saab 9-5 2,2 diesel lisä tehoja.....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

:roll: onks kellään lastutettua saab dieseliä :roll: :roll: :roll: :roll: ei kai ne niin outoja laitteita ole :cry: :cry: :cry: lisää tehoa kaipaa :twisted:
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

tässä muutama ilm.tukholman seudulta
http://www.blocket.se/view/5219505.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5171272.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/5465260.htm? ... c=1&city=0

kaikki mainostavat boxien olevan saksasta eli sieltä voi löytyä vieläkin halvemalla.
Viimeksi muokannut valtteri, Ti Elo 02, 2005 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Kaveri on töissä tuolla Pirelexillä Kokkolassa ja ne on tietääkseni ainaki yhden 9-5 2.2tid virittäny.
Että koitappa ottaa niihin yhteyttä.

Tässä oli se kcr kotisivu http://www.kcr.se/
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

8O jep langat kuumana on yritetty soittaa kyseiseen firmaan vaan eipä tunnu vastaavan ovat vissiin lomalla matupin kaverilla on nyt jokin linkki tonne ruottin puolelle ois tarjolla vissiin jokin ohjelma sieltä tulee tietoa lähi päivinä siitä :roll: pidän kyllä ajan tasalla muutkin miten viritys etenee :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: dieselille kyytiä :evil:
topi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 00:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja topi »

saab 9-5 diesel kirjoitti::roll: onks kellään lastutettua saab dieseliä :roll: :roll: :roll: :roll: ei kai ne niin outoja laitteita ole :cry: :cry: :cry: lisää tehoa kaipaa :twisted:
Minulla on 9-3 tid vm-01 johon laitoin boksin reilu vuosi sitten. Dynometrissä löytyi tehoja 147 hp hp/371Nm. Ostin boksin kaaraklikalta Kotkasta (Leikarin vieressä) asennettuna. Hinta n. 700 €. Enpä ole katunut, eikä minkään moistä murhetta sen tiimoilta ole ollut. Sama boksi ei ilmeisesti käy 9-5-malliin. Ohjausyksiköissä jotain eroja?
topi
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

8O jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
topi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 00:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja topi »

saab 9-5 diesel kirjoitti:8O jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).
Olen pitänyt tarkkaa kirjanpitoa kulutuksesta koko ajan, mutta boksilla en huomannut olevan siihen mitään vaikutusta. Kulutus ajotavasta ja -olosuhteista enemmän kiinni. (Sidi näyttää systemaattisesti 0,3 l/100 km pienempää kulutusta).
Ainoastaan pieni pelko takapuolessa vaihdelaatikon kestävyydestä. Vääntöä kuitenkin aika lailla...Ainakin täyskaasu vedätyksiä alle 2000 rpm:n tulee vältettyä. Muuten täysin ongelmaton. Mielestäni jopa hintansa väärti.
Koeajattuaan Saabin kaveri totesi ohituskiihtyvyyden (perstuntumalla)olevan vähintään samaa luokkaa kuin oman bensakoneisen 215 hp:n A4:n.
topi
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

8O kyllä tiukassa on kyseiseen saab 9-5 viri lastu mutta luvassa on pirelexx kautta kokkolasta. ei ole mikään väli boksi on oikee ohjelma hinnasta ei vielä mitään tietoa mut ens viikolla pitäisi jo :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: sitten..... penkissä tavataan :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

topi kirjoitti:
saab 9-5 diesel kirjoitti:8O jep miten sun diesel saab toimii onko se automaatti vai manuaali pukkaako savua rajusti kun oikeen anta hanaa. onko se muuten erillinen joka tulee johtojen väliin vai onko se oikea ohjelma :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: miten kävi kulutuksen kanssa mielen kiinnolla odottelen kokemuksisiasi :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Autossa manuaalilaatikko. Jonkinlainen savutupraus lähtee ainakin kaupunkiköröttelyn jälkeen. Ei paha, mutta peileistä näkee... Ohjelma on ns. huijausboksi (irrallinen n. VHS-kasetin kokoinen). Nopea asentaa, neljä johtoa; plussa ja miinus ja kaksi piuhaa johonkin (syöttöpumpulle???).
Olen pitänyt tarkkaa kirjanpitoa kulutuksesta koko ajan, mutta boksilla en huomannut olevan siihen mitään vaikutusta. Kulutus ajotavasta ja -olosuhteista enemmän kiinni. (Sidi näyttää systemaattisesti 0,3 l/100 km pienempää kulutusta).
Ainoastaan pieni pelko takapuolessa vaihdelaatikon kestävyydestä. Vääntöä kuitenkin aika lailla...Ainakin täyskaasu vedätyksiä alle 2000 rpm:n tulee vältettyä. Muuten täysin ongelmaton. Mielestäni jopa hintansa väärti.
Koeajattuaan Saabin kaveri totesi ohituskiihtyvyyden (perstuntumalla)olevan vähintään samaa luokkaa kuin oman bensakoneisen 215 hp:n A4:n.
Onko Topin tidi alunperin 85kW vai 92kW? Näytät vaikuttavan Lappeenrannassa... täytyypä pitää silmät auki jos sattuu mustaa hönkivä 9-3:n näköpiiriin.;)
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

:D eiks se ole niin ett missä on savua niin siellä on myös tehoa :x :x :x :x :x
topi
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 00:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja topi »

Lainaus: "Onko Topin tidi alunperin 85kW vai 92kW? Näytät vaikuttavan Lappeenrannassa... täytyypä pitää silmät auki jos sattuu mustaa hönkivä 9-3:n näköpiiriin"

Alunperin tidi oli 92 kW. Hankittuani sen n. 110 000 ajettuna tehoja oli n. 70 Kw. Pitkän etsinnän (2 kk) jälkeen viaksi paljastui sökö ilmamassamittari. Kiitos näitten sivujen. Vika ei paljastunut esim Tech:llä ammattimiehen? (60 €/h) käsittelyssä.

Ainakin kutostien rampissa punainen 9-3 hönkii mustaa...
topi
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

saab 9-5 diesel kirjoitti: sitten..... penkissä tavataan :evil:
No eipä sieltä suurta tehonlisäystä ole odotettavissa vakiovermeillä. Vakio 125hp Tidi ( 9-3 ) pukkaa muuten vakiona lähemmäs 140hp ( tai ainakin minun yksilö, Karala ).
Enimmillään noista saatu n. 160hp / +400Nm, joka lienee vakioahtimelle maksimi.
En ole kuullut, että näihin uudempiin saisi mistään oikeaa lastua / softaa. Eiköhän ne kaikki ( lukuisat tarjolla) olevat ole huijauspokseja? :roll: Kone on sama, kuin Opelissa, mutta syöttöpumpun ohjelmakieli on Saban käsialaa. Opeliksi softaan hakkerit pääsevät käsiksi, SAban ei. Ja vieläpä tässä tehokkaammassa Tidissä softa on modattu syöttöpumppuun VP44. Siinä ei siis ole irrallista ecua, kuten esim. 115hp mallissa, joka osaltaa rajoittaa tekiöitä.

Edit: Niin tosiaan mun autoa Karala yritti lastuttaa, mutta ei onnistunut. Ja kylläpä tuo pukkaa vakionakin savua näkyvästi, kun tallan vetää pohjaan.
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

:? lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen saisin mut mä odotan kun mies kerta lupaa toimittaa sellaisen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ja mä en usko satuihin jos kerran ruvetaan virittää niin ne tehot pitää löytyä sit tehopenkissä eikä kahvi porinoissa :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ens viikolla pitäisi kuulua jo jotakin jäi odottelemaan jotakin jotakin koodi avainta ja välikaapelia kyseinen virittäjä :roll: savua putkesta pitää tulla jotta kulkee 8O 8O 8O
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

saab 9-5 diesel kirjoitti::? lukuisten hakemisien jälkeen kokkolan virittäjä velho tarjoutui kyseisen viritys ohjelman toimittamaan tekevät kuulema sen ohjelman tanskassa ois vissiin ensimmäinen jos sellaisen
No usko on sulla ainakin kova...se on hyvä. Valitettavasti kuitenkin fakta on se, että tuosta kiisselistä ei saa pelkällä softalla ( jos se nyt on mahdollista ) kovinkaan kummoisia tehoja...oli tekijänä vaikka Kuren Reke Outokummusta! :wink:
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

:D jep usko on nyt kova jos ei kyseisillä värkeillä saa lisää tehoa :twisted: täytyy sitten ottaa kovemmat konsti käyttöön ja ruveta vaihtaa osia ..... :twisted: mut siihen löytyy sitten varmaan tietoa toisilta saabisteilta 8O
Vastaa Viestiin