Hohhoijjaa,
Kuinkahan moni näistä "GM-Saab=ooppeli" -vänkääjistä on koskaan ajanut 9-5:lla
Kannattaisi ainakin käydä kokeilemassa...
Itse ajan hymyssä suin sekä OG900:lla, että 9-5:lla. GM kuitenkin pelasti Saabin aikanaan, kun ilman vastaavaa omistusjärjestelyä olisi varmasti laitettu jo lappu Saabin luukulle ajat sitten, tai ainakaan 9-5:sta vastaavaa tuotetta ei olisi ikinä saatu aikaiseksi... Tietysti Saabin olisi voinut ostaa vaikkapa Ford ja tehdä sille saman tempun kuin Volvolle, mutta tällä kertaa kävi näin...
Autoteollisuus on aivan eri maailma 2000-luvulla kuin joskus kultaisella 70-luvulla. Amerikan autoteollisuus on lähes konkurssitilassa, kun suuri yleisö ostaa mielummin korealaisia ja japanilaisia kotteroita. Auto on kuitenkin useimmille pelkkä käyttöesine, jolla pääsee paikasta A paikkaan B ja se vaihdetaan parin vuoden välein uuteen eikä asia herätä sen suurempia tunteita. Valinta tehdään järkisyillä, kuten halpa hinta ja pitkä takuu. Kalliimpia autoja myydään nykyään melkein pelkällä imagolla, jossa Saab häviää pahimmille kilpailijoilleen. Saabin kaltaisen pienen autovalmistajan ei tarvitse eikä ole edes mahdollista olla mikään valtavirran merkki, vaan persoonallinen ja ajonautintoa tarjoava matkakumppani ihmisille jotka arvostavat autoa enemmän kuin pelkkänä käyttöesineenä.
Eski