Bensapumppu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Hajosi tuosta isäni ysivitosesta bensapumppu toissapäivänä Karkkilassa ja oli meinaan ihanan kallista lystiä 550 euroa töineen..... 8O 8O
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Paljon oli ajettu?

Nimim. Vaihtamista suunnitteleva.
96 M75 i12 5-speed ;)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ansis kirjoitti:Paljon oli ajettu?

Nimim. Vaihtamista suunnitteleva.
Reilu 220 000 km ja vm. -00

Oli sammunut varoittamatta laakista vauhdissa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Sinnepäin ei varmaan saabilla kannata lähteä, kun mullakin tuo bensanpumppaaja hajos tonnarista Forssassa.
Korjaus ei kylläkään maksanut kuin 58€ ja hinurikin tais olla ilmainen kun ei ole vakuutusyhtiöltä mitään kuulunut. :)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kurko kirjoitti:Sinnepäin ei varmaan saabilla kannata lähteä, kun mullakin tuo bensanpumppaaja hajos tonnarista Forssassa.
Korjaus ei kylläkään maksanut kuin 58€ ja hinurikin tais olla ilmainen kun ei ole vakuutusyhtiöltä mitään kuulunut. :)
No isäni oli Helsinkiin menossa ja soitti hinurin paikalle joka vei auton oliko se nyt Konalaan Laakkosella (en nyt varma ole oliko se Laakkonen ja löytyykö edes Konalasta sitä.) ja kun oli takaisinlähdössä niin haki auton ja tuli Säkylään. Tuossa 550 eurossa on vaihtotyö mukana sun muut. Juu ja ei taida tulla mitään hinuri laskuakaan kun on muistaakseni sellainen vakuutus että korvaa korjaamolle viemiset tiettyyn kilometrirajaan asti tai vastaavaa.

Itse pumppu oli kuulemma maksanut jotain 340 euroa tai aika lähellä sitä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9-5T kirjoitti:
Tuha kirjoitti:[ Tuossa 550 eurossa on vaihtotyö mukana sun muut.
Itse pumppu oli kuulemma maksanut jotain 340 euroa tai aika lähellä sitä.
:lol: ohjeaika 0,7h 300€/h, tekikö rikosilmoituksen ryöstöstä tai mitä noi sun muut mahtoi sisältää?
Ei tehnyt. Enkä nyt edes tiedä sisälsikö tuo mitään muuta kuin vaihtotyön, mutta kallista on jo pelkästään pumpun hinta. Minkälainen pumppu siellä oikein on? Mutta Elämä on!
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Ei tartte välttämättä ajaa kovinkaan pitkään, kun nämä GM:n kuoliaaksi kilpailuttamien alihankkijoiden osat laukeavat.
Mulla vaihdettiin bensapumppu hiukka yli 50000 km:n kohdalla. Oireet olivat satunnaiset pikku nykäykset ja ajoittainen pumpun moottorin vinkuna. Vinkin pumpusta sain kaverilta, jolla on samanikäinen 9-5 wagon kuin mulla ja jolta hajosi bensapumppu jossain korvessa.Keskusteluhetkellä siinä autossa oli noin 40000 km lasissa.
En tiedä kuin paljon pumppu maksaa, koska sain sen vielä takuuseen vaikka auton takuuaika oli jo ohi. Oli onneksi tullut valitettua asiasta takuuaikana.

OT. Mistä hemmetistä tuo 9-5T kaivaa noita ohjeaikoja 8O ? Olisi kiva löytää niitä itsekin, niin pääsisi vertaamaan huollon laskuja ja Saabin insinöörien ohjeaikoja.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

koistha kirjoitti: Mistä hemmetistä tuo 9-5T kaivaa noita ohjeaikoja 8O ? Olisi kiva löytää niitä itsekin, niin pääsisi vertaamaan huollon laskuja ja Saabin insinöörien ohjeaikoja.
Tuo kiinnostaa myös minuakin :?: :?:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:
koistha kirjoitti: Mistä hemmetistä tuo 9-5T kaivaa noita ohjeaikoja 8O ? Olisi kiva löytää niitä itsekin, niin pääsisi vertaamaan huollon laskuja ja Saabin insinöörien ohjeaikoja.
Vanhoista laskuista tai sitten koitin irroittaa pumpun ja kellotin ajan :lol:
Eli siis kävit purkamassa auton. 8)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 3J »

Olisikohan se itselläkin pumpun vaihdon paikka? Nyt syksymmällä sen paremmpin huomasin, että aika voimakas "piiiiii...." ääni kuuluu jostain muualta kuin konepellin alta. Ja kierroksilla ei vaikutusta ääneen. Ääni alkaa samalla kun startti pyörähtää ja loppuu kun moottorin sammuttaa. Ei siis äännä jos on ainoastaan virrat päällä. Ei kyllä nyi eikä mitään, mutta mitä kylmempi ilma niin sitä enemmän tuntuu ääntävän, varsinkin kylmällä moottorilla. Lämmetessä ääni vaimenee mutta ei katoa.

Onko tuohon jotain kikkaa kuinka tuon pumpun kotelon luukun takapenkin istuinosan alta saisi helposti auki? Tuntuu olevan aika tiukassa tiivistettynä. Jos saisi sen näkyviin niin sittenpähän ainakin tietäisi että ääni tulee sieltä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

3J kirjoitti:Olisikohan se itselläkin pumpun vaihdon paikka? Nyt syksymmällä sen paremmpin huomasin, että aika voimakas "piiiiii...." ääni kuuluu jostain muualta kuin konepellin alta. Ja kierroksilla ei vaikutusta ääneen. Ääni alkaa samalla kun startti pyörähtää ja loppuu kun moottorin sammuttaa. Ei siis äännä jos on ainoastaan virrat päällä. Ei kyllä nyi eikä mitään, mutta mitä kylmempi ilma niin sitä enemmän tuntuu ääntävän, varsinkin kylmällä moottorilla. Lämmetessä ääni vaimenee mutta ei katoa.
Kuulostaa valitettavan tutulta.... :cry: Viime aikoina ei vastaavaa ole onneksi enää kuulunut meikäläisen kiesistä :)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:
Tuha kirjoitti:[ Tuossa 550 eurossa on vaihtotyö mukana sun muut.
Itse pumppu oli kuulemma maksanut jotain 340 euroa tai aika lähellä sitä.
:lol: ohjeaika 0,7h 300€/h, tekikö rikosilmoituksen ryöstöstä tai mitä noi sun muut mahtoi sisältää?
Aikaisemmin foorumilta luettua:
-Vetokoukun asennus (LA Espoo)3,5h
-Jakopääremontti 4000€ (laski sittemmin 2000:een)
Eli eikös tuo ole ihan hyvin "linjassa"?
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin