Vaihteiston nihkeydestä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
95-vector
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 08:34

Vaihteiston nihkeydestä

Viesti Kirjoittaja 95-vector »

Puolen vuoden ajokokemus 95 wagonista(2.0t) on takana ja yksi pieni muotoinen ihmetyksen aihe on noussut esille. Olen havainnut vaihteistossa epäsäännöllistä nihkeyttä vaihdettaessa 4 vaihteelle ja vaihteeltä pois. Tämä ei ole toistuvaa, mutta kiusallinen vika kuitenkin, kun välillä vaihteen saa "runtata" pois pykälästä.

Onkohan muilla kokemuksia tällaisesta nihkeydestä, tai vastaavasti epäilyksiä vian syystä? Vaihteistoöljyjen vaihto on kyllä käynyt mielessä, mutta onko niiden vaihto ihan normaalia, kun mittarissa on "vasta" 70tkm??
5-9baas
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 10:28
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 5-9baas »

Satunnaista nihkeyttä juu....Täytyykö laatikko vaihtaa? Vai voiko korjata? Suurikin operaatio?
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Mulle vaihtoivat laatikkoöljyt 50 tuhannen huollossa.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Oma 9-3 70tkm ajettu oli samaa ongelmaa. Nyt tuli uudet vaihteistoöljyt huollon yhteydessä ja pelaa taas vaihteisto kuin uusi!! Ei mitään pykimistä enää. Kokeilisin öljyjen vaihtoa.
Saab 9³
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Mulla oli myös tuota samaa ongelmaa juuri neloselta pois. Takuukorjauksena meni. Jokin ratas/ohjain kulunut tai tullut pieni pykälä, joka aiheutti moisen. Jokin materiaali-/valmistusvika muistaakseni.
Oire ilmeni, kun yritti saada vaihteen pois neloselta. Suoraan kepistä vääntämällä ei liikkunut ekalla yrittämällä. Käsi pois kepiltä ja uudella yrityksellä toimi. Hieman rasittava ominaisuus, mutta kuntoon tuli ja toimii. Tuo kyllä pitäis saada Saabin piikkiin, ainakin osittain.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
zacris
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 16:24
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja zacris »

Jaaha. Huonoa tuuria: Minulla on vm 2002 9-5:n, ajettu alle 40 tkm. Sain halvalla, mutta nyt noin 4 kk:n jälkeen sama vaihteisto-ongelma: nelonen jumittuu silloin tällöin päälle. Vaihtuu kyllä toisella yrittämällä. Pitäiskö viedä liikkeeseen takaisin (myyjän virhevastuu)? Mitähän korjaus suunnilleen maksaisi? Ei sitä tuollaiseksikaan kehtaa jättää.
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Hinnasta ei ole tietoa, mutta kyllä se nyt kannattaa hoitaa, kun alle puoli vuotta ostosta. Noin uusi auto, niin luulisi Saabin tulevan vastaan ainakin osissa. Loput vaikka sitten myyjäliikkeen piikkiin. Ongelma pitäisi olla Saabin tiedossa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

9-3t vm.01/00 90tkm mittarissa, vitosta ei meinannut saada pois millään. Huoltopäälikölle kuulemma selvä homma, eli ei ihan ensimmäinen tapaus. Laatikko irti ja korjaussarjaa paikalleen. En sen suuremmin jaksanut aikanaan udella, kun oli just ostettu, mutta kuulemma "parinkympin" osaa sisään ja taas pelittää. Tunteja tais tuhraantua ainakin työpäivän verran.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Vastaa Viestiin