Myrkyn lykkäs
-
- "Kaasari"
- Viesti:
No niin, eipä niillä ole aiettakaan korjata autoa takuuna, voivoteltiin ja sanottiin ettei tämä kuulu takuuseen. Venttiilivarrenkumit mukamas sököt, ja jakopää vaihtoon ja saattaa olla männänrengas/renkaita mukamas jumissa, kaikki siis päätelmää, mitään EI EDES OLLUT AVATTU. Pari pikkunippeliä oli vaihdettu huohottimeen liittyen. No, läksin sankan savupilven saattelemana paikalta ja sinne en enää uudestaan mene. 

-Savu hälvennyt-
Aivan, vaadit GM:n ja kuluttaja-asiamiehen kautta korvauksia turhaan tehdyistä "korjauksista", ja toimita autosi johonkin asialliseen paikkaan, itse veisin autoni vaikka Trollhättaniin asti korjattavaksi jos tietäisin että ainoastaan siellä homma onnistuu hyvin eikä tarvitse kuunnelle kaikenmaailman joutavuuksia ja töykeyksiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Näytät olevan Uudestakaupungista, joten ei muuta kuin kärry paikalliselle pajalle. Ainakin 9-5T on antanut positiivisia kommentteja Ukin Saab-huollosta.
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
No luulisi tosiaan että siellä Ukissa osaisivat tehdä hommat kunnolla, joka toinen Ukin autokin kun on Saab 
Kokeile ottaa autostasi irti huohottimen letku venttiilikopasta ja ajella sillä noin -lakkaako savutus?
Jos lakkaa niin anna olla irti, parempi ettei vedä enempää öljyä läppäkoteloon ja muualle, jos meinaat autoa käyttää.

Kokeile ottaa autostasi irti huohottimen letku venttiilikopasta ja ajella sillä noin -lakkaako savutus?
Jos lakkaa niin anna olla irti, parempi ettei vedä enempää öljyä läppäkoteloon ja muualle, jos meinaat autoa käyttää.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Kaasari"
- Viesti:
No tuli sieltä Metro-autosta huoltamopäälliköltä tosi lohduttava ohje: "sittenhän on kanssa noita öljyn lisäaineita joita voi kokeilla, nekin voi auttaa" sekä "me velotettiin vaan tunnin työ vaikka autoa tutkittiin yli kaksi tuntia". Olin niin äimänä etten ymmärtänyt kysyä syytä miksi olin neljä päivää ilman autoa, mielessäni ehkä ajelin jo vaihtomoottorilla, mutta taitaa lykkääntyä
Täytyy vaihtaa korjaamoa, muuten menee auton lisäksi hermotkin täysremonttiin...voishan U:kistakin kysellä, että miten ois....

-Savu hälvennyt-
Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Kannattaa miettiä, korjauttaako nykyisen alakerran, vaiko ottaako uuden puolimoottorin erilaisin männin & männänrenkain. Ne ovat kumminkin näiden ongelmien alkuperäinen syy, ei huohotinjärjestelmä.
Sen mitoitus on vasta siinä vaiheessa pielessä, kun männänrenkaiden ohi käy jo kova tuuli.
Kannattaa miettiä, korjauttaako nykyisen alakerran, vaiko ottaako uuden puolimoottorin erilaisin männin & männänrenkain. Ne ovat kumminkin näiden ongelmien alkuperäinen syy, ei huohotinjärjestelmä.
Sen mitoitus on vasta siinä vaiheessa pielessä, kun männänrenkaiden ohi käy jo kova tuuli.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Pauke kirjoitti:Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Mistäs sellaisen saa, Saabilta tulevat koneet on samanlaisin männin, joskin ylikokoisia??
EI noissa männissä mitään vikaa ole.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Männät
Käsitykseni mukaan öljyn tahriintuminen johtuu juuri suuresta huohutuksesta. Männän rakenne aiheuttaa suurehkon ohipuhalluksen (päästötng900aero kirjoitti:Pauke kirjoitti:Jos huoltokirja on kunnossa, niin takuuseen menee.
Mistäs sellaisen saa, Saabilta tulevat koneet on samanlaisin männin, joskin ylikokoisia??
EI noissa männissä mitään vikaa ole.

PS.Miksi Ruotsissa laitetaan B2X5 koneisiin tonnareiden mäntiä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Minulle Mäkelän auton kaverit laittoi uuden puolimoottorin ja turbon. Ei voi kuin kehua palvelua ja ripeyttä. Asentaja oli itse ollut saksaan yhteydessä ja selittänyt viat. Öljypohja oli irroitettu ja laakeripukkeja tarkasteltu sekä jakopää tutkittu. Niistä tiedoista sitten Saksasta antavat kuulemma korjaus päätöksen. Minun tapaus oli ilmeisesti tosi selvä, kun venttiilikopassa olevien huohotin putkien puhdistelun jälkeen meni noin viikko ja kone leikkasi kiinni. Oli varmaan kaikki öljymoska lähtenyt liikkeelle. Soitin maahantuojalle asiakaspalveluun ja sieltä kerrottiin, että GM on antanut kaikille korjaamoille selkeät tutkinta ja mittaus ohjeet joiden mukaan asioita tutkitaan ja sitten niistä raportoidaan. Saksasta tulee heti päätös asiasta. ja niin todella kävi ainakin Mäkelän Auton toimesta.ng900aero kirjoitti: Mäkelän Autossa Järvenpäässä ovat erikoistuneet kyseiseen hommaan, suosittelen paikkaa ehdottoman lämpimästi, vaikka kaukana onkin, mutta siellä homma ainakin onnistuu, muut suositelkoon jotain sinua lähempänä olevaa merkkikorjaamoa.
Mutta tosiaan ei tarttenut Järvenpäässä ruikuttaa mistään, eikä kyllä tosiaankaan missään muuallakaan tarttis eli asennevammaisuutta varmaankin.
Tsemppiä vaan Savusaappi ja muutkin samojen asioiden kanssa painivat.
Saab 9-5 2.0t Aut Wagon -00
-
- "Kaasari"
Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein? Alusta asti olen niin tehnyt,kun 20000 tuntui niin kovin pitkältä väliltä. Aloitin autoilun heti kohta dinosaurusten häipymisen jälkeen:ensimmäisessä autossani ei ollut ollenkaan öljyfiltteriä,siinä vaihdettiin öljyt 2500km välein. Pitääkö palata siihen?
------
2.0t
------
2.0t
Re: Männät
No joo, onhan noissa jonkun kymmenyksen matalammat männänrenkaat, joka vaikuttaa myös puristusvoimaan, eli läpipuhallus on hieman suurempaa kuin aiemmissa malleissa. trendi mäntävalmistus- ja designmaailmassa taitaa olla tuollainen9000LPT kirjoitti:
Käsitykseni mukaan öljyn tahriintuminen johtuu juuri suuresta huohutuksesta. Männän rakenne aiheuttaa suurehkon ohipuhalluksen (päästöt). Tästä johtuen öljy "tahreentuu" aiottua nopeammin. Lyhyt pätkä ajo korostaa entisestään tätä ominaisuutta.
PS.Miksi Ruotsissa laitetaan B2X5 koneisiin tonnareiden mäntiä?

Mutta onhan tuon b205.n öljytilavuuskin pienempi kuin vanhemmissa malleissa. Ja onhan noilla samoilla b2x5-koneilla jo ajeltu herraties kuinka paljon ilman ongelmia, konetyyppi on vaan herkempi ottamaan itseensä jossai omistaja ole ymmärtänyt seurata öljyn mustuusastetta eikä ole vaihdellut öljyjä kympin välein ja on ajanut vielä lyhyttä pätkäajoa.
Jos itselläni olisi vaihtoehtona saada takuuna ilmaiseksi uusi puolimoottori niin en tosiaankaan lähtisi rakentelemaan tonnarin männillä tuota konetta, etenkään kun mäntien lisäksi koneeseen täytyy vaihtaa vielä tonnarin kiertokanget.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Tuo on nyt tehtaan suositus. Itse olen vauhtanut öljyt ensimmäiset 3 vuotta huolto-ihjelman mukaan ja vasta nyt kesän jälkeen siirtynyt tiuhempaan vaihtoväliin joka minulla on noin 15 000km. Oma ajo on enemmän matka-ajoa ja vähemmälle jää kaupunki köröttely.farkkupoika kirjoitti:Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
Aika hyvä kysymys..farkkupoika kirjoitti:Uutena osallistujana ehkä tyhmä kysymys mutta: pysyykö kone kunnossa jos vaihtaa öljyt kymppitonnin välein? Alusta asti olen niin tehnyt,kun 20000 tuntui niin kovin pitkältä väliltä. ------
2.0t
Tämähän se kiinnostaa moniakin, vertailukelpoisia tutkimuksia ei liene kukaan tehnyt. Itse luotan toistaiseksi siihen että 10tonnia uskaltaa ajaa. Ainakin minun 9-5:ssä 10t ajetut öljyt on hyvän väriset, samanlaiset kuin tuossa tonnarissa joka, niinkuin tiedämme, "vielä on laatuauto". Tietenkin jos tuo huohotusongelma on olemassa ja päällä kokoajan niin hetihän ne öljyt alkaa huononemaan kun ne sisään laitetaan. En tiedä voiko pikimusta öljy voidella hyvin, sellaisia on kyllä nähnyt monissakin saabeissa kun 20tkm alkaa olla ajettu öljyillä.
Itsekin siirryin 10t vaihtoväliin vasta 5 vuotta sitten tuon 9000:n ostettuani. Siihen saakka vaihdettiin 5tkm välein ja mineraaliöljyä..
Se on vähän käytöstä kiinni. Toiset ostaa auton sillä mielellä niin kuin ajaisivat sillä loppuikänsä. Toiset tietää ajavansa sillä 2 vuotta ja sitten vaihtoon niin eipä sillä sitten niin suurta väliä ole miten voitelee vai voiteleeko ollenkaan.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
Sinuna harkitsisin asiallisen palautteen laatimista ko. autotalon johtajalle. Nuo on sen verran älyttömiä neuvoja ammattilaisen suusta että siinä tekisi palveluksen paitsi tuleville asiakkaille, myös itse autoliikkeelle.Savusaappi kirjoitti:No tuli sieltä Metro-autosta huoltamopäälliköltä tosi lohduttava ohje: "sittenhän on kanssa noita öljyn lisäaineita joita voi kokeilla, nekin voi auttaa" sekä "me velotettiin vaan tunnin työ vaikka autoa tutkittiin yli kaksi tuntia".
Autokorjaamossa pitää saada vastinetta rahoilleen siinä missä muissakin yrityksissä. Näillä on selvät ohjeet miten pitää toimia ko. tapauksissa, ei siinä pitäisi olla mitään jupisemista.
Itse tein kerran sellaisen valituksen isolle johtajalle hommasta joka aiheutti vaivaa kun piti palauttaa auto 3 kertaa takaisin, siinä sivussa valehdeltiin vaikka mitä soopaa.
Sain sitten kutsun keskustelemaan johtajan kanssa asiasta ja pahoittelujen jälkeen lähdin paljon tyytyväisempänä kotia hyvien lahjusten kanssa.
9000CS 2,3