Kilpiä odotellessa...
Kilpiä odotellessa...
Terve,
sain keskiviikkona pihaani ensimmäisen Saabini: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23689
Loput paperit ja osat tulevat lauantaina eli rekisteröintiä jne pääsen aloittamaan aikaisintaan maanantaina (eka työpäivä loman jälkeeen).
Kävin eilen hakemassa paikallisesta Saab-liikkeestä uuden DI-kasetin (195 e) ja kumimattosarjan (40 e). Mattosarjan ovh oli nuoren myyjän mukaan muistaakseni 59 e mutta vieressä istunut vanhempi kaveri totesi että voi myydä halvammallakin. Näkyi olevan genuinesaab.com:ssa 80 dollaria eli toi ei mielestäni ollut paha. Täytyy vaan jatkossa katsoa kuka on tiskillä vastassa
Seuraavassa vähän sekalaisia kysymyksiä/huomioita näin alkuun, eiköhän niitä lisääkin tule kun päästään liikenteeseen.
Pitääkö tulpat ja DI-kasetti vaihtaa parina? Nykyiset tulpat (NGK R PFR6H 10) maksavat ilmeisesti melkein 30 e/kpl. Myyjän mukaan yleensä vaihdetaan pareittain. Menevät huolto-ohjelman mukaan vaihtoon 10 tkm päästä.
Pesevätkö lampunpesurit tosiaankin aina kun tuulilasikin huuhdellaan? Ainakaan en mitään erillista nappia ole ajovalojen pesua varten löytänyt. No toisaalta nestettä tuskin kuluu noiden pyyhinpesureiden kanssa kovin paljon vaikka aina pesisinkin.
Käsikirjan mukaan jarrunesteen ja -palojen vaihto pitää teettää Saab-liikkeessä. Onko tähän jotain erityistä syytä miksei voisi tehdä itse?
Pyöränpultit ovat ruosteessa ja eilen kysäisin alustavasti vaihdosta takuuseen niin eivät kovasti nikotelleet mutta halusivat auton nähtäväksi.
SID2-näytöstä puuttuu pikseleitä; eilen en saanut vielä irti konsolista... yritän löytää jostain sopivat avaimet ja korjata itse.
Takapäässä yllättäen puslissa löysyyttä.
Öljynvaihdon hinnaksi liike arvioi noin 70 e. Ainakin tuon ensimmäisen voisi teettää Saab-liikkeessä niin tulisi auton tiedot paikalliseen järjestelmään. Kaikki leimat on tähänkin asti Saabilta eli siinä mielessä itse vaihtaminen ja historian katkaiseminen hiukan arveluttaa.
AS3 soi mielestäni koko lailla mukavasti
Pahus kun tulee koko ajan vettä; olis hyvä tilaisuus pestä ja vahata kunnolla.
Jaska
P.S. WIS on, odottaa sopivaa PC:tä ja sen jälkeen sujuu hommat varmaan itseltäkin paremmin.
sain keskiviikkona pihaani ensimmäisen Saabini: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23689
Loput paperit ja osat tulevat lauantaina eli rekisteröintiä jne pääsen aloittamaan aikaisintaan maanantaina (eka työpäivä loman jälkeeen).
Kävin eilen hakemassa paikallisesta Saab-liikkeestä uuden DI-kasetin (195 e) ja kumimattosarjan (40 e). Mattosarjan ovh oli nuoren myyjän mukaan muistaakseni 59 e mutta vieressä istunut vanhempi kaveri totesi että voi myydä halvammallakin. Näkyi olevan genuinesaab.com:ssa 80 dollaria eli toi ei mielestäni ollut paha. Täytyy vaan jatkossa katsoa kuka on tiskillä vastassa
Seuraavassa vähän sekalaisia kysymyksiä/huomioita näin alkuun, eiköhän niitä lisääkin tule kun päästään liikenteeseen.
Pitääkö tulpat ja DI-kasetti vaihtaa parina? Nykyiset tulpat (NGK R PFR6H 10) maksavat ilmeisesti melkein 30 e/kpl. Myyjän mukaan yleensä vaihdetaan pareittain. Menevät huolto-ohjelman mukaan vaihtoon 10 tkm päästä.
Pesevätkö lampunpesurit tosiaankin aina kun tuulilasikin huuhdellaan? Ainakaan en mitään erillista nappia ole ajovalojen pesua varten löytänyt. No toisaalta nestettä tuskin kuluu noiden pyyhinpesureiden kanssa kovin paljon vaikka aina pesisinkin.
Käsikirjan mukaan jarrunesteen ja -palojen vaihto pitää teettää Saab-liikkeessä. Onko tähän jotain erityistä syytä miksei voisi tehdä itse?
Pyöränpultit ovat ruosteessa ja eilen kysäisin alustavasti vaihdosta takuuseen niin eivät kovasti nikotelleet mutta halusivat auton nähtäväksi.
SID2-näytöstä puuttuu pikseleitä; eilen en saanut vielä irti konsolista... yritän löytää jostain sopivat avaimet ja korjata itse.
Takapäässä yllättäen puslissa löysyyttä.
Öljynvaihdon hinnaksi liike arvioi noin 70 e. Ainakin tuon ensimmäisen voisi teettää Saab-liikkeessä niin tulisi auton tiedot paikalliseen järjestelmään. Kaikki leimat on tähänkin asti Saabilta eli siinä mielessä itse vaihtaminen ja historian katkaiseminen hiukan arveluttaa.
AS3 soi mielestäni koko lailla mukavasti
Pahus kun tulee koko ajan vettä; olis hyvä tilaisuus pestä ja vahata kunnolla.
Jaska
P.S. WIS on, odottaa sopivaa PC:tä ja sen jälkeen sujuu hommat varmaan itseltäkin paremmin.
Re: Kilpiä odotellessa...
Ei niitä tulppia ole pakko vaihtaa.siili69 kirjoitti:
Pitääkö tulpat ja DI-kasetti vaihtaa parina? Nykyiset tulpat (NGK R PFR6H 10) maksavat ilmeisesti melkein 30 e/kpl. Myyjän mukaan yleensä vaihdetaan pareittain. Menevät huolto-ohjelman mukaan vaihtoon 10 tkm päästä.
Ei ole erillistä nappia, samalla pesee valotkin. Pesunestesäiliö on iso ja sidiin tulee ilmoitus, kun pesuneste alkaa olla vähissä.siili69 kirjoitti: Pesevätkö lampunpesurit tosiaankin aina kun tuulilasikin huuhdellaan? Ainakaan en mitään erillista nappia ole ajovalojen pesua varten löytänyt. No toisaalta nestettä tuskin kuluu noiden pyyhinpesureiden kanssa kovin paljon vaikka aina pesisinkin.
Voi tehdä itse, mutta ehdottomasti orggispalat, ei harakiriä.siili69 kirjoitti: Käsikirjan mukaan jarrunesteen ja -palojen vaihto pitää teettää Saab-liikkeessä. Onko tähän jotain erityistä syytä miksei voisi tehdä itse?
Kannattanee vaihtaa suoraan Powerflexit, niin kestävät paremmin. Kannatta myös kysellä hintoja, täällä on raportoitu jopa 800 euron puslaremonteista...siili69 kirjoitti: Takapäässä yllättäen puslissa löysyyttä.
Pelkästä öljynvaihdosta ei tule mitään leimaa. Huolto kannattaa teettää asiantuntevassa korjaamossa, mutta pelkät öljyt voi vaihtaa halvemmassakin paikassa...siili69 kirjoitti: Öljynvaihdon hinnaksi liike arvioi noin 70 e. Ainakin tuon ensimmäisen voisi teettää Saab-liikkeessä niin tulisi auton tiedot paikalliseen järjestelmään. Kaikki leimat on tähänkin asti Saabilta eli siinä mielessä itse vaihtaminen ja historian katkaiseminen hiukan arveluttaa.
No jaa, 2000 eurolla saisi kyllä paljon parempaakin ääntä, mutta on se selvästi parempi kuin AS2.siili69 kirjoitti: AS3 soi mielestäni koko lailla mukavasti
Eski
Kassotaan, kuten sanoin niin eivät heti tyrmänneet ajatusta.9-5T kirjoitti:1. Ei
4. 5 vuotta vanhaan ei ruosteen takia pultteja saa takuuseen helposti mutta ei olisi Aero voisi turvallisuuskampanja antaa uudet.
Kyä soi hianosti!9-5T kirjoitti:
8. Kehu lisää jos vaikka saisin AS3 vahvistimeni myydyksi jollekkin
Sori mut ei pysty parempaan kun ilma on sopiva pesulle ja vahaukselle
Jaska
Re: Kilpiä odotellessa...
Kyllä muuten tulee. Huoltokirjassa on jopa omat sivut ylimääräisille öljynvaihdoille.Eski kirjoitti: Pelkästä öljynvaihdosta ei tule mitään leimaa. Huolto kannattaa teettää asiantuntevassa korjaamossa, mutta pelkät öljyt voi vaihtaa halvemmassakin paikassa...Eski
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Kilpiä odotellessa...
No eipä ainakaan M2000 huoltokirjassa ole.anttipa kirjoitti:Kyllä muuten tulee. Huoltokirjassa on jopa omat sivut ylimääräisille öljynvaihdoille.Eski kirjoitti: Pelkästä öljynvaihdosta ei tule mitään leimaa. Huolto kannattaa teettää asiantuntevassa korjaamossa, mutta pelkät öljyt voi vaihtaa halvemmassakin paikassa...Eski
Eski
Re: Kilpiä odotellessa...
Alla on (suttuinen) kuva omasta huoltokirjasta: näköjään vuorotellen "Service No. #" ja öljynvaihto. Näitä on varmaan sitten erilaisia. Ja kyseessähän oli Aero wagon rekisteröity 7.1.2000 Luxemburgissa.Eski kirjoitti:No eipä ainakaan M2000 huoltokirjassa ole.anttipa kirjoitti:Kyllä muuten tulee. Huoltokirjassa on jopa omat sivut ylimääräisille öljynvaihdoille.Eski kirjoitti: Pelkästä öljynvaihdosta ei tule mitään leimaa. Huolto kannattaa teettää asiantuntevassa korjaamossa, mutta pelkät öljyt voi vaihtaa halvemmassakin paikassa...Eski
9-5 aero -02:sen saksan huoltokirjassa on sivut "ylimääräisille" öljynvaihdoille// ja onpa siellä yksi leimakin9-5T kirjoitti:Suomen kirjoissa kohdallani on ollut vain -04:ssä ei -98, -99 ja -01
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Haa, eka korjaus on tehty! Vilkkuviiksi liikkui sisäänpäin ja korjaantui mukavasti laittamalla jouset katkenneiden muovien paikalle. Oli todella helppoa ja pitää näkäjään tehdä toisellekin puolelle mutta varastosta oli jouset tällä kertaa loppu. Sinänsä omituinen ratkaisu se alkuperäinen kun tollaset muovit katkeaa taatusti ennemmin eikä myöhemmin.
Eilen töistä palatessani ajoin cruisen kanssa sataa ja yhtäkkiä alkoi kovasti nykiä; ahtopaine heilui kanssa. Eipä sitten illalla enää vaivannut eikä tänäänkään. Tarvinnee tarkistaa se kampiakselin asentotunnistin (?); DI-boksi on reilun viikon ikäinen.
Puslia tutkailin eilen ja todellakin ovat ne samat pitkittäistuen puslat mitkä Sabaman vaihtoi (jos kuvaa luin oikein)... saas nähdä kuinka itselle käy mutta ainakin WIS:n ohjeet vaikuttivat selkeiltä.
Auton nosto oli melkoinen kokemus kun olen tähän asti nostellut vanhaa Kadettia. Nousihan se kuitenkin auton omalla tunkilla; 2 tonnin hallitunkkiin loppui usko.
SID:n irroitus on vielä saavuttamatta... Bilteman irroituskoukuilla ei lähtenyt ja henkareitakin olen rikkonut muutaman mutta kun ei niin ei. Voimaa/ruuvimeisseliä ei tee mieli käyttää.
Jaska
P.S. Noin yleisesti kiitos foorumin väelle: jo ennen hankintaa olin lueskellut juttuja pitemmän aikaa ja huomasin että apua löytyy moneen lähtöön
Eilen töistä palatessani ajoin cruisen kanssa sataa ja yhtäkkiä alkoi kovasti nykiä; ahtopaine heilui kanssa. Eipä sitten illalla enää vaivannut eikä tänäänkään. Tarvinnee tarkistaa se kampiakselin asentotunnistin (?); DI-boksi on reilun viikon ikäinen.
Puslia tutkailin eilen ja todellakin ovat ne samat pitkittäistuen puslat mitkä Sabaman vaihtoi (jos kuvaa luin oikein)... saas nähdä kuinka itselle käy mutta ainakin WIS:n ohjeet vaikuttivat selkeiltä.
Auton nosto oli melkoinen kokemus kun olen tähän asti nostellut vanhaa Kadettia. Nousihan se kuitenkin auton omalla tunkilla; 2 tonnin hallitunkkiin loppui usko.
SID:n irroitus on vielä saavuttamatta... Bilteman irroituskoukuilla ei lähtenyt ja henkareitakin olen rikkonut muutaman mutta kun ei niin ei. Voimaa/ruuvimeisseliä ei tee mieli käyttää.
Jaska
P.S. Noin yleisesti kiitos foorumin väelle: jo ennen hankintaa olin lueskellut juttuja pitemmän aikaa ja huomasin että apua löytyy moneen lähtöön