
Kuten kysyit jo aiemmin 9-5:n ohjausominaisuuksista verrattuna 9000:een, ei kummassakaan kuulu ratin värähdellä käsille kunnossa ollessaan; kokemusta on molemmista.
Näin "remotena" on vaikea paikallistaa vikaa, mutta rattiakselia voit testata seuraavasti:
Heiluta rattia taajaan juuri sen verran, että etupyörät liikkuvat;
tuntuuko väljää?
Varmistaaksesi, että väljyys ei johdu esim. ohjausvaihteesta käännä rattia kierros jompaan kumpaan suuntaan ja toista sama heilutus tässä asennossa;
tuntuuko väjää?
Jos väljää tuntuu, voit rattia heiluttaessa kokeilla samalla toisella kädellä onko väljä mahdollisesti teleskooppiliitoksesa tai rättinivelessä ja samalla niitä painamalla saattaa välyksen tuntu pienentyä. Mitään ei tarvitse purkaa kokeilua varten. Hieman notkeutta tarvitaan, kun kampeaa itsensä selälleen kuskin jalkatilaan.
