Venttiilikoppa / Merkkihuolto
Venttiilikoppa / Merkkihuolto
Rupesi sellainen asia askarruttamaan että ottaako ne Saabin merkkihuollossa missään vaiheessa venttiilikoppaa auki koneesta jollei erikseen pyydetä tai ole mitään vikaa ilmaantunut koneeseen?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
No näin minäkin ajattelen. Mutta kun tuli vaan mieleen että kuuluuko se esim. johonkin tiettyyn kilometri määrä huoltoon kuten: 210 000 km huoltoon tai vastaavaan.LR kirjoitti:Tuskin, jos ei aihetta ole tai tiiviste vuoda...
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Asia on siis tällä selvä.
Kannattaako sitä aukaista jollei tiivistevuoda tai sinne ei muuten ole mitään asiaa? Tämäkin tuli mieleen kun tuolla meidän 9-5 ajettu nyt reilut 210000 km ja vielä ei ole koneeseen katsottu?

Kannattaako sitä aukaista jollei tiivistevuoda tai sinne ei muuten ole mitään asiaa? Tämäkin tuli mieleen kun tuolla meidän 9-5 ajettu nyt reilut 210000 km ja vielä ei ole koneeseen katsottu?


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Otinpa tuosta 9-5:stä venttiilikopan auki jo 50 000km kohdalla ja eipä tuolla kopan sisällä mitään ylimääräisiä öljypaakkuja ollut. Venttiilikopan sisäpuolella oli pinta vähän tummunut. Samalla porasin huohotinputken muovinippeliin ja öljyloukkoon isomat reijät.
Viimeksi muokannut ijw, La Marras 12, 2005 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ota sopiva avian käteen, avaa se ja katso. Sen jälkeen selviää, että kannattiko. Ei ole paha rasti. 15Nm kiristys. Välissä on kumitiiviste, mitä ei tarvitse uusia jos se ei vuoda.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No sanotaan nyt sitten että ei kiinnosta mitä / minkä näköistä siellä kopan alla on.peinu kirjoitti:Se on niin kevyt homma, luokkaa mainoskatko, että jos ei viitsi, niin ei kiinnostakaan. Ja jos ei kiinnosta niin ei sitten.


Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Joo, tuota sanoivat minulle Laakkosella että ei paljon katsella venakoppia ennenkuin alkaa ropellus jakopäässä käymään... Täällä on puhuttu vislauksista ja pienistä rohinoista mutta ne eivät huollossa ukkoja kiinnosta (moottoritakuun puitteissa) ennen kuin isompaa kolinaa tulee.9-5T kirjoitti:Ehkä onkin viisainta olla puhdistamatta mitään ja toivoa että ketju rupee pitämään ylimääräistä ääntä ennen kuin 8v tulee täyteen.Tuha kirjoitti:No sanotaan nyt sitten että ei kiinnosta mitä / minkä näköistä siellä kopan alla on.peinu kirjoitti:Se on niin kevyt homma, luokkaa mainoskatko, että jos ei viitsi, niin ei kiinnostakaan. Ja jos ei kiinnosta niin ei sitten.![]()
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752