9-5 Peruutusvaihde

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Patrick
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 22:19
Paikkakunta: Snappertuna

9-5 Peruutusvaihde

Viesti Kirjoittaja Patrick »

Osaako kukaan neuvoa mikä voi olla vikana kun yllättäen on tullut ongelmia saada peruutusvaihe kytkettyä? Jos auto rullaa hivenen niin voi olla helpompi kytkeä. Muiden vaihteiden kytkeminen ja pikkasen liikuttelu ei välttämättä auta. Tulee mieleen vanhan 95:n rattivaihde ja ongelmat sen kanssa 70-luvulla. :?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihteistoöljyt kannattaa tarkastaa ihan ensimmäiseksi ja vaihtaa uudet öljyt. Todennäköinen syy on "pakkisysteemissä", joka on vaihdelaatikon sisällä, eli korjaaminen edellyttää laatikon irroittamista. On aika yleinen vika manuaalivaihteisissa.

Eski
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Jos kytkin irrottaa huonosti, voi ilmetä myös vaikeutena(kolahdus) kytkeä pakkia.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on aina tapana heittää pakille ja muille synkronoimattomille vaihteille liikkumattomassa ajoneuvossa joko kytkinjarrua käyttäen tai käyttäen keppiä jollain synkronoidulla vaihteella :oops:

Ei ole laatikot rutisseet :twisted:
96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin