Murheita

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Tuttavamme aeroon uusittiin juuri vasen takaiskari. Auto on kolmisen vuotias. Ensimasennus malleja, joista on siis syytä laittautua eroon heti alustapäivityksen yhteydessä tai verukkeella :D Ooppeleita saakin parjata, harmittaa moinen "sukulaisuus".
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Älkää perkele maalatko piruja seinille. Arvakkaa kekä alkoi juuri kuulemaan omituisia ääniä terävissä polanteissa alustasta ?...

Eihän tää muutoin harmittaisi, mutta kun on aivan perse auki. Eikä harmittaisi, jos olisi tottunut käsittelemään rahaa...
JK
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Edellisessä Saabissani (-00 Aero Wagon) ei ollut ainakaan 90 tkm:iin mennessä mitään iskariongelmia.
Nykyisessä on tehtaalla asennettu alustasarja. Vastaako tämä sarja Aeron alustaa?
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Onpahan kova alusta, kun on iskarit jäässä. Kun vielä katkasee jouset niin saa alustankin madallettua, eikä maksa niin kauheesti, kun joku Koni-sarja.
JK
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Eroja vuosimalleissa?

Viesti Kirjoittaja Toby »

Onko tietoa, onko uudemmissa vuosimalleissa eroja vakioiskarien suhteen? Itselläni on 02-vuosimallinen linear wagon.

Ja onko eroa sen kanssa, kumpi korimalli on kyseessä?

Eli on vain hyvä tietää, mitä tuleman pitää. Mittarissa on 70K ja en ole havainnut mitään outoa takapään iskareissa ainakaan vielä...
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

takapää

Viesti Kirjoittaja arska »

Liekö taksikäytössä ja takapenkillä paljon yli kilonewtonin hilpeitä asiakkaita vähän väliä. Ammattikäyttö vaatii raskaammat ja jäykemmät iskarit kenties.
Joni
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joni »

Mulla Wagonin takapää kolahtelee kovemmilla pakkasilla terävissä kuopissa, vein pari viikkoa sitten huoltoon kun takuu on juuri loppumassa. Löysivät muka rikkinäisiä kumiheloja tms. mutta kolina jatkuu niiden vaihtamisen jälkeen ihan samana, mutta tosiaan vaan kovalla pakkasella. Ajattelin että se on "harmiton ominaisuus" kun eivät kerran löytäneet muuta. Pitäisköhän viedä takasin lisätutkimuksiin näiden kirjoittelujen perusteella... autolla ajettu vasta 36 tonnia...
Jon & 9-5 2.0TW -02
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

9-5T kirjoitti:Öljyt tulee ulos yleensä samalla kun kolina alkaa. Jos tutkit iskareita älä nosta takapäätä ilmaan pakkasella etteivät hajoa :oops:
Omasta 9-5 wagon meni iskari viimme talvena kun öljynvaihdon yhteydessä nostettiin auto ylös niin rupesi lorina kuulumaan kummastakin päästä autoa. Auto oli ajettu silloin 70 tkm, tilalle vaihdettiin cabriel:in kaasut ja kyllä loppui kolinat.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Eli öljynvaihdossa kannattaa katsoa paikka, jossa autonosturi nostaa renkaista ilmaan eikä palkkien varaan. Muutoin voi tulla pakkasella kalliimpi öljynvaihto. Tosin mitenköhän öljynvaihtaja asiaan suhtautuisi, jos yrittäisi asian pistää heidän viaksi ? Juristina sanoisin, että voisi jopa menestyä. Pitäisi vaan kattoa sen verran isompi narikka, että heiltä korvauksen jopa saisi.
JK
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

jkairt kirjoitti: Pitäisi vaan kattoa sen verran isompi narikka, että heiltä korvauksen jopa saisi.
Mielenkiintoinen aihe! Tämä iskareiden lorahtaminen ei edes välttämättä (oletus) heti näy/kuulu, riippuen tietty ulos vuotaneiden öljyjen määrästä. Voisi esittää kysymyksen, että kuinkakohan moni on huollossa käytyään havainnut sitä seuraavien viikon päivien aikana takapään/alustan kolisevan :?: 8O
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Kuinkahan hyvin moista ohjetta noudatetaan.

Käytin autoni joulukuun alussa huollossa ja sieltä autoni saatuani ajelin kotiopäin "ihastellen" autooni ilmestynyttä ylimääräistä "kihnutusta" takapäästä.

No yhteys korjaamoon ja siellä todettiin että on saattanut iskarit tulla tiensä päähän juuri siellä korjaamonosturilla. Ikävää autolle joka oli autotohtorilla saanut hyvät paprut iskareidenkin osalta paria viikkoa aiemmin.
Ei olleet iskarit ihan halvatkaan!
Vastaa Viestiin