Oleellista tuossa tilanteessa on se onko huoltokirjasi kunnolla täytetty, onko huollot tehty ajallaan eikä yhtäkään ole jäänyt välistä?
Se kone on täynnä sitä öljymutaa, laakerit ja jakopää sekä tasapainohilppeet ovat entiset. Normaalisti lähettävät tehtaalta kunnostetun puolimoottorin. Itse tehden tuon askartelee muutamassa illassa.
Kone laatikoineen alas, sitten kone purkuun ja lohko ja kansi koneistamolle pesuun. Männät ja sylinterit ovat todennäköisesti uudenveroiset (ainakin omassani oli noilla kilometreillä, b2x5-koneen männänrenkaat eivät paljon sylintereitä kuluta

) Männänrenkaat on hyvä vaihtaa myös.
Tuota öljymutaa on lähes mahdoton saada kotikonstein irti, koneistamon pesukoneessa pesevät kait jollain lipeäseoksella jolla tuo muta lähtee irti.
Kone kasaan uusilla osilla ja nosto paikalleen
Niin ja sen öljyloukon KUNNOLLINEN puhdistus, ja öljyloukon/huohottimen kahden putken vaihto ISOMMIKSI, ei siis niitä surkeita alkuperäisletkuja, menevät kasaan parissa tunnissa
