127tkm, 23t€.
t. Mika
Eski
-
Raimo Miettinen
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Testattu: Saab 900i 16v -92 vs. Honda Civic TypeR -04 80-120km/h 4. ja 5. vaihteella, joista nelosella Saab vei ja viitosella tasapeli. Typerähän olisi lähtenyt heti 120km/h jälkeen karkuun. Ei siis mitään älyttömiä menijöitä noi "urheiluautot".
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Typerässähän on kierroskone, erittäin toimiva sellainen vieläpä. Joten jos mitataan miten se kiihtyy niin kierrokset yli 6500 ja jos tuollainen kone ei miellytä niin sitten jättää väliin. Typerä ei yritäkään tarjota mahtavia vääntöjä. Kuitenkin se vetää yllättävän kivasti myös alakierroksilla, joten normiajossa voi käyttää isoja vaihteita.
Itse olen kerran kisannut tyhjällä 95 farkku automaatilla (2002, eli 250hp luvattu) uudenkarheaa typerää vastaan, missä istui kaksi ihmistä. Typerällä oli ajettu vasta 500km, mutta sisäänajot riittivät
Ja se kyllä jäi 100 jälkeen kokoajan, mutta vähäiset kilsat varmasti vaikuttivat tuohon.
Niin ja ei se 95:nen kovin vakuuttavasti rajotinta lähene 220 jälkeen jolloin mennään vitosella. Ja kun heittää 18" BBS:ät alle menettää 10 huipuista, KÄÄK!
Itse olen kerran kisannut tyhjällä 95 farkku automaatilla (2002, eli 250hp luvattu) uudenkarheaa typerää vastaan, missä istui kaksi ihmistä. Typerällä oli ajettu vasta 500km, mutta sisäänajot riittivät
Ja se kyllä jäi 100 jälkeen kokoajan, mutta vähäiset kilsat varmasti vaikuttivat tuohon.
Niin ja ei se 95:nen kovin vakuuttavasti rajotinta lähene 220 jälkeen jolloin mennään vitosella. Ja kun heittää 18" BBS:ät alle menettää 10 huipuista, KÄÄK!
STCF #3
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa
Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...
Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan.
Sinä yönä nukuin hyvin
Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...
Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan.
Sinä yönä nukuin hyvin
9-5 Aero Nordic -00
Toivottavasti oli välillä Porvoo-Koskenkylä kun tossa vanhalla osalla on aika riskaapeliä vetää yli 2markkaa. (tai pitää ainakin olla alusta tosi kunnossa).pete2410 kirjoitti:Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa![]()
Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...
Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan.![]()
Sinä yönä nukuin hyvin
Eiks tuo kulje lännestä itään.pete2410 kirjoitti:Joo, olet erittäin oikeassa. Homma alkoi n. 5km. ennen Porvoon liittymää, siis pohjoiseenpäin mentäessä. Niin ja alusta on kondiksessa, iskarit ja etujouset meni toukokuussa vaihtoon.
Minä olen muutaman kerran joutunut kirimään moottorin tien rampilla kun Vulva,- Audi-, Merzedes-, Paskat- (Ei kun siis Passat), tai joku muu TDI häiriintynyt on ruvennut peippaamaan Motarille siirymistä kiihdyttämällä rinnalle (Kirkkaanpunainen Aero on kuin punainen huivi härälle, aina hyökkää:)) ja yrittämällä tukkia tien, mutta huonolla menestykselläpete2410 kirjoitti:Täytyy lisätä omaakin kommenttia jatkoksi. Mun lievästi piristetty Aero, eli siis vakiona 230, nyt 260 ja tomaatilla. Otettiin Porvoon moottoritiellä pari viikkoa sitten n.20km kestänyt kiri Volvon T5 kanssa![]()
Tilanne alkoi kun ohitin ko. pirssin n. 120-130km/h vauhdissa. Ukko ilmeisesti tuumasi, ettei saappaalla mennä vulvan ohitse...
Kyllä se tuli perässä kiinteesti jonnekin 180-190 vaiheille, mutta sitten alko tulee happea jo väliin, kun mentiin yli parin markan.![]()
Sinä yönä nukuin hyvin
t. AEROFAN
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Toi on parasta tuunaustaAnsis kirjoitti:Mulla on mustassa aerossa ten spoke vanteet ja rosterivaimentimen päässä ruosteinen 3 tuuman käyrä alas, ei turhaa provoilua![]()
Pitäisi vielä hankkia 2.2 TID logot
Yhdellä Volvolandiassa kirjottelevalla on kanssa S80 T6 vähän kutiteltuna ja perässä lukee 2.4D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
9-5 Nordic
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
en tiedä mikä näissä saabeissa on, kun todella usein riittää kokeilijoita. Vieläköhän yleisesti luullaan et saabien suorityskyky on 70-luvun tasolla vai mistä moinen johtuu. VAG-tuotteiden kuljettajat on melko innokkaita, erityisesti klonkswagenilla ajavat. Jos tieolosuhteet on hyvät, niin silloin tällöin pitää näyttää perävaloja... ihan jo brandin imagon vuoksi.
Aika innokkaita on myös Mazzta 6-kuskit, vaikka varsinkaan sillä riisikupilla olkoonkin vaikka oikein 2.3:nen ole kauheesti saumaa.
9-5 Nordic
Aika innokkaita on myös Mazzta 6-kuskit, vaikka varsinkaan sillä riisikupilla olkoonkin vaikka oikein 2.3:nen ole kauheesti saumaa.
9-5 Nordic