Montoya kirjoitti:
Niin, kysyin kilometrejä sen takia, että omassa tonnarissa vaihdettiin just alkup. iskarit pois ja oli 185 tkm mittarissa. Ja tuttujen OG-satkuissa on vaihdettu siinä 150tkm:n jälkeen vasta. En ollut tietoinen, että 9-5:ssa mahdollisesti ovat ennemmin vaihtokunnossa. Myönnetään, että kysymys oli hiukan yleistävässä muodossa
Ja muutenkin toki ikävää, että ketjun aloittaja joutui luopumaan Saabista. Mutta ei kai nyt sentään vielä ihan Suomi24-tasolla olla
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ei mitään henk.koht
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jotenkin vaan väsyttää tuo yleinen tuonti-auto - suomi-auto asetelma ihmisten asenteissa. Tuntuu siltä että moni voi ostaa vaikka minkälaisen pommin Suomesta ja se on vaan huonoa tuuria mutta jos kyseessä on tuontiauto niin vika on heti siinä että auto on tuontiauto.
Eihän ne autot itse ymmärrä ollenkaan sitä että missä maassa ne on otettu käyttöön.. Helppo tietysti olla iloinen kun on itse mielestään tehnyt hyvät kaupat tuontiautosta, hyvää tuuriahan siinäkin pitää olla mukana. Joka kerta kun siihen autoon istuu niin tulee hyvä mieli kun sai tismalleen sellaisen auton (no okei, kattoluukun puute harmittaa vieläkin) kuin halusi, vaikkakin tiettyjä riskejä tuli ottaneeksi. Vastaavaa kun ei ollut silloinkaan Suomessa tarjolla. Varusteet ne auton tekee!
Minusta tuossa alkup. hommassa on osaksi huonoa tuuria, sitten huolimattomuutta autoa ostaessa (minkä kirjoittaja itsekin myöntää). Kiire ja autokuume on pahin mahdollinen yhdistelmä autokaupoissa
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
, mutta vähän ylireagointia tuossa ehkä on.. Pari ylimääräistä vikaa on ehkä tullut, mutta vastaavat viat voivat tulla autoon kuin autoon jo tuon verran ajettuna jos maanantai päivän kappale sattuu. Tokihan se harmittaa jos autoa pitää heti alkaa korjaamaan kun sen on saanut ostettua.
Minulla on alkup. iskarit kestäneet aikoinaan kultaisella 80 luvulla sekä 96L:ssä sekä 99GL:ssä molemmissa yli 320tkm. Todennäköisesti kestivät koko autojen iän. En tiedä miksi ne ei 9-5:ssä kestä. Tyyppivikahan se ihan selkeästi on eikä sitä varmaan korjata niin kauan kuin asiakkaat ostavat niitä omaan laskuunsa melkein uusiin autoihin nurisematta.
Tuo kakkosauto 9000 tuossa toimii vuodesta toiseen kuin junan vessa, tokko tuota edes ajamalla saisi hajalle
9-5:ssä ärsyttää nuo muutamat tyyppiviat mutta on se kyllä (ainakin aero, muilla en ole edes ajanut
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) , jos 4 pyörällä pitää liikkua, ajo-ominaisuuksiltaan aika hieno vehje maantiellä..
Yritin minäkin 850 volvoon ihastua ihan ilman ennakkoluuloja jo silloin kun se tuli, mutta ei onnistunut millään
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sama myöhemmin V70:n kanssa. Raktori mikä raktori.