Ahtomittari 9-5:een

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Ahtomittari 9-5:een

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Osaisiko joku valaista, mistä rööristä pitäisi ottaa paineet ahtomittaria varten 9-5 2.3t -99 vempaimessa?

Täältä keskustelusivuilta löytyy paljon hyviä kuvia 9-3 asennuksista, mutta onko niissä jotain eroja puhuttaessa 9-3 ja 9-5 trionic7 versioista?
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=30 :ssa on useita kuvia aiheesta

Kuva
Kuva[/url]

...Ainakin minulla oli tuo paikka/letkut ihan samat ysifemmassa/Trionic 7:ssa, kuin 9-3/Viggenmiehilläkin kuvissa.... :)
Vigge kirjoitti: Jep, nyt näkyy.
Letku nro. kolme menee imusarjaan. Seuraa itse kaapelia niin näet.
Menee sellaiseen plugiin jossa on kaksi letkua, joista toinen menee bensapaineensäätimelle.
Letku nro. 1 tai 2 menee BPV:lle, en muista kumpi.
Eli pistä se T-haara letkuun nro. kolme, joste vedät letkun ahtopainemittarille. Mä voin ottaa kuvan mun virityksestä kohta puoliin.
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

No löytyihän autosta moinen paise.
Seuraavaksi kysyisinkin apua siihen, mistä letkun saisi siisteimmin (ja helpoimmin) vedettyä sisätiloihin?.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

No nyt on mittari viritetty autoon ja käyty kokeilemassa.

Mittarin toiminta vaan aiheuttaa lisää kysymyksiä:
Olen kuvitellut että paineet nousee jo pienillä kierroksilla, mutta omassani paineet nousee tasaisesti kiihdyttäen vasta 4000rpm tietämillä. Onko tämä normaalia?
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Pauke kirjoitti:No nyt on mittari viritetty autoon ja käyty kokeilemassa.

Mittarin toiminta vaan aiheuttaa lisää kysymyksiä:
Olen kuvitellut että paineet nousee jo pienillä kierroksilla, mutta omassani paineet nousee tasaisesti kiihdyttäen vasta 4000rpm tietämillä. Onko tämä normaalia?
tosta sun koneesta en osaa sanoa, mutta vakio viggenin tapauksessa pätee
3000 1.0 Bar
4000 0.9 Bar
5500 0.7 Bar
6000 0.6 Bar
Eli paine suurimmillaan ala-kierroksilla. Näin on yleensä myös kaikkissa muissa moottoreissa, joiden kyljessä pieni mutka, herää alhaalla...
Millä vaihteella ajoit kiihdytykset se ratkaisee aika paljon.
Kokeile nelosella ja femmalla mitä tapahtuu kun kiihdytät aloittaen 2500-3000rpm
#1730
500whp.net member
Need 4 Speed
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Need 4 Speed »

Mulla menee kyllä ahtopaineet (mittari) ihan sen mukaan mikä on kaasupolkimen asento, riippumatta kierroksista...
Volvo V50 T5
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Pikkuista vinkkiä vielä jos saisi amatöörille että mistä päin 9-5 -99 :n konehuonetta mun pitäisi kuvan mukaista mötikkää lähtee etsimään?

Että en ihan katko vääriä letkuja. :D

Ahtomittaria jos lähtisi kohtapuoleen asentelemaan. Motonetista täytyy hakee vähän letkua ja t-liitin ja putkiklemmareita niin eiköhän se siitä.

Vai voiko vetää siitä dumbin päästä lähtevästä pikkuletkusta?
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mihinkäs sellaisen ahtopainemittarin voisi asentaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on tossa A-pilarissa. Tollanen halppis teline minkä olen pakkelilla tasoittanut ja maalannut korin väriin.

Kuva



Kuva



Kuva


vielä kun löytäisi jostain VDO mittarin mikä on saman näköinen kuin muuta mittarit :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

No nyt sain mittarin kiinni ja kytkettyä letkuun numero 3. Löytyi kun hieman tutki ja etsi sieltä.

Mutta onkos kellä hajua mitkä on vakio ahdot?

AutoGauge näytti nyt tallilta kotiin max. 0.30 barin ahtoja. Onko ne vakiona noin alhaiset?

Mika
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

En ole varma sinun kohdallasi, mutta 0,4 baria on 2.0t peruspaineet. Tuntuisi olevan alakanttiin.
Mittari olisi tosin hyva tarkistaa esim. tarkalla painesäätimellä kompuran kanssa.
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

2.3t on mulla pellin alla, mutta täytyy tarkistaa vielä uudestaan kaikki letkujen liitännät että ei falskaa. Kyllä ne putkiklemmareissa ja erkalla tuli eristettyä.

Löysin joitakin speksejä ja olisiko 0.40 vakio ahdot?

Jep 0.3 on ihan liian vähän... :lol:
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Ok. Kiitoksia selvennyksestä.
Nyt tiedän että näyttää hieman alakanttiin. Mutta suuntaa antava kuitenkin.

Ja ei niitä varmaankaan ihan oikeata saa näyttämään millään... :) :)
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Oheisena muutama mittaustulos painemittareista.
http://www.stcf.net/gauge/Gauges.htm
#1730
500whp.net member
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

MikaI kirjoitti:Ok. Kiitoksia selvennyksestä.
Nyt tiedän että näyttää hieman alakanttiin. Mutta suuntaa antava kuitenkin.

Ja ei niitä varmaankaan ihan oikeata saa näyttämään millään... :) :)
Suuntaa antavaa :lol:

AutoGauge näytti viallisella ilmamassamittarilla 1,1 bar maksimiahdot. Tech2 huollossa 1,7 -1,8 bar...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin