Myrkyn lykkäs

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Myrkyn lykkäs

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Vein maanantaina autoni, 9-5 2.3t Metro-autoon syyniin savutuksen vuoksi ja nyt soittelin sinne(torstai), että auto on syynätty, eivätpä ole vaivautuneet näköjään ilmoittaneet mitään. Analyysi oli (tällä kertaa):
Männärenkaat vaihtoon
venttiilivarrenkumit vaihtoon
jakopuoli kulunut

Aiemmin ehdotettiin turbon vaihtoa, nyt se oli onneksi tullut itsestään kuntoon :roll:

Takuun piikkiin kuulemma tuskin menee, eikä takuu mukamas kosketa ainakaan männärenkaita. Kertokaas nyt joku viisaampi, että voiko tämä mennä näin vai pitääkö ottaa yhteyttä johonkin kuluttajansuojaasiamieheen tms ???

Mitähän mahtaa kyseiselle operaatiolle tulla hintaa, ei uskalla edes ajatella... :evil:
-Savu hälvennyt-
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ovatko työntekijät humalassa siellä Turun metroautossa? Muuten ei voi ymmärtää tuollaista sekoilua, siis meinaavat vaihtaa jakopään ja männänrenkaat mutteivät alakerran laakereita, hioa venttiileitä jne? Millä perusteella taas tuon arvion antoivat, hatusta varmaan vetäsivät lapun?

Tottakait takuuseen uusi puolimoottori jos huoltokirja on kunnossa. Vaihda ensimmäiseksi korjaamoa ja äkkiä!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin ja yli tonnia eivät missään nimessä voi pyytää operaatiosta osineen, työtunteineen ja arvonlisäveroineen.
Päivän työ, eli 50e x 8 = 400e (sis alv) + osat about 300-350 Speedpartsilla ja satanen koneistamolle (kannen oikaisu, lohkon ja kannen pesu, kiertokankien puslien vaihto ja sovitus).
Alle tonnin pitäisi siis selvitä ihan kevysesti.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

No, en ole hakenut vielä autoa pois, soitin sinne ja kysyin että onko se auto kone auki siellä vai miten viat on todettu niin sanoivat että ei ole kone auki.Valitin että huohotin oli pari kuukautta aiemmin tukossa ja öljypumppu huutaa kylmänä tyhjää eli öljy ei kierrä kunnolla, siihen sanoivat, että sitten olisi pitänyt ottaa öljypohja pois, eli en tiedä miten analyysi on tehty. Täytyy mennä kohta paikan päälle käymään.... :evil:

...ja luulen, että kannattaa katsoa lähemmin http://www.finntakuu.fi osoitetta :roll:
-Savu hälvennyt-
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

Vaikuttaa että ko. putiikissa heitetään kohdallasi noppaa ja arvotaan siten sopiva korjauskohde. Vanha totuus taitaa olla, että kyllä "ammattiliikekin" auton saa jossakin välissä kuntoon, eri asia sitten on, että paljonko osaa on kunnostusprojektin aikana vaihdettu: koko auto vai puolet :=)

Vaihtaisin sinuna liikettä tai kävisin huoltopäällikön kanssa neuvottelemassa. Muista pysyä tiukkana maksajan roolin suhteen: jos huohotin ongelmasta lähtöisin, niin kuvittelisi menevän Saabin moottoritakuun piikkiin.

Viisaammat tarkentakoot.

-Make
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oleellista tuossa tilanteessa on se onko huoltokirjasi kunnolla täytetty, onko huollot tehty ajallaan eikä yhtäkään ole jäänyt välistä?

Se kone on täynnä sitä öljymutaa, laakerit ja jakopää sekä tasapainohilppeet ovat entiset. Normaalisti lähettävät tehtaalta kunnostetun puolimoottorin. Itse tehden tuon askartelee muutamassa illassa.
Kone laatikoineen alas, sitten kone purkuun ja lohko ja kansi koneistamolle pesuun. Männät ja sylinterit ovat todennäköisesti uudenveroiset (ainakin omassani oli noilla kilometreillä, b2x5-koneen männänrenkaat eivät paljon sylintereitä kuluta ;) ) Männänrenkaat on hyvä vaihtaa myös.
Tuota öljymutaa on lähes mahdoton saada kotikonstein irti, koneistamon pesukoneessa pesevät kait jollain lipeäseoksella jolla tuo muta lähtee irti.

Kone kasaan uusilla osilla ja nosto paikalleen :D

Niin ja sen öljyloukon KUNNOLLINEN puhdistus, ja öljyloukon/huohottimen kahden putken vaihto ISOMMIKSI, ei siis niitä surkeita alkuperäisletkuja, menevät kasaan parissa tunnissa :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

kuulostaa aika triviaalilta? :wink: :roll: Tuonhan tekee pelkästään sunnuntaisin ihan parissa kuukaudessa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saatoin "hieman" yksinkertaistaa toimenpidettä :D
Mutta kone tulee alas kivuttomasti, itselläni oli lohko paikallaan tuon homman aikana, mutta mitä olen saabikorjaamolla norkoillut koneen poisoton aikana niin ei siinä kauaa kestänyt, apurunko tuli nätisti alas :)

Mutta jos huoltokirja on kunnossa niin saat odotella uutta puolimoottoria :) Koska kansi on ihan täynnä sitä jaskaa niin kannattaa purkaa kansi ja viedä pestäväksi, nostimet pestä bensalla, hioa venttiilit ja vaihtaan varsien kumit.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

No saas nähdä, luulen että sieltä ei ikinä sitä takuuseen saa, siltä ainakin kuulosti puhelimessa. Omaan piikkiin ei olisi oikein ainakaan heti repäistä tollaisia rahoja. Totta kai koitan pysyä tiukkana siellä, ne eivät vaan tiedä turun metro-autossa mistään mitään...mitenköhän jos vaihtaa paikkakuntaa korjaamon suhteen? Soittavatkohan heti turkuun josta sanotaan että oli jo täällä..
.kyllä autossa huoltokirja on täytetty, kaksi viimeisintä tosin muualla kuin metro-autossa....
-Savu hälvennyt-
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

niin ja mikä se sun huoltokirjan tilanne oli? AIjaa, olihan se täytetty :oops:
Viimeksi muokannut peinu, To Marras 10, 2005 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Savusaappi kirjoitti:No saas nähdä, luulen että sieltä ei ikinä sitä takuuseen saa, siltä ainakin kuulosti puhelimessa. Omaan piikkiin ei olisi oikein ainakaan heti repäistä tollaisia rahoja. Totta kai koitan pysyä tiukkana siellä, ne eivät vaan tiedä turun metro-autossa mistään mitään...mitenköhän jos vaihtaa paikkakuntaa korjaamon suhteen? Soittavatkohan heti turkuun josta sanotaan että oli jo täällä..
.kyllä autossa huoltokirja on täytetty, kaksi viimeisintä tosin muualla kuin metro-autossa....
Haes nyt vaan autosi hätäisesti pois sieltä! Tuollaiseen paikkaan en uskaltaisi viedä polkupyörääkään korjattavaksi. Turhaan siellä mitään natisevat, sinulla kun on huoltokirja kunnossa niin autosi kuuluu sen jatketun 8 vuoden moottoritakuun piiriin!! :D

Mäkelän Autossa Järvenpäässä ovat erikoistuneet kyseiseen hommaan, suosittelen paikkaa ehdottoman lämpimästi, vaikka kaukana onkin, mutta siellä homma ainakin onnistuu, muut suositelkoon jotain sinua lähempänä olevaa merkkikorjaamoa.
Vaadit takuuna uuden puolimoottorin ja että kannelle tehdään kanssa VARMASTI kuvailemani toimenpiteet, muuten homma jää taas puolitiehen.

Niin ja sitten kun saat ilmaiseksi uuden koneen ja kansiremontin niin sitten muutat tuon käyttäjätunnuksesi :lol: Vitsi vitsi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

Joo, sinä päivänä kun auto toimii niin lupaan muuttaa käyttäjätunnuksen :lol: . Voisinpa vaikka tuonne järvenpäähän soitella!
-Savu hälvennyt-
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

En minä lähtisi autoa minnekään toiselle puolelle maata viemään. Jos huoltohistoria on kunnossa niin ilmoita turkkusettajille että sinun näkemyksesi mukaan, koska huoltokirja on kunnossa, sinulla on oikeus saada autosi korjatuksi Saabin tehtaan myöntämän 8v takuun nojalla (voit samalla tiedustella varovaisesti, ovatko he ehkä kuulleet tuollaisesta takuusta :? )
Sitten kysyt että hoitavatko he asiaa eteenpäin ja jos sanovat etteivät hoida niin ota yhteyttä GM:ään itse.
Ja samalla kun autoa korjataan, sinulla on aikaa miettiä voitko vaatia hyvitystä niistä korjauksista mitä olet tapauksen liittyen jo teettänyt/itse maksanut vaikka merkkihuollon olisi alunperinkin pitänyt tietää miten näissä tapauksissa edetään.
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Savusaappi kirjoitti:Joo, sinä päivänä kun auto toimii niin lupaan muuttaa käyttäjätunnuksen :lol: . Voisinpa vaikka tuonne järvenpäähän soitella!
Suosittelen ehdottomasti, tekevät noita hommia jatkuvalla syötöllä siellä ja henkilökunta ei tod. auo päätä asiakkaalle ja hommat sujuvat hienosti!

Tuon pitäisi olla ihan selvä tapaus, kerran huoltokirja on kunnossa niin ei muuta kuin takuuseen uusi puolimoottori ja kansityöt :)

Kuvaile oireet puhelimessa ja sano että kone on sökö ja kysy voitko vaikka lähettää huoltokirjan heille vai haluavatko diagnosoida auton paikanpäällä. Suomessa eivät kait saa tehdä lopullista takuupäätöstä mutten jaksa uskoa etteikö tuo tapauksesi menisi läpi :)

edit: jos asiantuntemus on todellakin tuota luokkaa siellä Turun Metrossa niin en missään nimessä antaisi niiden tehdä siellä yhtään mitään, korvaukset jo teetetyistä tuhista remonteista vaatisin ilman muuta!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Savusaappi kirjoitti:...ne eivät vaan tiedä turun metro-autossa mistään mitään...
Kulunutta fraasia lainaten: erittäin hyvin sanottu. Haalivat sinne aina vaan lisää merkkejä (nyt VW huollot ym.) vaikkeivät hanskaa entisiäkään. PRKL.

Terv. V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin