9-5 SID:stä ja muustakin kysymyksiä
9-5 SID:stä ja muustakin kysymyksiä
Moi!
Tarkoitukseni on syksyn aikana hankkia käyttöautoksia 9-5:nen ja siksi tuli eilen koeajettua paikallisessa v...o liikkeessä ollut vaihtoauto (Auto oli 9-5 2.3t vm 2000). Koeajon jälkeen heräsi muutama kysymys, josta täältä kenties löytyy vastaus.
- Autossa olleessa SID:stä puuttui pikseleitä. Onko kenelläkään käsitystä kuinka kallis on korjata tuollainen? Vai vaihdetaanko vain uusi SID paikalleen eikä korjata? Mitä uusi SID maksaisi vaihtoineen?
- Miten tunnistan onko autossa AS1, AS2 vai AS3? Tietysti äänestä kenties, mutta onko ulkopuolisia tuntomerkkejä?
Autolla oli ajettu 135tkm ja alussa huollot oli tehty ihan ajoissa, mutta 70tkm jälkeen ne olivat alkaneet laahata hiukkasen aina jäljessä ja nyt 130tkm huolto ei oltu viellä tehty vaikka olikin ajettu 135tkm. Huollot oli kyllä muuten hoidettu merkkiliikkeessä. Mitähän Saab on mieltä moottoritakuun kanssa tuon johdosta?
Auto oli muuten ihan siisti yksilö, mutta sisällä oli omituinen tunkkainen haju. Voi tietysti että autossa oli pesun/fiksauksen jäljiltä kosteutta, mutta tunkkaselta siellä tuntui ilma. Myyjän mukaan tuo on saabin normaali haju, mutta tyrmäsimme asian toteamalla että v...o se on joka haisee
Tarkoitukseni on syksyn aikana hankkia käyttöautoksia 9-5:nen ja siksi tuli eilen koeajettua paikallisessa v...o liikkeessä ollut vaihtoauto (Auto oli 9-5 2.3t vm 2000). Koeajon jälkeen heräsi muutama kysymys, josta täältä kenties löytyy vastaus.
- Autossa olleessa SID:stä puuttui pikseleitä. Onko kenelläkään käsitystä kuinka kallis on korjata tuollainen? Vai vaihdetaanko vain uusi SID paikalleen eikä korjata? Mitä uusi SID maksaisi vaihtoineen?
- Miten tunnistan onko autossa AS1, AS2 vai AS3? Tietysti äänestä kenties, mutta onko ulkopuolisia tuntomerkkejä?
Autolla oli ajettu 135tkm ja alussa huollot oli tehty ihan ajoissa, mutta 70tkm jälkeen ne olivat alkaneet laahata hiukkasen aina jäljessä ja nyt 130tkm huolto ei oltu viellä tehty vaikka olikin ajettu 135tkm. Huollot oli kyllä muuten hoidettu merkkiliikkeessä. Mitähän Saab on mieltä moottoritakuun kanssa tuon johdosta?
Auto oli muuten ihan siisti yksilö, mutta sisällä oli omituinen tunkkainen haju. Voi tietysti että autossa oli pesun/fiksauksen jäljiltä kosteutta, mutta tunkkaselta siellä tuntui ilma. Myyjän mukaan tuo on saabin normaali haju, mutta tyrmäsimme asian toteamalla että v...o se on joka haisee
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 9-5 SID:stä ja muustakin kysymyksiä
Ainakin Laakkonen kunnostaa käytettyjä SID:ejä. Kunnostettu SID paikalleen asennettuna kustantaa hiukan yli 100 Eur.
Re: 9-5 SID:stä ja muustakin kysymyksiä
Vaadi ehjä SID liikkeen laskuun. Uusi maksaa 400-500 euroa.maverick kirjoitti:Moi!
- Autossa olleessa SID:stä puuttui pikseleitä. Onko kenelläkään käsitystä kuinka kallis on korjata tuollainen? Vai vaihdetaanko vain uusi SID paikalleen eikä korjata? Mitä uusi SID maksaisi vaihtoineen?
AS3:ssa on pieni subbari takakontin oikeassa reunassa sen tavaransäilytyskotelon paikalla.maverick kirjoitti: - Miten tunnistan onko autossa AS1, AS2 vai AS3? Tietysti äänestä kenties, mutta onko ulkopuolisia tuntomerkkejä?
Rajoilla mennään, olen käsittänyt että noin 3000 km heitto hyväksytään...maverick kirjoitti: Autolla oli ajettu 135tkm ja alussa huollot oli tehty ihan ajoissa, mutta 70tkm jälkeen ne olivat alkaneet laahata hiukkasen aina jäljessä ja nyt 130tkm huolto ei oltu viellä tehty vaikka olikin ajettu 135tkm. Huollot oli kyllä muuten hoidettu merkkiliikkeessä. Mitähän Saab on mieltä moottoritakuun kanssa tuon johdosta?
Kannattaisi tsekata raitisilmasuodatin ekaksi.maverick kirjoitti: Auto oli muuten ihan siisti yksilö, mutta sisällä oli omituinen tunkkainen haju. Voi tietysti että autossa oli pesun/fiksauksen jäljiltä kosteutta, mutta tunkkaselta siellä tuntui ilma. Myyjän mukaan tuo on saabin normaali haju, mutta tyrmäsimme asian toteamalla että v...o se on joka haisee
Eski
Vaadi ehjä SID liikkeen laskuun. Uusi maksaa 400-500 euroa.
En nyt ole vielä tuosta autosta kauppoja vääntämässä (Vaikka täytyy myöntää että polte on kova) koska työsuhdeauton sopimus päättyy vasta marraskuussa. Ajattelin vain alkaa pikkuhiljaa tsekata tarjontaa markkinoilla. Pitää pitää mielessä että SID vaihto on noin kallis jos sellainen vika tulee vastaa autoissa joista vääntää kauppaa.
Samaa arvelinkin itsekkin. Eli tuossa yksilössä ollaan melkein peli menetetty. Sääli sikäli, että auto oli todella siistikuntoinen paitsi mainitsemani muutama vika.Rajoilla mennään, olen käsittänyt että noin 3000 km heitto hyväksytään...
Onkos tietoa kuinkas kallis tuo suodattimen uusinta on? Kaippa sen uusiminen kuuluu huolto-ohjelmaankin? Ettei kuuluisi tuohon 130tkm huoltoon?Kannattaisi tsekata raitisilmasuodatin ekaksi.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Joo voihan sen korjata itse. Muistan joskus nähneekin olisiko se täällä foorumissa tai jossain websitella ohjeet tuohon korjaukseen. Ja eipä kait tuo paha homma olisi, kun olen joskus työkseni elektroniikkatehtaassa korjannutkin piirilevyjä.Korjatun saa n. 100-130€ kun annat vanhan vaihdossa tai voithan korjata itse sen 0,-
No täytyy katsoa tuleeko ajankohtaiseksi hankittavan auton kohdalla.
ainakin voi tingata alennusta viallisen SID:n takia
[/quote]
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
110 tkm huollossa olisi kuulunut vaihtaa mm. raitisilmasuodatin. 110 tkm huolto on Saabin isoin huolto, mm hihnapyörä(t) ja käyttöhihna!peinu kirjoitti:Suodatin kuuluisii jokaiseen huolto-ohjelmaan.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Huolloista ja moottorin huolenpito-ohjelmasta vielä sen verran, että mitäs jos 110tkm:n huolto on tehty 112tkm:ssa niin edellisestä huollosta ei ole vielä kulunut kuin 23tkm, jos 130tkm:n huolto tehdään vasta 135tkm:ssa.
En tiedä mikä on virallinen kanta, mutta tässä tapauksessa saattaisi vielä mennä 3tkm:n toleranssiin tai sitten ei.
En tiedä mikä on virallinen kanta, mutta tässä tapauksessa saattaisi vielä mennä 3tkm:n toleranssiin tai sitten ei.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Pitäneepä hiukkasen kysellä maahantuojalta heidän mielipidettään asiasta, jotta tietää sitten autoa hankittaessa katsoa sellaisen joka
menee heidän ehtojensa sisään.
menee heidän ehtojensa sisään.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab