Georgios Nikolakaros kirjoitti:iikoo kirjoitti:
Käsittääkseni teki. Siitä huolimatta kone on Opelilta ja siinä on paljon Opelille tyypillisiä ei niin hyviä piirteitä mukana.
Mitä ne on ne huonot piirteet? Ainakin yksi se, että hammashihnan vaihto on kallis. Varmasti juo jkv enemmän bensaakin kun 2.3T. Mitä muuta? T. Georgios
Huonoja piirteitä tuossa V6:ssa ovat mm. seuraavat seikat:
1) kulutus, joka minulla keskusta-ajossa on kesäsäilläkin usein 12.8l/100km, pakkasilla enemmän. Matka-ajossa kulutuslukemat ovat huomattavasti maltillisempia tietysti.
2) Tiettyjä osia on V-moottorissa kaksin kappalein. Osien hinta on vähintään sama, usein kalliimpi, kuin muissa Saabeissa. Esim sytytyskasetteja on kaksi ja hintaa yhden vaihdosta tulee 450e Turun MetroAutossa.
3) Griffinin ja V6-moottorin osia ei usein ole varastossa, vaan ne joudutaan tilaamaan Ruotsista. Nähtävästi niitä ei ole aina sielläkään varastossa. Eli vikojen yhteydessä odotusajat voivat olla pitkiäkin.
Nuo nyt ovat sellaisia käytännön juttuja, joihin itse olen törmännyt.
Silti Griffinissä on paljon hyviä juttuja, jotka tulevat esille erityisesti matka-ajossa. Pitkillä työmatkoilla kesähelteillä ilmastoidut istuimet ovat loistavat. Hansikaslokeron saa kylmäkaapiksi, joten limpparit pysyvät kylminä. Äänentoisto on mielestäni todella hyvä, siihen olen ollut tyytyväinen. Eli ei autosta pelkkää pahaa sanottavaa ole minullakaan. Viimeiseen km-huoltoon asti olin erittäin tyytyväinen ko. autoon.