Takarenkaat sileenä
Takarenkaat sileenä
Autoni oli keväällä takapuslien vaihdossa. Eilen huomasin, että takarenkaat kuluneet kulutusilmaisimiin asti. Oikea takarengas hieman enemmän ulkosyrjältään kuin muualta. Eturenkaat vielä varsin hyvät. n. 4-5 mm kulutusilmaisimeen matkaa.
Voiko johtua aurauskulmista eli onko puslienvaihdolla tekemistä asian kanssa?
Voiko johtua aurauskulmista eli onko puslienvaihdolla tekemistä asian kanssa?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Re: Takarenkaat sileenä
Mulle sanoivat vasta eilen (samassa liikkeessä), että vaihdon yhteydessä pitää tehdä nelipyöräsuuntaus. Kumma on, jos toisille sanotaan, että suuntaus pitää tehdä ja sitten sitä ei kuitenkaan tehdä automaattisesti. Sanoisinpa, että tuossa on *pikku* neuvottelun paikka, jos vika tosiaan on suuntaamattomuudessa. Jos taas osat ovat pettäneet, niin silloinkin jonkun muun kyllä mielestäni kuuluu ottaa vastuu.95-03 kirjoitti: Voiko johtua aurauskulmista eli onko puslienvaihdolla tekemistä asian kanssa?
Ei muuta kuin laskua tutkimaan....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Tämä puslien (pitkittäistuen latta?) vaihto tehtiin auton takuuaikana, joten en siitä mitään maksanut.
Onko mahdollista, että suuntauksen laiminlyönti vaikuttaisi siihen, että takarenkaiden kulutuspinnat kauttaaltaan hyvin kuluneet verratttuna eturenkaisiin? Lisäksi se yksi ulkoreuna näyttää vielä poikkeuksellisen kuluneelta.
Jos tämä on huollon moka, niin menee kyllä luottamus Länsiautoon.
Onko mahdollista, että suuntauksen laiminlyönti vaikuttaisi siihen, että takarenkaiden kulutuspinnat kauttaaltaan hyvin kuluneet verratttuna eturenkaisiin? Lisäksi se yksi ulkoreuna näyttää vielä poikkeuksellisen kuluneelta.
Jos tämä on huollon moka, niin menee kyllä luottamus Länsiautoon.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Länsiauton kanssa on aina pitänyt olla varovainen, jos tehdään oikeastaan mitään tavallisesta huollosta poikkeavaa95-03 kirjoitti: Jos tämä on huollon moka, niin menee kyllä luottamus Länsiautoon.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Aamusaarna, ennen jääreenejä on vielä liikaa adrenaliinia95-03 kirjoitti:Tämä puslien (pitkittäistuen latta?) vaihto tehtiin auton takuuaikana, joten en siitä mitään maksanut.
.
Jos itse ostaisin uuden auton joskus, niin en suosiolla suostuisi maksamaan edes 3 vuotta vanhaan autoon noita puslia, enkä iskareita. Eikö kukaan tosiaan ole alkanut riitelemään noiden kanssa takuuajan jälkeen? Suomessa on hyvä kuluttajansuoja kaikenlaisten tuotteiden tyyppivikoja vastaan. Näin nettiaikana on tosi helppo osoittaa että tuollaiset viat johtuvat valmistuksesta. Kuluttaja-asiatanttakin ymmärtää että noiden alustan osien pitäisi kestää vuooosikausia jos ei peräti auton iän. Ja se kun antaa suosituksen niin sitä yleensä liikkeet noudattaa kun ne ovat tottuneet siihen että ne pitää oikeudessakin.
Ihmeellistä että televisiot kyllä rontataan takaisin liikkeeseen vanhempanakin jos kuvaputket jossain mallissa paukkuu kaikista mutta autojen kanssa suostutaan mihin vaan?
Kun minä myin 330tkm ajetun 99GL:ni pois 12v käytettynä niin senkin alkup. iskarit oli ihan hyvät, ainakin katsastusmiehen mukaan. Alkakaa vaatia LAATUA ...kele! Ei niitä tuotteita muuten ikinä kehitetä paremmiksi.
Ja sitten vielä kun ne vialliset osat siellä aiheuttaa omistajalle muitakin kalliita kuluja niinkun nyt sitten vaikka renkaiden kulumista.
Kuinka moni on teettänyt jakopääremontinkin omaan laskuunsa vaikka autoa on huollettu ihan ohjeiden mukaan.. Ennen 2000 lukua kuullut kenenkään tehneen saabien jakopäille ikinä mitään.
Kai kaikki sentäs ymmärtävät että ei auton takuu lopu siihen kun takuuaika loppuu
9000CS 2,3
Minä, minä!!! Tosin olen "riidellyt" vain autoliikkeiden kanssa käytetyistä autoista. Nykyiseen autoon (vm. 2002) vaihdettiin Länsi-Auton laskuun toisessa Saab-merkkikorjaamossa etupään tukivarsien pystytuet ja takapään pitkittäistuen puslat. Maksoivat ihan nikottelematta. (Auto kyllä "ravistaa" vieläkin - vanteetkin on jo vaihdettu).Saappi Kuski kirjoitti:Eikö kukaan tosiaan ole alkanut riitelemään noiden kanssa takuuajan jälkeen? Suomessa on hyvä kuluttajansuoja kaikenlaisten tuotteiden tyyppivikoja vastaan.
Edelliseen autoon (vm.2000 ostettu v. 2002) vaihdettiin myös myyjäliikkeen toimesta toinen takaiskari, kun vuosi. Siinä myyjä (ei Saab liike) yritti just saada sit jotain takuuta merkkikorjaamosta, mut maksoi sit itse ihan kiltisti.
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?