Minähän katselen asioita Saab-lasien takaa, mutta se on sallittua tällä palstalla.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 Nordic
Petter kirjoitti:Niin minustakin, mutta yritin ilmaista neutraalisti.toi 2,2 kone täysin hengetön
Sun auto on varmaan "naisen käytöstä"Savusaappi kirjoitti:Kyllä ainakin itselläni keskikulutus pysyy aina alle kymmenen litran ja enemmällä maantieajolla ainakin litran allekin, eli tankilla ajaa yleensä 750-950 kilometriä...
En silti kyllä suosittele ostamaan 9-5:ttä, jos et saa jotain todellista saapiifriikkkiä mukaasi autoa tarkastamaan. Itselläni 2.3t joka olisi kiva yllätys jollekulle vaihtoautona, eli toimii lämpimästä hallista lähdettäessä motor upinsäestämänä varmaan ihan ok, mutta annas olla kun kelit tulevat kosteiksi ja kylmiksi! Auto savuttaa vinkuu, ulvoo ym. kakkonen tipahtelee pois ym. ym .
Tällä hetkellä auto makaa taas turun metro-autossa, odottelen soittoa tämänkertaisesta analyysistä. Viime kerralla väittivät turbo viaksi, johan siitä onkin kohta 60tkm kun turbo on vaihdettu. Auton korjaamiseen on kulunut minulta ja edelliseltä omistajalta yli 3500Eur ja silti autossa on vähintään samat viat kuin aiemminkin. Että näin täällä...
Kannattaisiko viedä autosi johonkin asiantuntevaan Saab-huoltoon ja vaihdattaa siellä takuuna uusi puolimoottori, ja vaatia myöskin takuuna valmistusvialllisen vaihdelaatikon korjaus?Savusaappi kirjoitti: Tällä hetkellä auto makaa taas turun metro-autossa, odottelen soittoa tämänkertaisesta analyysistä. Viime kerralla väittivät turbo viaksi, johan siitä onkin kohta 60tkm kun turbo on vaihdettu. Auton korjaamiseen on kulunut minulta ja edelliseltä omistajalta yli 3500Eur ja silti autossa on vähintään samat viat kuin aiemminkin. Että näin täällä...
Tuon Garret Gt17 kestävyyteen en ota kantaa, käsittääkseni ja korjausjäljistä (tai siis niiden puuttumisesta) päätellen omassa kulkineessamme on edelleen alkuperäinen ahdin vieläkin lähes 240tkm:n jälkeen. Noissahan oli niitä valuvirheitä tms, jotka aiheuttivat ongelmia (olikohan 1999 vai 2001), siltikään en jaksa uskoa että ahdin olisi rakenteellisesti perustavanlaatuisesti huono.Savusaappi kirjoitti:Sepäs tässä nyt ois haaveena, mutta nehän sen päättää että "haluavatko". Autoon on vaihdettu kaksi kertaa turbo, venttiilivarren kumit ja loppu muodostuu työstä.