xenon valot 9-5
xenon valot 9-5
pitäis ostaa uudet polttimot on valoteho jo niin huono ettei nää ajaa pimeällä aj124tkm, saako muualta kuin merkkiliikkeestä, turun suunnalta ja ovatko kalliita 9-5 wagon-02
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:48
Polttimot ovat tyyppiä D1S, eli polttimon kannassa on sytytin mukana. Motonetin myymät D1S:ät ovat Philipsin Xenstartit, alkuperäiset käsittääkseni Osramit. Kuten joskus aiemmassa ketjussa mainitsin, orkkikset maksavat Saabilla lähes parisataa euroa pala, eli kannattanee hakea Motonetista. Sävyltään valo ei ole aivan yhtä sinistä Philipsissä kuin tuossa alkuperäispolttimossa. Aika pitkään olet saanut sinniteltyä xenoneillasi, meidän kotterossa vaihdettiin jo 90 tkm:n kohdalla. Ilmeisesti ajat vielä pidempää matkaa kuin meikeläinen, joten turhia sytyttelyjä tulee vähän.
Itse polttimo on muuten todella helppo vaihtaa.
Itse polttimo on muuten todella helppo vaihtaa.
Ei savua ilman voimaa..
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Xenonit
Rupesi tuossa kesällä toinen xenoni pätkimään 95 tkm:ssa. 100 tkm:n huollon yhteydessä pyytelin, että merkkikorjaamo vaihtaa uudet, molemmat kuulemma syytä vaihtaa kerralla. Philipsin xenoneita suunnittelivat (n. 75€/kpl). Huollossa sitten ilmeni, etteivät ne käykkään koska M03 isossa dieselissä pitää olla ihan omansa. No, ne tilattiin kuulemma RUOTSISTA! Nyt ne palaa taas ja hinta oli 214 €/kipale. Plus vaihtotyöt.
En ole viitsinyt tarkistaa mistään sitä, etteikö Philipsin tarvikexenonit olisi käyneet. Luotin ammattimiehen sanaan.
Olinko siis tyhmä ja maksoinko turhaan lähes 430 € eli 2580 mummom markkaa?
En ole viitsinyt tarkistaa mistään sitä, etteikö Philipsin tarvikexenonit olisi käyneet. Luotin ammattimiehen sanaan.
Olinko siis tyhmä ja maksoinko turhaan lähes 430 € eli 2580 mummom markkaa?
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:48
Todennäköisesti meinasivat laittaa sinne D2S tyyppiset polttimot, joita myös minun kulkineeseeni ensin ehdottivat kysyessäni lamppujen vaihtoa. Myöhemmin kuitenkin hoksasivat kyseessä olevan juurikin D1S, joita ei merkkiliikkeessä ollut kuin alkuperäisinä. Philipsin D1S polttimoista maksoin lopulta 115 euroa pala ja vaihdoin ne itse, eli säästin sievoisen summan. Auto on M03 3,0TiD ja alkuperäiset polttimot kestivät n. 90 tkm. En usko moottorin todellakaan vaikuttavan xenon polttimoiden tyyppiin.
Ei savua ilman voimaa..
Re: Xenonit
jarmot kirjoitti:Rupesi tuossa kesällä toinen xenoni pätkimään 95 tkm:ssa. 100 tkm:n huollon yhteydessä pyytelin, että merkkikorjaamo vaihtaa uudet, molemmat kuulemma syytä vaihtaa kerralla. Philipsin xenoneita suunnittelivat (n. 75?/kpl). Huollossa sitten ilmeni, etteivät ne käykkään koska M03 isossa dieselissä pitää olla ihan omansa. No, ne tilattiin kuulemma RUOTSISTA! Nyt ne palaa taas ja hinta oli 214 ?/kipale. Plus vaihtotyöt.
En ole viitsinyt tarkistaa mistään sitä, etteikö Philipsin tarvikexenonit olisi käyneet. Luotin ammattimiehen sanaan.
Olinko siis tyhmä ja maksoinko turhaan lähes 430 ? eli 2580 mummom markkaa?
Koska Dieselissä ei ole bensamallin bensapumppua, vaihtotarjous työn osalta 1085? tunti niin jostain muualta raha on revittävä
96 M75 i12 5-speed