9-5 vector-02/ 2.3t

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
rami67
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 20:36
Paikkakunta: turku

9-5 vector-02/ 2.3t

Viesti Kirjoittaja rami67 »

moi! olen vuosi sitten ostanut saabin ja tyytyväinen olen ollut, mutta nyt tekis mieli vähän lisää tehoa. olen ajatellut ostaa ppc (229hv) elikä miten auto kestää?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Ei ole PPC:stä kokemuksia, mutta SP:n Steq 1 on ollut autossa kiinni ja hyvin kestää. Mutta älä laita vapaavirtaussuodatinta, koska oljytessä suodatinta on riski, että öljy pääsee MAF anturiin ja kone alkaa käymään laihalla.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
rami67
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 20:36
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja rami67 »

kauvanko sulla on ollut sp:n steg1 kiinni autossa? km?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Vuodesta 2001 elokuusta ja noin 110 tkm. Tosin autoon vaihdettiin pata juuri tuon vv filtterin takia ja nyt olen ajellut vakio boksilla.

Moottorista halkesi kaksi kertaa ykkösen mäntä ja toka kerralla niin pahasti, että ei jäänyt kuin kiertokanki jäljelle. Mutta olen kuullut, että sama voi tapahtua myös vakio boksilla jos MAF "valehtelee". Vielä en ole laittanut viriä paikalle.

http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html

Männät ovat muutenkin perssiistä kyseisessä moottorissa.

Aeron ja "tavallisessa" ei ole muuta eroa kuin yläkerrassa mm. natriumtäytteiset venttiilit. Joten tuo 229 menee ihan helposti.

Mulla on SP:n boksissa 274 hv:ta ja ahtoja noin 1,1 bar.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Imuvenoissa tuskin suurta merkitystä natrium täytteellä. Joten veikkaisin, että just pakopuolella olis natrium täytteiset

Toinen missä varmaan eroa niin nokat
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

9-5T kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:Imuvenoissa tuskin suurta merkitystä natrium täytteellä. Joten veikkaisin, että just pakopuolella olis natrium täytteiset
Näinkin voi olla mutta ainakin -98 kaikissa 9-5:ssa oli natriumtäytteiset.
Pakoventtiileissä ainakin EPC:n mukaan on kahta eri tyyppiä.
Imut on kaikissa samat
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Joo ei kerrota ei, jostain vain on sellainen käsitys jäänyt :?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moro

mulla on kiinni Nordicin steg 1 ja auto on 2,3t Vector. Toistaiseksi on pelit kestänyt ja melko äkänen on. Ykkösellä ja kakkosella ei oikein voi täyskaasukiihdytyksiä tehdä, ainakaan talvikummeilla. Ehtii sutasemaan ennenkuin TCS pätkäsee ja muutenkin on voimansiirto kovilla. Isommilla vaihteilla ohitukset menee aika kivasti. Kait siitä koneesta uskaltaa reilu 200 hevosta ottaa vakio-osilla.

9-5 Nordic
Vastaa Viestiin