Saabin teholastu
Saabin teholastu
Koeajoin Lahdessa vm. -99 matalapaineturbollisen 95:n. Hieman nuhapumpumpultahan se tuntui ng 185 hp 900:n jälkeen. Ajoin vertailun vuoksi myös 136 KW 95 farkun ja liikkuihan se ripeämmin. Ennen farkun starttaamista pyysin kuitenkin myyjää kysymään, mitä Saabin oma teholastu maksaisi. Olin pudota tuolilta, kun kuulin, että Saabin oma lastu (190 hp/280 nm) maksaa asennettuna 350 euroa - on kuulemma joku Saabin kampanja, mistä myyjäkään ei ollut tiennyt mitään.
Ehdin jo kysellä Maptunilta virilastua (205 hp/320 nm), hinta olisi 880 euroa. Taidan ottaa Saabin lastun: muutoskatsastus onnistuu (voi toki onnistua muillakin lastuilla) ja moottoritakuu säilyy.
Ehdin jo kysellä Maptunilta virilastua (205 hp/320 nm), hinta olisi 880 euroa. Taidan ottaa Saabin lastun: muutoskatsastus onnistuu (voi toki onnistua muillakin lastuilla) ja moottoritakuu säilyy.
Muutoskatsastus onnistuu myös muillakin lastuilla ,jos vain päästöt pysyvät sallituissa rajoissa. Em. tarvitsee puolueettoman tutkimuslaitoksen todistuksen esim.VTT. Hintaa ko todistuksella n.1500 E.
Viime maaliskuussa kyselin Länsiautosta tonnariin Saabin teholastua.Hinta silloin olisi ollut töineen yli 1500 E. Jäi hankkimatta.
Viime maaliskuussa kyselin Länsiautosta tonnariin Saabin teholastua.Hinta silloin olisi ollut töineen yli 1500 E. Jäi hankkimatta.
Ja Hirschin lastuistakin vain osan saa muutoskatsastettua. Näin väitettiin kuukausi sitten erään jälleenmyyjän toimesta. Kyse ole 2.3t-koneen 220hp virityksestä. Jos jollakulla on oikeaa tietoa asiasta, niin korjatkoon.Mimmi kirjoitti:Ainoastaan Saabin omalla ja Hirschin lastutuksella onnistuu tuo muutoskatsastus.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Missä...?
Siis Lahdessakos moinen tarjous oli vai mis..?Koeajoin Lahdessa vm. -99 matalapaineturbollisen 95:n. Hieman nuhapumpumpultahan se tuntui ng 185 hp 900:n jälkeen. Ajoin vertailun vuoksi myös 136 KW 95 farkun ja liikkuihan se ripeämmin. Ennen farkun starttaamista pyysin kuitenkin myyjää kysymään, mitä Saabin oma teholastu maksaisi. Olin pudota tuolilta, kun kuulin, että Saabin oma lastu (190 hp/280 nm) maksaa asennettuna 350 euroa - on kuulemma joku Saabin kampanja, mistä myyjäkään ei ollut tiennyt mitään
2,3vai 2,0/ molemmat..???
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe Syys 02, 2005 12:44
SAABIN VIRITYSBOKSI
KYSEINEN VIRITYSBOKSI OLI YKSITTÄISTAPAUS,SAABILLA EI OLE KAMPPANJAA KYSEISESTÄ BOKSISTA.TÄYDELLINEN VIRITYSSARJA KYSEISEEN AUTOON MAKSAA 1857,- (ASENNETTUNA 2000,- VAIN MANUAALIVAIHTEISIIN).SARJA SISÄLTÄÄ BOKSIN,SUUTTIMET JA TULPAT.
T.MARKO HOVATOV VARAOSAPÄÄLLIKKÖ
VELJEKSET LAAKKONEN LAHTI
T.MARKO HOVATOV VARAOSAPÄÄLLIKKÖ
VELJEKSET LAAKKONEN LAHTI
Re: SAABIN VIRITYSBOKSI
Onneks tänne seudelle ei vielä oo levinnyt tuo firma Saabia myymään nykyjään.marko hovatov kirjoitti:KYSEINEN VIRITYSBOKSI OLI YKSITTÄISTAPAUS,SAABILLA EI OLE KAMPPANJAA KYSEISESTÄ BOKSISTA.TÄYDELLINEN VIRITYSSARJA KYSEISEEN AUTOON MAKSAA 1857,- (ASENNETTUNA 2000,- VAIN MANUAALIVAIHTEISIIN).SARJA SISÄLTÄÄ BOKSIN,SUUTTIMET JA TULPAT.
T.MARKO HOVATOV VARAOSAPÄÄLLIKKÖ
VELJEKSET LAAKKONEN LAHTI
Paljon on ollut puhetta palvelusta yms.
Kun eivät edes tota caps lock.ia osaa käyttää.
Re: SAABIN VIRITYSBOKSI
No ainakin olivat osanneet olla tunkematta siihen turhia hymiöitä.Kurko kirjoitti:Onneks tänne seudelle ei vielä oo levinnyt tuo firma Saabia myymään nykyjään.
Paljon on ollut puhetta palvelusta yms.
Kun eivät edes tota caps lock.ia osaa käyttää.
Toi sarja on se surullisen kuuluisa sarja jota ei ole saatu koskaan toimimaan kunnolla.( alkuperäinen 193 hv saab 2.0 t)
Tarvii vaan lukea jutut lahden toiselta puolelta niin tietää miten hyvin se toimii, on koko ajan ongelmia sen kanssa.
Näköjään suomen saab taas panee jonkun ihmelisän päälle (350%) kun sarja maksaa 1857€.
On se kumma että kaikki osat ja muut maksaa suomessa hirveesti, puhuin ruotsalaisen miehen kanssa ja hän naureskeli meidän hintoja.
Ruotsissa saab 9-5 on normaali perheauto suomessa joku ns. luksus auto.
Kai ne täällä vaan muuttaa skr=€ niin hinta on kohdallaan?
Tarvii vaan lukea jutut lahden toiselta puolelta niin tietää miten hyvin se toimii, on koko ajan ongelmia sen kanssa.
Näköjään suomen saab taas panee jonkun ihmelisän päälle (350%) kun sarja maksaa 1857€.
On se kumma että kaikki osat ja muut maksaa suomessa hirveesti, puhuin ruotsalaisen miehen kanssa ja hän naureskeli meidän hintoja.
Ruotsissa saab 9-5 on normaali perheauto suomessa joku ns. luksus auto.
Kai ne täällä vaan muuttaa skr=€ niin hinta on kohdallaan?
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
No ei tarvitse katsoa kun myyntilukuja Suomen ja Ruotsin välillä:
Ruotsi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 904&page=2
Suomi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118777
Ruotsissa kärjessä ovat Volvo S/V 70, Saab 9-5 ja Saab 9-3. Suomessa taas Corolla, Golf ja Avensis. Että siitä voi päätellä minkä kokoluokan autoilla kansa ajaa. Merkille pantavaa on myös se, että näissä merkeissä Ruotsissa isompi malli (S/V70, 9-5) on ostetumpi kuin pienempi, kun taas Suomessa ostetaan enemmän niitä pienempiä (S40/V40/V50, 9-3) malleja.
Ruotsi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 904&page=2
Suomi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118777
Ruotsissa kärjessä ovat Volvo S/V 70, Saab 9-5 ja Saab 9-3. Suomessa taas Corolla, Golf ja Avensis. Että siitä voi päätellä minkä kokoluokan autoilla kansa ajaa. Merkille pantavaa on myös se, että näissä merkeissä Ruotsissa isompi malli (S/V70, 9-5) on ostetumpi kuin pienempi, kun taas Suomessa ostetaan enemmän niitä pienempiä (S40/V40/V50, 9-3) malleja.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
3J kirjoitti:No ei tarvitse katsoa kun myyntilukuja Suomen ja Ruotsin välillä:
Ruotsi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 904&page=2
Suomi:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=118777
Ruotsissa kärjessä ovat Volvo S/V 70, Saab 9-5 ja Saab 9-3. Suomessa taas Corolla, Golf ja Avensis. Että siitä voi päätellä minkä kokoluokan autoilla kansa ajaa. Merkille pantavaa on myös se, että näissä merkeissä Ruotsissa isompi malli (S/V70, 9-5) on ostetumpi kuin pienempi, kun taas Suomessa ostetaan enemmän niitä pienempiä (S40/V40/V50, 9-3) malleja.
Syyhän on hyvinkin yllättävä siihen miksi ruotsissa ruotsalaiset ovat kärjessä. Ovat huomattavasti halvempia kuin täällä rajan toisella puolen.
Saab 9-5 hinnat alkaen malli ruotsissa maksaa n.26700€, suomessa 38400€
Aero ruotsissa n.35300€, suomessa 53000€.
Volvo V70 ruotsissa alkaen n.27700€, suomessa 39000€.
Eiköhän niitä suomessakin osteltaisi niitä isompia ja turvallisempia autoja mikäli tämä autoverotus ei olisi niin saatanallista...
Re: Missä...?
Kyselin tuolla tonnari puolella tosta saabin omasta lastusta,mutta kukaan ei vastannut.9-5T kirjoitti:Vain 2,0 koneeseen on olemassa lastu.The Black 9-5 kirjoitti:2,3vai 2,0/ molemmat..???
Eli onko Saab 95 2.0t sama kone kuin kuin -98 9000 ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Eipä taida olla, 9-5:ssä on B205, tonnarissa B204. Mitkä noissa sitten on eroavaisuudet, en tiedä. Huhupuheista B205:ssä ilmeisestikin aika lailla rimpulammat männät ja männänrenkaat...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84