On se M06 vaan siisti!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

toi keula on kyl nam..perä ei oo susiruma, mutta ei kaunis...jotenki tönkkö kylläkin
BMW 525iA Touring Executive
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mäksä kirjoitti:toi keula on kyl nam..perä ei oo susiruma, mutta ei kaunis...jotenki tönkkö kylläkin
Mutta koska muodonmuutokset Saabeihin on heti miellyttänyt silmää..? :roll: :wink: (Tämä mielestäni erittäin nopeasti! 8) ) Itselläni kesti monta VUOTTA ennen kuin opin pitämään CS:än perästä, mutta sitten..! :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tri-Lo kirjoitti:
Eski kirjoitti:Ajoin itse pikaisesti M2006 2.0t:n ja alustassa/ajettavuudessa ei mitään hämmästyttävää eroa ollut tuohon omaan M2000 Aeroon.
M00 Aero verrattuna M06 2.0t:hen niin.. :wink:
Juu, ei tarvinnut edes kysyä vaihtotarjousta :lol:

Eski
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Ihan siistiltähän tuo näyttää liikenteessä, pari kertaa tullut vastaan. Tietääköhän kukaan tuosta taka-akselista onko 9-3SS:n reaxs vai muuten vaan päivitetty vai sama kuin edeltäjässään? Esitteessa on kuva, joka näyttää reaxsilta ja teksti:"Monivarsituettu taka-akselisto – käsittää erillisjousituksen
ja kolme tukivartta pyörää kohden, joten pito on paras mahdollinen kaikissa ajotilanteissa. Sallii takapyörien ohjata hieman kaarteissa ja varoittaa pidon menetyksestä."
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Kävin myös katsomassa uutta 9-5:sta. Keula on tosi hieno, peräpää/takavalot(farmari) ei ihan yhtä onnistuneet. Sisältä ihan siisti. Miksiköhän nopeusmittari piti uudistaa. Minusta tuo jako 0-140 harvempi ja 140 ylöspäin tiheämpi, oli tosi hyvä. Se oli persoonallinen ja käytännöllinen ja selkeästi muista autoista poikkeava ja erillainen ratkaisu. Voisi sanoa jopa saabismiksi.
Miksikö suorituskyky aerossa ei parane, vaikka tehoa tulee lisää? Suoritusarvot ovat identtiset 230 hv, 250 hv ja 260 hv malleissa. Mitä muutoksia tuon 10 lisä-hv saamiseksi on muuten tehty?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Petter kirjoitti:... Miksiköhän nopeusmittari piti uudistaa. Minusta tuo jako 0-140 harvempi ja 140 ylöspäin tiheämpi, oli tosi hyvä. Se oli persoonallinen ja käytännöllinen ja selkeästi muista autoista poikkeava ja erillainen ratkaisu. Voisi sanoa jopa saabismiksi.
En nyt sanois ihan noinkaan...Jos nyt muistelen edes sinnepäin oikein, niin kaverin ööppel öömegassa (oisko ollu joku -95 tjsp mallia) oli myös tihentyvä asteikko.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

VAGilaisissa tihenee myös 90 tienoilla, mutta ei niin selkeasti. 140:een harvempi mittari on kylla tosi hyvä. Varmaan säästetty mittarissa, kun lineaarinen asteikko lienee helpompi toteuttaa.

Muutenkin sisustassa on menty paikoin takapakkia. Penkeissa suuntaus pehmeänpään tuntuu jatkuvan. Pidempään istuttaessa jämäkämpi on parempi.

Ihan hyvähän tuo face lifti kumminkin on. Toivotaan, että uusi tulee viimeistaan 2008, jos esim. uuteen A6:een vertaa niin ainakin koossa olisi vähän päivittämisen varaa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Vastaa Viestiin