9-5 2.3t käyntihäiriö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

9-5 2.3t käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jorma »

On alkanut pirssi viime aikoina tyhjäkäynnillä/matalilla kierroksilla joskus nykäisemään. Eli pytty tahi pari jää sytyttämättä ilmeisesti. Muuten käy tasaiseen ilman sivuääniä jne. Veto on tallella enkä ole huomannut tuota isommilla kierroksilla.

Mitä kannattaisi itse ensin tarkistella?
Vien kohta öljynvaihtoon kun kymppitonni kaupungissa pyöriskelyä alkaa olla taas takana.

- Jorma
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

mulla sama vika, tosin vain moottoritienopeuksilla. Pieni nykäisy silloin tällöin. Väittävät sen (siis tuon omassa autossani olevan vian) olevan auton ominaispiirre. Vikaa ei välttämättä siis löydy etsimälläkään, mutta softapäivityksellä lieveni. DI poksikin vissiin hajoaa kertalaakista eikä "varoittele" näin.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Oireet paheni sitten nopsaan ja sytytysyksikköhän se oli.
220 eur töineen, kävi tuuri kun sain heti korjaukseen.

- Jorma
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

9-5T kirjoitti:DI varoittelee juuri noin muttei aina. n.25% minun 9-5 kaseteista on varoitellut.
Ok, tietoni perustui Seijarin Rikun kommenttiin. Autoni on nyt nykinyt reippaat 100tkm, välillä enemmän välillä vähemmän.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Tex Willer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
Paikkakunta: Teksas

Viesti Kirjoittaja Tex Willer »

9-5T kirjoitti:jos autosi on 98-00 tarkista että T7 on vaihdettu.
Minkäs takia tuon pitäisi olla vaihdettu, joku systemaattinen vaihto vai vain jos on oireita?

Onko softaversioita mahdollista tarkistaa muuten kuin Saabin omilla työkaluilla?
Vastaa Viestiin