Onko iskareista tietoo tai kokemuksia???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Onko iskareista tietoo tai kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

9-5 Wagon kyseessä tarkoitus laittaa alustasarja+iskarit. Kummat parempi valinta Konin sportit vai Bilsteinin sprintit. Hinnat lähellä toisiaan. Miten kestää ja miltä tuntuu... Prkl ei osaa valita auttakaa miestä mäessä!!!!!! :o :o :o
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

GM900:ssa minulla oli Konin Sportit Eibachin jousien kera ja hyvin toimivat ja kestivät. 9-3:ssa oli Aeron jouset ja Bilstein Sprintit ja ne olivat kyllä jäykemmät kuin Konit jäykimmässä asennossa ja madallusjousilla olisi tullut mielestäni jo liian kova. Nyt 9-5 Aerossa on muuten vakio Aeron alusta, mutta Bilsteinin Sport takaiskarit. Ihan asiallinen kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden suhteen, eikä muuttunut yhtään kovemmaksi tai epämukavammaksi kuin ehjillä vakioiskareilla.

Eski
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kannattaa käyttää "haku"-toimintoa ! Bilstein vs. Koni -keskustelua on käyty aika paljon tällä foorumilla..Ehkä tosin enemmän tuolla ng900/9-3 osastolla mutta oletettavasti saat sieltä ihan yhtä hyviä vinkkejä ;)

Itelläni oli edellisessä ng900 ja nykyään Viggenissä Konin iskarit ja H&R-jouset ja voin vaan sanoa että todella tyytyväinen olen ollut 8)
Koneissa on säädettävyys iso plussa verrattuna Bilsteineihin mutta toisaalta jos niitä ei meinaa säädellä niin Bilsteinit ovat varmasti hyvä vaihtoehto.
Olen myös kuullut/ymmärtänyt että Konit ovat pikkasen jäykemmät kuin nuo Bilsteinit vaikka olisivatkin säädettynä löysimpään asentoon..

Itse suosittelen lämpimästi Koneja !
T-urpo
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 16:00
Paikkakunta: Kouvola

Iskarit..

Viesti Kirjoittaja T-urpo »

Tässä yksi vaihtoehto joka ei ainakaan vie konkurssiin :wink:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=25964
Jussi Juonio # 1996

Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Kiitoksia vastauksista. T-urpon Aero alusta ois kivan hintanen, mutta haluaisin pikkasen enempi madallusta, ei se taida sopiakkaan kun mulla 2000 vuosimalli ja Wagon. Kyllä saabi kohta kulkee, konepellin alla 192 hevosta ja auton alle ku laittaa vielä 4 konia niin johan HIRNUU... :lol:
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Vastaa Viestiin