9-5 aeron moottorien erot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

9-5 aeron moottorien erot

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mitä eroa tai päivityksiä on seuraavissa aero malleissa moottorin tai putkiston kohdalla?
98-99
-
00-01
- uudet männät
02-04
- moottorinohjaus 250hv
06-
- uusi imuputkin (cobra)
- moottorinohjaus 260hv
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eikös 9-5 Aero tullut markkinoille vasta M2000?

Onkohan tuo 2001 mäntähomma oikeasti totta vai legendaa? Kannattaa tarkistaa EPC:stä ja täälläkin oli mielestäni jo aikaisemmin juttua aiheesta...

Moottorinohjauksen erot 2002 mallista lähtien ovat myös hieman hataralla pohjalla, kun vanhemmistakin on usein dynotty yli 250 hv. Automaattiahan on vaikea verrata, kun automaatilaatikko vaihtui 5-pykäläiseen M2002. M2001 kiihtyvyys 0-100 km/h on ilmoitettu 7,3 sek/8,5 sek aut. Ainakin M2005 automaatti-Aerolle on ilmoitettu ihan sama 8,5 sek,

2006 malliin on käsittääkseni tehty ilmanottopuoli kokolailla uusiksi ja jotain muitakin eroja on, joten ehkä niissä on ihan oikeasti se 10hv enemmän...

Eski
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Mäntiä ostelleena, niin sama tilausnumero kaikissa
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nuo Aeron männäthän kulkee käsikädessä lpt version kanssa eli molemmissa samana vuonna samat männät molemmissa malleissa.

Velipojaltahan korkkasi kaksi kertaa männät omasta M01 Aerosta, mutta luultavasti vikana oli viallinen/likainen IMMu ja vielä SP:n boksi(nakutusherkkyys :?: ). Nämähan on ihan arvailuja, eikä mitään konkreettista ole esittää, paitsi että IMMussa oli jotain häikkää.

Itse olen noita B235:n mäntiä ja en yhtään ihmettele jos niitä on paukkunut vakio peleitäkin jonkin häiriön seurauksena. On ne kyllä aika onnettomat kipot, esim verrattuna B234:n mäntiin.

Sen enempää ei ole tietoa noista Aerojen välisitä muutoksista, mutta lpt:hän ei ole muuta eroa kuin turbo, imuputki, pakoventtiilit, ehkä pakoputki ja softa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

MY 06 on uusi imuputki ahtimelle ja sillä tavalla lisätty 10hv.

Erityisesti kiinnostaa mahdolliset muki muutokset.

EDIT: MY06 mutokset on seuraavat
- uusi imuputki
- uusi imuputken kiinnitys ahtimelle
- uusi softa
- snorkkeli ilmanputsarille (3.0Tid)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kävin läpi Saabin 9-5 Wagonin esitteet 2001-2006 ja niiden perusteella ainakin 0-100km/h kiihtyvyysarvot ovat aivan samat vuosimallista riippumatta (manuaali 7,3 sek ja automaatti 8,5 sek). Kulutuslukemiin on tullut aluksi hienoisia muutoksia, mutta esim. M2006:lle ilmoitetaan aivan samat lukemat kuin M2002-2005.

Eski
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jep uusi snorkkeli tuli 04 aeroon ja tässä vähän lisä infoa tehoista 5 vaihteinen manuaali

MY00 230hv/350Nm (overboost 240hv 370Nm)
MY01 230hv/350Nm (overboost n. 250hv 370Nm)
MY02 250hv/350Nm (overboost 250+hv 370Nm)

Overboost antaa noin 20 sekuntia lisää tehoa jonka jälkeen tarvitaan 10s jäähdyttelyä. Lähde stsc.nu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

OFF topic, mutta miks hemmetissä 9-5T:llä on toi pooppelin avatar ??? Melkein tarvii suojalasit päähän... jottei häiritse
:wink:
MB 220 cdi A vm 2013
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

taitaa liittyä tuohon aitous keskusteluun? :roll:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juu, ei tollanen OPC vekkuli ois yhtään pöllömpi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Eikös tuossa opelissa ole myöskin konsernin tehokkain 2.8 V6 moottori ja auto on myös nopein. Sitten kuulemassa "kakkos" tuotteessa on ne alitehoset motit.
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Onhan tuo OPC Vekara ihan siistin näköinen, mutta kannattaa katella jotain muuta merkkiä. Opeli klubilla kuitenkin syrjittäis tommosen omistajaa Saab sukulaisuutensa vuoksi. :wink:
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mutta jos vaihtais käyttöauton 9-5:sta Vectraan ja harraste auton kuupasta muna-kadettiin :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin