9-5 uusi omistaja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

9-5 uusi omistaja

Viesti Kirjoittaja midleton »

Terve

Hankin itselleni auton. On farmarimallia vuodelta 2000. Hienosti kulkee ja nopeuttakin autopaanalla kelattu mittariin knaftisti yli 240km/h. Ei pystynyt vanha Talbot moisiin tekoihin, vaikka käyntiääni olikin ...hmmm...persoonallisempi. Mutta ongelmiakin on, ja näitä sivuja selattuani tajusin, että vastaus löytyy täältä kun vaan osaa oikein kysyä.

Autossa on 2.3 pikku-tee ja siinä on lastu. Myyjä ei (stadin rinta-jouppi) tiennyt kuka vaihtanut ja mikä lastun tyyppi on, auto kun oli heillä ollut vasta viikon. Tehoja sanoi kuitenkin olevan n. 240 (?). Kun olen tällainen hyvinkin kärsimätön ihmislapsi niin ostin auton puolessa tunnissa. Nyt vasta olen alkanut miettiä, että olisi pitänyt vaatia myyjää ottamaan selvää ettei tarvis itse alkaa entisille omistajille soittelemaan, enkä vielä olekaan. No, takuuta on vielä voimassa sen puoltoista kuukautta. Tällä viittaan siihen, että nyt auto on alkanut täällä palstallakin mainittua NYKIMISTÄ tekemään. Nicht gut.

Kai kauppa on velvollinen ottamaan selvää mistä moinen johtuu? Olen 1,5 kuukaudessa ajanut vaan n. 1500 km että tuskin minä sitä olen aikaan saanut. Palstalla oleva 4 sivun juttu nykimisestä kertoi jotain, mutta taitaa olla parempi etten kahta vasemman jalan kättä koneen alle laita.

Muuten auto kulkee tosiaan hienosti. Saa muuten autopaanallakin liipoa jarrua kummasti kun kaiken maailman bemarit ja trabit vaihtaa vasemmalle kaistaa eikä tajua, että svenskipaholainenperkele se sieltä tuuppaa menemään, että!! Se on komeeta!! Ja näkyihän siellä, rekkakaistalla, harmaa tonniviissatanen, vanha kunnon Talbot.

Vastaustanne ystävällisesti odottaen, siemen
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Kaasuläppäkotelo a' 800 euroa. Naps ja kops. Tosin kantsii eka koitaa asento anturi ja DI yksikkö halvemman osan toivossa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9-5 uusi omistaja

Viesti Kirjoittaja Haza »

midleton kirjoitti:Terve
No, takuuta on vielä voimassa sen puoltoista kuukautta.
....
Olen 1,5 kuukaudessa ajanut vaan n. 1500 km
Älä usko rinta-juopon huijareita kun koittavat luistaa 6kk:n vastuustaan kehuskelemalla 3kk:n "takuulla"..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jeps, liikkeellä on 6kk tekniikka takuu, jos sun ostokirjassa ei ole mitään kusetuksia.
STCF #3
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Kiitokset.

Tuntui jo ostovaiheessa oudolta se 3kk:n takuu. Ja vielä kun siinä on 600 euron omavastuu. Ihan sama fiilis tuli kun eräällä vastaajalla, että yrittävät saada ostajan huomion pois kuluttajansuoja takuusta.

Eli mun täytyy nyt kilautella kauppiaalle ja kertoa probleema. Kyllä kauppias varmasti on kuluttajan asialla, eikö ne aina??

Lähte vähä, ampuu pikkase..
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

..mitään omavastuuta ole, tai no, siinä 3kk takuussa voi tietty olla, muttakun se takuukin on todellisuudessa olematon ;)

Eli sinne vaan vaatimaan autoa korjattavaksi 6kk virhevastuun perusteella, ilman mitään höpöhöpö-omavastuita.

Voit olla varma että kauppias on mielinkielin niin kauan että saa rahansa, sen jälkeen koittaa luistaa ihan kaikesta vastuusta..
(pessimisti ei pety koskaan)

http://www.kuluttajavirasto.fi

edit: http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/ ... =readdoc#4
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
strong
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Loka 03, 2005 19:20
Paikkakunta: EU

Re: 9-5 uusi omistaja

Viesti Kirjoittaja strong »

Haza kirjoitti:
midleton kirjoitti:Terve
No, takuuta on vielä voimassa sen puoltoista kuukautta.
....
Olen 1,5 kuukaudessa ajanut vaan n. 1500 km
Älä usko rinta-juopon huijareita kun koittavat luistaa 6kk:n vastuustaan kehuskelemalla 3kk:n "takuulla"..
Rinta-Jouppi yrittää luistaa vastuustaan.
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Ei saa haukkua...vielä

Viesti Kirjoittaja midleton »

Soitin tänään liikkeeseen ja mainitsin viasta. Setä kyseli viasta ja mainitsi, että sulla, siis mulla on kolmen kuukauden ostoturva. Ja mää sanosin, et onon, mut ei voi auto hajota noin nopeasti. No kauppias siihen, et lähetä auto huoltoon, hesaan tahi tampereelle ja katsotaan mitä vikakoodia kompuutteri tarjoo. Mainitsin myös sen, et en haluis oikeen kauheesti maksaa kun takuu on voimassa. Hän myönsi sen, mut sanoi että tarkastellaan vikaa ja palataan asiaan. JOS mä joudun jotain maksaa niin perävalotakuu on tosiasia mun mielestä myös autokaupoilla, näköjään. Mut ei lyödä vielä lyttyyn; kaiki on vielä ok. Paitsi auto. Per... Mutku pesin sen tänään ja ajoin hilijaleen vaan ni kyl hän kauniisti kehräs... Mut Terttu, sillä nimellä mä häntä kutsun, tykkää kun saa niellä asfffalttia nopsaan..

Cheers, Mates!!
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja midleton »

Hello

Nyt on Saab huollossa. Vika on kuulemma ahtopaineessa, katkoo joteski nousuvaiheessa. Liikkeen huolto nosti kädet pystyyn. Kuulemma lastusta johtuen, heidän koneet ei anna sen tarkempaa tietoa viasta. Auto lähti nyt maahantuojalle. Saa nähdä mitä siellä tapahtuu..

Kauppias antoi auton käyttööni huollon ajaksi. Ei kuitenkaan suoraan sanonu, että vika menee takuun piikkiin. Ensin tarvii kuulemma tutkia mikä vikana on. Emmää kyl mitään maksa. Ei auto VOI hajota noin pienessä ajassa. Tai voi kai, lyhemmässäkin, mut ei se mun vika kyl ole.

Ajellaan nyt hetki uudella, joskin alitehoisella Voortilla. Aika ankeeta on meno.. Kaipaa oman suihkarin rattiin!!
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Jos toi vika johtuu, muka lastusta tai siis sen spottaaminen on vaikeaa, niin eikö ne voisi laittaa orkkis boksin sisään ja kokeilla. Jos se korjaantuu, niin boksi on paska ja voit pyytää Rinta-Jouppia maksamaan orkkisboksin tai Saabin oman virisarjan?

Ihan vaan ehdotus ;)
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Lastu

Viesti Kirjoittaja midleton »

Olishan toi ollu varmaa käypä keino. Huoltomies ei tainnu olla ihan noin kehissä tämän ongelman hoidos. Luulis kuitenkin, että maahantuojalla olis keinot saada selville vika.

Mulle käy ihan mikä korjaus vaan mutta tehoa en vähempää suostu ottamaan ku on ollut.
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Konalan huolto

Viesti Kirjoittaja midleton »

Sinne on Saab menossa perjantaina. Kai sieltä saa hyvää hoitoa?

Konala, onko se joku intti-paikka? Nyt ne laittaa Saabin siellä kuskaamaan perästäkuuluukeittoa nälkäisille varusveijareille. No, ainakin on nopee kuljetus, saapuupi soppa leuan alle höyryävän kuumana..
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
midleton
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 00:19
Paikkakunta: Rauma

Tulppavika

Viesti Kirjoittaja midleton »

No niin, vihdoin sain auton huollosta. Töiden takia venyi mutta vika on korjattu.

Alkuperäinen, autoliikkeen huollon eka diagnoosi oli ahtopainefeelu. Maahantuojan huollossa vaihtoivat tulpat ja nykiminen loppui. Aikamoista eroa mut pääasia et nyt kulkee.

Koko huolto meni liikkeen piikkiin, niinku mun mielestä oli syytäkin. Eli loppujen lopuksi kaikki all right. Talvi tulee niin on erinomaista et on kaikki hepat eturenkailla tallessa..
Matin ja Mervin hääloma-viinaa ja kevyttä käsirysyä!!
Vastaa Viestiin