Ahtomittari 9-5:een
Ahtomittari 9-5:een
Osaisiko joku valaista, mistä rööristä pitäisi ottaa paineet ahtomittaria varten 9-5 2.3t -99 vempaimessa?
Täältä keskustelusivuilta löytyy paljon hyviä kuvia 9-3 asennuksista, mutta onko niissä jotain eroja puhuttaessa 9-3 ja 9-5 trionic7 versioista?
Täältä keskustelusivuilta löytyy paljon hyviä kuvia 9-3 asennuksista, mutta onko niissä jotain eroja puhuttaessa 9-3 ja 9-5 trionic7 versioista?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30 :ssa on useita kuvia aiheesta
[/url]
...Ainakin minulla oli tuo paikka/letkut ihan samat ysifemmassa/Trionic 7:ssa, kuin 9-3/Viggenmiehilläkin kuvissa....


...Ainakin minulla oli tuo paikka/letkut ihan samat ysifemmassa/Trionic 7:ssa, kuin 9-3/Viggenmiehilläkin kuvissa....

Vigge kirjoitti: Jep, nyt näkyy.
Letku nro. kolme menee imusarjaan. Seuraa itse kaapelia niin näet.
Menee sellaiseen plugiin jossa on kaksi letkua, joista toinen menee bensapaineensäätimelle.
Letku nro. 1 tai 2 menee BPV:lle, en muista kumpi.
Eli pistä se T-haara letkuun nro. kolme, joste vedät letkun ahtopainemittarille. Mä voin ottaa kuvan mun virityksestä kohta puoliin.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
tosta sun koneesta en osaa sanoa, mutta vakio viggenin tapauksessa päteePauke kirjoitti:No nyt on mittari viritetty autoon ja käyty kokeilemassa.
Mittarin toiminta vaan aiheuttaa lisää kysymyksiä:
Olen kuvitellut että paineet nousee jo pienillä kierroksilla, mutta omassani paineet nousee tasaisesti kiihdyttäen vasta 4000rpm tietämillä. Onko tämä normaalia?
3000 1.0 Bar
4000 0.9 Bar
5500 0.7 Bar
6000 0.6 Bar
Eli paine suurimmillaan ala-kierroksilla. Näin on yleensä myös kaikkissa muissa moottoreissa, joiden kyljessä pieni mutka, herää alhaalla...
Millä vaihteella ajoit kiihdytykset se ratkaisee aika paljon.
Kokeile nelosella ja femmalla mitä tapahtuu kun kiihdytät aloittaen 2500-3000rpm
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
Pikkuista vinkkiä vielä jos saisi amatöörille että mistä päin 9-5 -99 :n konehuonetta mun pitäisi kuvan mukaista mötikkää lähtee etsimään?
Että en ihan katko vääriä letkuja.
Ahtomittaria jos lähtisi kohtapuoleen asentelemaan. Motonetista täytyy hakee vähän letkua ja t-liitin ja putkiklemmareita niin eiköhän se siitä.
Vai voiko vetää siitä dumbin päästä lähtevästä pikkuletkusta?
Että en ihan katko vääriä letkuja.

Ahtomittaria jos lähtisi kohtapuoleen asentelemaan. Motonetista täytyy hakee vähän letkua ja t-liitin ja putkiklemmareita niin eiköhän se siitä.
Vai voiko vetää siitä dumbin päästä lähtevästä pikkuletkusta?
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
No nyt sain mittarin kiinni ja kytkettyä letkuun numero 3. Löytyi kun hieman tutki ja etsi sieltä.
Mutta onkos kellä hajua mitkä on vakio ahdot?
AutoGauge näytti nyt tallilta kotiin max. 0.30 barin ahtoja. Onko ne vakiona noin alhaiset?
Mika
Mutta onkos kellä hajua mitkä on vakio ahdot?
AutoGauge näytti nyt tallilta kotiin max. 0.30 barin ahtoja. Onko ne vakiona noin alhaiset?
Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
2.3t on mulla pellin alla, mutta täytyy tarkistaa vielä uudestaan kaikki letkujen liitännät että ei falskaa. Kyllä ne putkiklemmareissa ja erkalla tuli eristettyä.
Löysin joitakin speksejä ja olisiko 0.40 vakio ahdot?
Jep 0.3 on ihan liian vähän...
Löysin joitakin speksejä ja olisiko 0.40 vakio ahdot?
Jep 0.3 on ihan liian vähän...

Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Ok. Kiitoksia selvennyksestä.
Nyt tiedän että näyttää hieman alakanttiin. Mutta suuntaa antava kuitenkin.
Ja ei niitä varmaankaan ihan oikeata saa näyttämään millään...

Nyt tiedän että näyttää hieman alakanttiin. Mutta suuntaa antava kuitenkin.
Ja ei niitä varmaankaan ihan oikeata saa näyttämään millään...


Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Oheisena muutama mittaustulos painemittareista.
http://www.stcf.net/gauge/Gauges.htm
http://www.stcf.net/gauge/Gauges.htm
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Suuntaa antavaaMikaI kirjoitti:Ok. Kiitoksia selvennyksestä.
Nyt tiedän että näyttää hieman alakanttiin. Mutta suuntaa antava kuitenkin.
Ja ei niitä varmaankaan ihan oikeata saa näyttämään millään...![]()

AutoGauge näytti viallisella ilmamassamittarilla 1,1 bar maksimiahdot. Tech2 huollossa 1,7 -1,8 bar...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen