Morjens!
Kertokaapa mikähän mahtaapi olla vikana kun meikäläisen Saabi 9-5 Aero Wagon -01 meinaapi välillä sammua kun tulee liikennevaloihin tai risteykseen. Kertaakaan se ei ole sammunut. Tyhjäkäynnissä käy ns."nykäisy". Ongelmia on myös ollut kiihdytyksissä, joskus tuntuu ettei kiihdy ja kun painaa kaasua lisää, niin nykäyksen kanssa lähtee kiihtymään ja toimii sen jälkeen normaalisti. Muutaman kerran on myös tehnyt tasaisesta ajosta sen, että meinaa vetoloppua / kautta sammua ja sitten nykäisee ja taas lähtee.
Olen käyttänyt autoa huollossa missä luettiin vikamuisti ja ei mitään hämminkiä. Mikään "häiriö"merkkivalo ei ole syttynyt kertaakaan.
Onko syy DI-kasetti, kampiakselin asentoanturi, kaasuläppäkotelo....
DI-kasetti vaihdettu viime kesänä, ajettu sen jälkeen vajaat 20tkm.
Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Aeron nykäisyt
Aeron nykäisyt
AeroWagon-01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
En ole 9-5 asiantuntija(kaan...), mutta haiskahtaa By-pass venttiilin vialta. Uutta by-passia siis kokeilisin ensin, hintaa jotain 25€ merkkiliikkeestä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Putoaako kierrokset selvästi, kun nykäisy iskee tyhjäkäynnillä?
Toinen idea: MAF. Viallinen aiheuttaa nykimistä tyhjäkäynnillä jopa sammumisen rajoille asti. Vaikuttaa myös vetoon. Katsopa:.http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6&start=15
Kampiakselin asentoanturi yleensä vaikuttaa enemmän käynnistymiseen, vaikka voi aiheuttaa nykimisiäkin.
Enemmän asiaa tuntevat kommentoikaa.
Toinen idea: MAF. Viallinen aiheuttaa nykimistä tyhjäkäynnillä jopa sammumisen rajoille asti. Vaikuttaa myös vetoon. Katsopa:.http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 6&start=15
Kampiakselin asentoanturi yleensä vaikuttaa enemmän käynnistymiseen, vaikka voi aiheuttaa nykimisiäkin.
Enemmän asiaa tuntevat kommentoikaa.
Viimeksi muokannut vesil, Ma Elo 08, 2005 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Meillä vaihdettiin ysivitosesta (ei AERO) kampiakselin asentoanturi kun auto nyki eikä enää lopuksi lähtenyt käyntiin. Aluksi viaksi epäiltiin DI-kasettia mutta viaksi paljastui lopulta tuo asentoanturi.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.