Myrkyn lykkäs

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

No niin, eipä niillä ole aiettakaan korjata autoa takuuna, voivoteltiin ja sanottiin ettei tämä kuulu takuuseen. Venttiilivarrenkumit mukamas sököt, ja jakopää vaihtoon ja saattaa olla männänrengas/renkaita mukamas jumissa, kaikki siis päätelmää, mitään EI EDES OLLUT AVATTU. Pari pikkunippeliä oli vaihdettu huohottimeen liittyen. No, läksin sankan savupilven saattelemana paikalta ja sinne en enää uudestaan mene. :cry:
-Savu hälvennyt-
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt suoraan yhteyttä GM:ään, tuohan on törkeetä :evil:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aivan, vaadit GM:n ja kuluttaja-asiamiehen kautta korvauksia turhaan tehdyistä "korjauksista", ja toimita autosi johonkin asialliseen paikkaan, itse veisin autoni vaikka Trollhättaniin asti korjattavaksi jos tietäisin että ainoastaan siellä homma onnistuu hyvin eikä tarvitse kuunnelle kaikenmaailman joutavuuksia ja töykeyksiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Näytät olevan Uudestakaupungista, joten ei muuta kuin kärry paikalliselle pajalle. Ainakin 9-5T on antanut positiivisia kommentteja Ukin Saab-huollosta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No luulisi tosiaan että siellä Ukissa osaisivat tehdä hommat kunnolla, joka toinen Ukin autokin kun on Saab ;)
Kokeile ottaa autostasi irti huohottimen letku venttiilikopasta ja ajella sillä noin -lakkaako savutus?
Jos lakkaa niin anna olla irti, parempi ettei vedä enempää öljyä läppäkoteloon ja muualle, jos meinaat autoa käyttää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Savusaappi
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 12:06
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Savusaappi »

No tuli sieltä Metro-autosta huoltamopäälliköltä tosi lohduttava ohje: "sittenhän on kanssa noita öljyn lisäaineita joita voi kokeilla, nekin voi auttaa" sekä "me velotettiin vaan tunnin työ vaikka autoa tutkittiin yli kaksi tuntia". Olin niin äimänä etten ymmärtänyt kysyä syytä miksi olin neljä päivää ilman autoa, mielessäni ehkä ajelin jo vaihtomoottorilla, mutta taitaa lykkääntyä :lol: Täytyy vaihtaa korjaamoa, muuten menee auton lisäksi hermotkin täysremonttiin...voishan U:kistakin kysellä, että miten ois....
-Savu hälvennyt-
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Kannattaa miettiä, korjauttaako nykyisen alakerran, vaiko ottaako uuden puolimoottorin erilaisin männin & männänrenkain. Ne ovat kumminkin näiden ongelmien alkuperäinen syy, ei huohotinjärjestelmä.
Sen mitoitus on vasta siinä vaiheessa pielessä, kun männänrenkaiden ohi käy jo kova tuuli.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pauke kirjoitti:Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Kannattaa miettiä, korjauttaako nykyisen alakerran, vaiko ottaako uuden puolimoottorin erilaisin männin & männänrenkain. Ne ovat kumminkin näiden ongelmien alkuperäinen syy, ei huohotinjärjestelmä.
Sen mitoitus on vasta siinä vaiheessa pielessä, kun männänrenkaiden ohi käy jo kova tuuli.

Mistäs sellaisen saa, Saabilta tulevat koneet on samanlaisin männin, joskin ylikokoisia??
EI noissa männissä mitään vikaa ole.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Männät

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

ng900aero kirjoitti:
Pauke kirjoitti:Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Kannattaa miettiä, korjauttaako nykyisen alakerran, vaiko ottaako uuden puolimoottorin erilaisin männin & männänrenkain. Ne ovat kumminkin näiden ongelmien alkuperäinen syy, ei huohotinjärjestelmä.
Sen mitoitus on vasta siinä vaiheessa pielessä, kun männänrenkaiden ohi käy jo kova tuuli.

Mistäs sellaisen saa, Saabilta tulevat koneet on samanlaisin männin, joskin ylikokoisia??
EI noissa männissä mitään vikaa ole.
Käsitykseni mukaan öljyn tahriintuminen johtuu juuri suuresta huohutuksesta. Männän rakenne aiheuttaa suurehkon ohipuhalluksen (päästöt :twisted: ). Tästä johtuen öljy "tahreentuu" aiottua nopeammin. Lyhyt pätkä ajo korostaa entisestään tätä ominaisuutta.

PS.Miksi Ruotsissa laitetaan B2X5 koneisiin tonnareiden mäntiä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mukhta
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Elo 13, 2005 09:54
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Mukhta »

ng900aero kirjoitti: Mäkelän Autossa Järvenpäässä ovat erikoistuneet kyseiseen hommaan, suosittelen paikkaa ehdottoman lämpimästi, vaikka kaukana onkin, mutta siellä homma ainakin onnistuu, muut suositelkoon jotain sinua lähempänä olevaa merkkikorjaamoa.
Minulle Mäkelän auton kaverit laittoi uuden puolimoottorin ja turbon. Ei voi kuin kehua palvelua ja ripeyttä. Asentaja oli itse ollut saksaan yhteydessä ja selittänyt viat. Öljypohja oli irroitettu ja laakeripukkeja tarkasteltu sekä jakopää tutkittu. Niistä tiedoista sitten Saksasta antavat kuulemma korjaus päätöksen. Minun tapaus oli ilmeisesti tosi selvä, kun venttiilikopassa olevien huohotin putkien puhdistelun jälkeen meni noin viikko ja kone leikkasi kiinni. Oli varmaan kaikki öljymoska lähtenyt liikkeelle. Soitin maahantuojalle asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin, että GM on antanut kaikille korjaamoille selkeät tutkinta ja mittaus ohjeet joiden mukaan asioita tutkitaan ja sitten niistä raportoidaan. Saksasta tulee heti päätös asiasta. ja niin todella kävi ainakin Mäkelän Auton toimesta.
Mutta tosiaan ei tarttenut Järvenpäässä ruikuttaa mistään, eikä kyllä tosiaankaan missään muuallakaan tarttis eli asennevammaisuutta varmaankin.
Tsemppiä vaan Savusaappi ja muutkin samojen asioiden kanssa painivat.
Saab 9-5 2.0t Aut Wagon -00
farkkupoika
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 11:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja farkkupoika »

Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein? Alusta asti olen niin tehnyt,kun 20000 tuntui niin kovin pitkältä väliltä. Aloitin autoilun heti kohta dinosaurusten häipymisen jälkeen:ensimmäisessä autossani ei ollut ollenkaan öljyfiltteriä,siinä vaihdettiin öljyt 2500km välein. Pitääkö palata siihen?
------
2.0t
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Männät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000LPT kirjoitti:
Käsitykseni mukaan öljyn tahriintuminen johtuu juuri suuresta huohutuksesta. Männän rakenne aiheuttaa suurehkon ohipuhalluksen (päästöt :twisted: ). Tästä johtuen öljy "tahreentuu" aiottua nopeammin. Lyhyt pätkä ajo korostaa entisestään tätä ominaisuutta.

PS.Miksi Ruotsissa laitetaan B2X5 koneisiin tonnareiden mäntiä?
No joo, onhan noissa jonkun kymmenyksen matalammat männänrenkaat, joka vaikuttaa myös puristusvoimaan, eli läpipuhallus on hieman suurempaa kuin aiemmissa malleissa. trendi mäntävalmistus- ja designmaailmassa taitaa olla tuollainen :D
Mutta onhan tuon b205.n öljytilavuuskin pienempi kuin vanhemmissa malleissa. Ja onhan noilla samoilla b2x5-koneilla jo ajeltu herraties kuinka paljon ilman ongelmia, konetyyppi on vaan herkempi ottamaan itseensä jossai omistaja ole ymmärtänyt seurata öljyn mustuusastetta eikä ole vaihdellut öljyjä kympin välein ja on ajanut vielä lyhyttä pätkäajoa.

Jos itselläni olisi vaihtoehtona saada takuuna ilmaiseksi uusi puolimoottori niin en tosiaankaan lähtisi rakentelemaan tonnarin männillä tuota konetta, etenkään kun mäntien lisäksi koneeseen täytyy vaihtaa vielä tonnarin kiertokanget.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

farkkupoika kirjoitti:Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein?
Tuo on nyt tehtaan suositus. Itse olen vauhtanut öljyt ensimmäiset 3 vuotta huolto-ihjelman mukaan ja vasta nyt kesän jälkeen siirtynyt tiuhempaan vaihtoväliin joka minulla on noin 15 000km. Oma ajo on enemmän matka-ajoa ja vähemmälle jää kaupunki köröttely.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

farkkupoika kirjoitti:Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein? Alusta asti olen niin tehnyt,kun 20000 tuntui niin kovin pitkältä väliltä. ------
2.0t
Aika hyvä kysymys..
Tämähän se kiinnostaa moniakin, vertailukelpoisia tutkimuksia ei liene kukaan tehnyt. Itse luotan toistaiseksi siihen että 10tonnia uskaltaa ajaa. Ainakin minun 9-5:ssä 10t ajetut öljyt on hyvän väriset, samanlaiset kuin tuossa tonnarissa joka, niinkuin tiedämme, "vielä on laatuauto". Tietenkin jos tuo huohotusongelma on olemassa ja päällä kokoajan niin hetihän ne öljyt alkaa huononemaan kun ne sisään laitetaan. En tiedä voiko pikimusta öljy voidella hyvin, sellaisia on kyllä nähnyt monissakin saabeissa kun 20tkm alkaa olla ajettu öljyillä.
Itsekin siirryin 10t vaihtoväliin vasta 5 vuotta sitten tuon 9000:n ostettuani. Siihen saakka vaihdettiin 5tkm välein ja mineraaliöljyä..
Se on vähän käytöstä kiinni. Toiset ostaa auton sillä mielellä niin kuin ajaisivat sillä loppuikänsä. Toiset tietää ajavansa sillä 2 vuotta ja sitten vaihtoon niin eipä sillä sitten niin suurta väliä ole miten voitelee vai voiteleeko ollenkaan.
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Savusaappi kirjoitti:No tuli sieltä Metro-autosta huoltamopäälliköltä tosi lohduttava ohje: "sittenhän on kanssa noita öljyn lisäaineita joita voi kokeilla, nekin voi auttaa" sekä "me velotettiin vaan tunnin työ vaikka autoa tutkittiin yli kaksi tuntia".
Sinuna harkitsisin asiallisen palautteen laatimista ko. autotalon johtajalle. Nuo on sen verran älyttömiä neuvoja ammattilaisen suusta että siinä tekisi palveluksen paitsi tuleville asiakkaille, myös itse autoliikkeelle.
Autokorjaamossa pitää saada vastinetta rahoilleen siinä missä muissakin yrityksissä. Näillä on selvät ohjeet miten pitää toimia ko. tapauksissa, ei siinä pitäisi olla mitään jupisemista.
Itse tein kerran sellaisen valituksen isolle johtajalle hommasta joka aiheutti vaivaa kun piti palauttaa auto 3 kertaa takaisin, siinä sivussa valehdeltiin vaikka mitä soopaa.
Sain sitten kutsun keskustelemaan johtajan kanssa asiasta ja pahoittelujen jälkeen lähdin paljon tyytyväisempänä kotia hyvien lahjusten kanssa.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin