Vaimon 9-5:ssä on nykyään 7.5tkm:n öljynvaihtoväli

Höö? Mikä hakkaa ja tärisee? En ole ollut sellasen saapin kyydissä missä kierrosluku vaikuttaisi auton tärinöihin, saati sitten hakkaamiseen.Savusaappi kirjoitti:...mutta suuremmilla kierroksilla ero tasoittuu, eli Volvon kanssa ei tule tuota efektia jossa koko auto hakkaa ja tärisee, varsinkin tottumattomalla kuskilla.
Mä olen, nimittäin 2.3TA tonnari tekee noin silloin kun sen sytkäkasetista on yksi puola pimeänä, tärisee ja jyskyttääpeinu kirjoitti:Höö? Mikä hakkaa ja tärisee? En ole ollut sellasen saapin kyydissä missä kierrosluku vaikuttaisi auton tärinöihin, saati sitten hakkaamiseen.Savusaappi kirjoitti:...mutta suuremmilla kierroksilla ero tasoittuu, eli Volvon kanssa ei tule tuota efektia jossa koko auto hakkaa ja tärisee, varsinkin tottumattomalla kuskilla.
Totanoin, manuaalivaihteisessa autossa oikeanlaisella kytkimenkäytöllä vältetään lähes aina kuvailemasi ongelmatilanteet, eli moottorin tutiseminen ja sammuminenSavusaappi kirjoitti:tarkoitin efektiä liikkeellelähdössä, eli pienillä kierroksilla, jotain luokkaa alle 1500kiekkaa, saappi siinä mielellään täristää tai jopa sammahtaa.Ilmiöön tottuu tosi äkkiä, eli sen oppii automaattisesti välttämään. Oli tosta maininta joskus ainakin TM testissäkin. Eipä se mikään varsinainen ongelma, automaatilla sitä ei tietenkään edes ole.
Otetaanpa vielä tämä äänieristys asia tähän mukaan kun siitä täällä usein väitellään. On toi V70 tavattomasti hiljaisempi farmarinakin kuin sedan saappi, nastat alla, eikä oikein mitään rapinoita kuulu, moottoriäänikin on miellyttävämpi, siinä tosin on sekin että saapin moottori rohisi aika lailla, ei saapissa ehjällä moottorilla paha moottoriääni ole. Volvon viisipyttisen murina on ihan kivan kuuloinen, turhaan se siellä vaan murisee kun ei mitään tapahdu vaikka kaasua runttaa...no, lähinnä saapissa noi rengasäänet vaivasi, eikä siihen auta kuin noisekiller tai kitkat. noisekillerin käyttö tosin edellyttää aikamoista viitseliäisyyttä
Soitin sitten tänään yhdestä 9-5 Griffinistä. Reilu satku ajettu, oisko ollu -98 vai -99. Hinta 23 000 Eur...oisko paha? En kerennyt tekemään hintavertailua. Ois yks 3.0V6 rellu kiikarissa, mutta vähän pelottaa. Siinä on sitten niin hiljainen peli hintaansa nähden ettei mitään rajaa!
Eikös Volvon viisipyttyiset 170 heppaiset ole vapaasti hengittäviä ? Sillä selittyisi parempi alakierrosvääntö.ng900aero kirjoitti: Ja kokolailla yhtä laiskoja pitäisi molempien 170hv:n pelien olla, Volvon ja Saabin, josko sinulla on Volvossasi jotain ongelmaa esim. perusahtopaineet liian alhaiset tms?