Saab 9-5 2.3 T -99 ostamassa / vika ?
Saab 9-5 2.3 T -99 ostamassa / vika ?
Terve!
Saabeja on isällä ollut 99 alkaen ja itsellä on jo toinen Saabi. Nyt tuli hyvä 9-5 farmari Turbo yhteen autoliikkeeseen ja siitähän hieman hieroisin kauppaa, mutta pari kyssäriä.
ajettu siis 100 000 km ja LänsiAuton huoltokirja, mutta kun myyjä laittoi auton käyntiin, lähti se hieman vaikeasti käyntiin eli ajattelin ensin, että akku oli hieman purkautunut mutta sitten koneesta kuuluu ns. "vihellysta tai sirinää" kierrosten mukaan. Myyjä käytti autoa ja nostatteli kierroksia muutaman minuutin ja kirjoitti ajolupaa koe-ajoa varten. Tämän aikana kyseinen ääni hävisi eikä enää ilmaantunut koe-ajon aikana.
Lukiessani tätä foorumia, tuli heti mieleen nokkahihna tai nämä "suuttimet", mitäs tuumaisitte kannattaako ostaa?
Entä mihin asti tämä Saabin jatkettu konetakuu yltää, eli vieläkö tähän -99:iin vai?
Kurkkasin pellin alle ja en löytänyt mitään öljyvuotoja, konehuone oli likainen eli ei pesty.
Toinen vika oli että kuskinpuolen penkin korkeuden säätö ei toiminut, onkohan se vaikee korjata jos ei myyjä tingi?
Auto kulki hienosti ja lähti komeesti verrattuna omaan 130 hooveeseen. Jarrut toimi moitteettomasti, SID toimi ja samoin ilmastointilaite toimi kummallekkin puolen.
Kiitoksia mielipiteistä ja kommenteista.
Terveisin,
Mika
Saabeja on isällä ollut 99 alkaen ja itsellä on jo toinen Saabi. Nyt tuli hyvä 9-5 farmari Turbo yhteen autoliikkeeseen ja siitähän hieman hieroisin kauppaa, mutta pari kyssäriä.
ajettu siis 100 000 km ja LänsiAuton huoltokirja, mutta kun myyjä laittoi auton käyntiin, lähti se hieman vaikeasti käyntiin eli ajattelin ensin, että akku oli hieman purkautunut mutta sitten koneesta kuuluu ns. "vihellysta tai sirinää" kierrosten mukaan. Myyjä käytti autoa ja nostatteli kierroksia muutaman minuutin ja kirjoitti ajolupaa koe-ajoa varten. Tämän aikana kyseinen ääni hävisi eikä enää ilmaantunut koe-ajon aikana.
Lukiessani tätä foorumia, tuli heti mieleen nokkahihna tai nämä "suuttimet", mitäs tuumaisitte kannattaako ostaa?
Entä mihin asti tämä Saabin jatkettu konetakuu yltää, eli vieläkö tähän -99:iin vai?
Kurkkasin pellin alle ja en löytänyt mitään öljyvuotoja, konehuone oli likainen eli ei pesty.
Toinen vika oli että kuskinpuolen penkin korkeuden säätö ei toiminut, onkohan se vaikee korjata jos ei myyjä tingi?
Auto kulki hienosti ja lähti komeesti verrattuna omaan 130 hooveeseen. Jarrut toimi moitteettomasti, SID toimi ja samoin ilmastointilaite toimi kummallekkin puolen.
Kiitoksia mielipiteistä ja kommenteista.
Terveisin,
Mika
Saab 9-3 -99
Ihan ensiksi kannattaisi selvittää nuo kilometrit.
100t vm99 ja tän kokoluokan auto, eli kenellä ollut aikaisemmin ja paljon ajettu/vuosi.
Tuollaisilla yleensä veivataan tuo 100t noin kahdessa vuodessa.
Ja jos osoittautuu, jotta ollut ikänsä pirteällä papalla, joka nyt siirtyi paremmille metsästysmaille, niin osta pois.

100t vm99 ja tän kokoluokan auto, eli kenellä ollut aikaisemmin ja paljon ajettu/vuosi.
Tuollaisilla yleensä veivataan tuo 100t noin kahdessa vuodessa.
Ja jos osoittautuu, jotta ollut ikänsä pirteällä papalla, joka nyt siirtyi paremmille metsästysmaille, niin osta pois.
Edelliselle omistajalle soitettu - > 2 l öljyä söi huoltovälillä ja hän oli ajanut n. 20 000 km kyseisellä autolla. Sitä edeltävä omistaja oli käynyt Saab-huollossa n. 75 000 km kohdalla kun öljyvalo oli vilkkunut mutta hävinnut itsestään ja asialla ei tehty mitään.
Ja ääni on mielestäni ulinaa, vähän lievempää kuin laturin hihna olisi ollut löysällä.
Eli taidan haudata tämän 9-5 :een siirtymisen toistaiseksi?
voi kakka...
Terveisin,
Mika
Ja ääni on mielestäni ulinaa, vähän lievempää kuin laturin hihna olisi ollut löysällä.
Eli taidan haudata tämän 9-5 :een siirtymisen toistaiseksi?
voi kakka...

Terveisin,
Mika
Saab 9-3 -99
Hieno on peli, mutta yritän löytää n. alle 100 tkm ajetun suobin.
Paljonkohan olisi autoliikkeen kustannettava Saabille jos suostuisivat korjaamaan kyseisen auton koneen? Ihan n. suuntaan antava niin tiedän kauppaa hieroessa sanoa.
Eivät varmaan suostu vaan myyvät sen ensimmäiselle ostajalle edulliseen hintaan.
Terveisin,
Mika
Paljonkohan olisi autoliikkeen kustannettava Saabille jos suostuisivat korjaamaan kyseisen auton koneen? Ihan n. suuntaan antava niin tiedän kauppaa hieroessa sanoa.
Eivät varmaan suostu vaan myyvät sen ensimmäiselle ostajalle edulliseen hintaan.
Terveisin,
Mika
Saab 9-3 -99
Kaikki huollot oli siis tehty ajallaan, eikä esim. 40tkm:n huolto jossain 56tkm:n kohdalla, jne? Tuo öljyn syöminen ei pitäisi kuulua ehjän Saabin moottorin tapoihin, eli jotain häikkää siinä taitaa olla.
Pyydä sitä huoltokirjaa lainalle ja käy Saabin huollossa kysymässä kuuluuko heidän arvionsa mukaan jatketun moottoritakuun piiriin, tosin lopullisen päätöksen asiasta tehnevät saksalaiset
Mutta jos on siistikuntoinen auto muuten ja se moottoritakuukin on voimassa niin ei mutta kuin iske kiinni
Pyydä sitä huoltokirjaa lainalle ja käy Saabin huollossa kysymässä kuuluuko heidän arvionsa mukaan jatketun moottoritakuun piiriin, tosin lopullisen päätöksen asiasta tehnevät saksalaiset

Mutta jos on siistikuntoinen auto muuten ja se moottoritakuukin on voimassa niin ei mutta kuin iske kiinni

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Huoltokirjan mukaan huollot oli tehty aina joitakin tuhansia kilometrejä ennen määräaikaa. Eli se puoli on kunnossa.
Ou...ahdin? No johan sentään, eikös ahtimen pitäisi vakio ahdoilla kestää huomattavasti pidempään kuin 100 tkm:ä. Tai niin oletin.
Kyllä siitä kaupat tehdään jos kone saadaan vain uuteen uskoon.
Ou...ahdin? No johan sentään, eikös ahtimen pitäisi vakio ahdoilla kestää huomattavasti pidempään kuin 100 tkm:ä. Tai niin oletin.
Kyllä siitä kaupat tehdään jos kone saadaan vain uuteen uskoon.
Saab 9-3 -99